آخرین خبرها

طرز تهیه ی رولت گوشت

rolet goosht - طرز تهیه ی رولت گوشت

مواد لازم براي تهيه رولت:
گوشت چرخ‌كرده مخلوط (گوساله و گوسفند)=نيم كيلوگرم
پياز متوسط=يك عدد
سير=2 حبه
فلفل سياه درسته=4 تا 5 دانه
نمك=يك قاشق چاي‌خوري
پودرسوخاري= به مقدار لازم
رب گوجه‌فرنگي=يك قاشق غذاخوري
مواد مورد نياز براي داخل رولت:
روش يك:
تخم‌‌مرغ=2 عدد
جعفري يا گشنيز خردشده=3 قاشق سوپ‌خوري
نمك و فلفل= به ميزان لازم
روش 2:
زرشك=3 قاشق سوپ‌خوري
گردوي خردشده=2 قاشق سوپ‌خوري
طرز تهيه:
ابتدا پياز را پوست كنده و پس از شست‌وشو خرد كنيد. سپس سيرها را نيز پوست گرفته و رنده كنيد. گوشت چرخ‌كرده را به چند قسمت تقسيم كرده و هر يك از قسمت‌ها را همراه كمي پياز و سير داخل دستگاه خردكن يا غذاساز بريزيد. اين كار را آن‌قدر تكرار كنيد كه گوشت‌هاي تقسيم شده با سير و پياز چرخ شود. در پايان كل گوشت را مجددا داخل دستگاه بريزيد و خوب با هم مخلوط كنيد.
نكته يك: اگر مخلوط گوشت و پياز و سير به دست نچسبيد، يعني آماده درست كردن رولت است در غير اين صورت، آن‌قدر ورز دهيد تا ديگر به دست نچسبد.
نكته 2: با توجه به اينكه با اين مقدار گوشت، مي‌‌توانيد 2 عدد رولت درست كنيد، مقدار گوشت را به 2 قسمت تقسيم كنيد. حالا در كف يك سيني مقداري آرد سوخاري بپاشيد و نيمي از گوشت را برداشته و پس از صاف كردن در كف دست، روي سيني آغشته به پودر سوخاري پهن كنيد تا به صورت گرد باز شود. توجه داشته باشيد لبه‌هاي گوشت نبايد ضخيم باشد و تا جايي كه امكان دارد، به طور يكنواخت با فشار آوردن روي گوشت، لبه‌‌هاي آن را نازك كنيد، سپس يكي از مخلوط‌هاي داخل رولت را آماده كنيد و سطح گوشت را با آن بپوشانيد.
اگر مي‌خواهيد از مخلوط تخم‌‌مرغ‌دار براي داخل رولت استفاده كنيد، ابتدا بايد تخم‌‌مرغ‌ها را آب‌پز كرده و پس از پوست كندن به صورت حلقه‌حلقه، خرد كنيد. حالا جعفري يا گشنيز خرد شده را روي گوشت بريزيد و سپس تخم‌مرغ‌ها را روي سبزي بچينيد و با پاشيدن نمك و فلفل، آن را مزه‌‌دار كنيد. در پايان، لبه‌هاي گوشت را از روبه‌رو به هم بچسبانيد. براي اين منظور از 2 انگشت شست و سبابه استفاده كنيد و لبه‌ها را روي هم طوري فشار دهيد تا خوب به هم بچسبند. حالا نوبت سرخ كردن رولت است. داخل تابه‌‌اي گود، مقداري روغن بريزيد و روي شعله اجاق گاز قرار دهيد تا داغ شود. سپس رولت پيچيده شده را داخل روغن بگذاريد. پس از اينكه يك طرف آن كمي سرخ شد، آن را برگردانيد تا طرف ديگر نيز سرخ شود.
در فاصله سرخ شدن يكي از رولت‌ها، براي درست كردن رولت ديگر، دست به كار شويد. همان‌طور كه پيش از اين نيز ذكر شد، شما مي‌توانيد داخل رولت را با مخطوط ديگري هم پر كنيد؛ بنابراين اين رولت را به جاي مخلوط تخم‌مرغي با زرشك و گردو بپيچيد. براي اين منظور، پس از پهن كردن گوشت روي سيني آغشته به پودر سوخاري، زرشك را شسته و با گردوي خردشده مخلوط كنيد. سپس آن را روي گوشت بريزيد. حالا 2 طرف گوشت را مانند روش قبل روي هم چسبانده و آن را سرخ كنيد. پس از سرخ شدن رولت‌ها، آنها را داخل تابه‌اي بزرگ كنار هم قرار دهيد. تابه كوچك ديگري نيز آماده كنيد و در آن كمي روغن بريزيد. سپس يك قاشق سوپ‌خوري رب گوجه‌فرنگي را در آن تفت داده و مقداري آب نيز به آن اضافه كنيد. حالا سس حاصله را روي رولت‌هاي چيده شده در تابه‌ بزرگ بريزيد و در ظرف را بگذاريد و مدت يك ساعت روي شعله اجاق گاز قرار دهيد تا رولت‌ها بپزد.

منبع : آلامتو

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *