آخرین خبرها

طرز تهیه ی حلوای شیر مایع و شیرعسلی

a030450251114102a 300x177 - طرز تهیه ی حلوای شیر مایع و شیرعسلی

پخت : 60 دقیقه

مواد لازم حلوای شیرعسلی برای 6 نفر :

مواد لازم
اندازه
مقدار / کالری
آرد
1 پیمانه
100 گرم / 360 کالری
کره یا روغن
1/2 پیمانه
100 گرم / 739 کالری
شکر
1 پیمانه
100 گرم / 400 کالری
شیر
2 پیمانه
100 گرم / 110 کالری
شیر عسلی
1/2 پیمانه
نامشخص
گلاب
1/4 پیمانه
نامشخص

طرز تهیه حلوای شیرعسلی :

*. در ظرفی شیر و شکر را مخلوط می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا شکر حل شود و شیر بجوشد کف شیر را برمیداریم بعد شیر عسلی را اضافه و تند هم میزنیم بعد از چند جوش زدن گلاب را میریزیم برای چند دقیقه روی حرارت بماند بعد در قابلمه را می گذاریم و شعله را خاموش میکنیم. (می توانید به مواد زعفران اضافه کنید).آرد را مثل همیشه الک کرده و داخل قابلمه تفت می دهیم.

*. بعد از اینکه خامی آرد گرفته شد دوباره از حرارت بر داشته و الک میکنیم.دوباره روی حرارت برگردانده به آن روغن اضافه میکنیم و تفت می دهیم تا کمی تغییر رنگ بدهد.سپس مخلوط شیر به آرد اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم تا مواد مخلوط شوند و هیچ گلوله آرد باقی نماند روی حرارت کم آن قدر هم میزنیم تا شیر به خورد آرد رفته و از ظرف جدا شود. حلوای شما آماده کشیدن در ظرف و تزیین می باشد .

خواص عسل :

*. اثر ضد باکتریایی دارد و از زمانهای قدیم انسانها از خاصیت ضد میکروبی عسل سود جسته و آن را در درمان ناراحتی های پوستی از قبیل زخمها و سوختگی ها به کار برده اند و یکی از بهترین پانسمانها محسوب میشود.همچنین ، عسل را در درمان بیماری های دستگاه تنفسی و عفونت های ناحیه حلق به کار می برند و خاصیت ضدباکتریایی آن موجب اثربخشی عسل می شود و خاصیت ضد التهابی آن نیز مشاهده شده که به هیگروسکوپیک بودن آن نسبت داده شده است.

منبع : آکا ایران

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *