آخرین خبرها

طرز تهیه ی ته چين مرغ با لپه و كشمش

ته چين مرغ با لپه و كشمش

تقریبا می شود گفت امکان ندارد که میزی با غذاهای مجلسی چیده شود ولی در آن اثری از ته چین نباشد . حالا اگر شما هم می خواهید در منوی غذاهایتان ته چین اضافه کنید ، این بار ته چین مرغ و لپه و کشمش بپزید.

 

535595 720 300x200 - طرز تهیه ی ته چين مرغ با لپه و كشمش

 

مواد لازم برای 6 نفر

1 عدد مرغ متوسط
1 عدد پياز متوسط(درشت خرد شود)
6 پيمانه برنج
100 گرم لپه
50 گرم كشمش
50 گرم كره
1 ق چ زعفران ساييده شده
4 عدد زرده تخم مرغ
5 ق چ ماست
روغن مايع به مقدار لازم
1 ق چ زردچوبه
نمك و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه:

1. ابتدا مرغ را پاك كرده و خرد كنيد. در قابلمه اي مقداري آب ريخته و تكه هاي مرغ را همراه با پياز، نمك، فلفل و زردچوبه در آن بريزيد تا بپزد.

2. در اين فاصله در يك قابلمه ديگر براي پخت برنج، مقداري آب بريزيد و بگذارید تا به جوش آيد. سپس آب برنج را خالي كنيد و آن را داخل قابلمه بريزيد و اجازه دهيد روي حرارت زياد نيم پز شود؛ سپس آن را آبكشي كنيد و كنار بگذاريد.

3. لپه را پاك کرده، بعد از شستن، آن را آبپز كنيد. حالا گوشت مرغ را از استخوان جدا كنيد، در يك تابه مقداري روغن بريزيد و تكه هاي مرغ را داخل آن تفت دهيد. زعفران ساييده شده را در آب جوش حل كرده و روي كتري در حال جوش قرار دهيد تا دم بكشد،.مقداري از زعفران را روي مرغ در حال سرخ شدن بريزيد تا رنگ آن تغيير كند.

4. كشمش ها را پس از پاك كردن بشوييد و در سبدي بريزيد تا آب اضافي آن خارج شود. سپس در كمي روغن تفت دهيد. تخم مرغ ها را بشكنيد، زرده هاي آن را در كاسه مناسبي بريزيد و خوب هم بزنيد،سپس ماست را همراه با زعفران به تخم مرغ زده شده اضافه كنيد و به هم زدن ادامه دهيد. حالا كاسه بزرگي آماده كنيد و برنج آبكش شده را در آن بريزيد و مخلوط تخم مرغ ،ماست و زعفران را به آن اضافه كنيد و آرام هم بزنيد تا برنج به اين مواد آغشته شود. به اين ترتيب مايه ته چين آماده مي شود.

5. تابه گود مناسبي آماده كنيد و مقداري روغن در آن بريزيد. نصف مايه ته چين را داخل قابلمه بريزيد و سطح آن را با پشت قاشق صاف كنيد،سپس تكه هاي مرغ را روي برنج بچینید و پس از آن لپه و كشمش را اضافه کرده، با قاشق روی سطح برنج به طور يكنواخت پخش كنيد. حالا باقيمانده مايه ته چين را اضافه و با فشار پشت قاشق سطح آن را صاف و فشرده كنيد. در پايان با دسته قاشق چند سوراخ داخل ته چين ايجاد كنيد و روي حرارت قرار دهيد.

6. بعد از آنكه تابه گرم شد، كره را آب كرده و همراه با كمي آب جوشيده روي ته چين بريزيد و اجازه دهيد تا دم بكشد. زمان لازم براي دم كشيدن حدود دو ساعت است. پس از پايان اين مدت آن را روي ديس مناسبي برگردانيد.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *