آخرین خبرها

طرز تهیه ی ريسوتوي لبو

ريسوتوي لبو

براي 4 نفر
كالري براي هر نفر: 625کیلوکالری

 

424060 363 253x300 - طرز تهیه ی ريسوتوي لبو

 

با لبو چه غذاهایی می توان پخت؟

چي لازم دارم؟

لبو: 7 عدد، متوسط
كره: سه قاشق سوپ‌خوري
پياز قرمز: يك عدد
سير: 8 عدد
زنجبيل تازه: یک قوطی کبریت
زيره سياه: نصف تا يك قاشق چاي‌خوري
تخم رازيانه: نصف قاشق چاي‌خوري
ساقه رزماري: يك عدد
برنج ريسوتو: 2 پيمانه
مخلوط سركه سفيد و شكر: يك پيمانه سركه با نصف پيمانه شكر
سركه بالزاميك: يك قاشق سوپ‌خوري
عصاره مرغ: 6 پيمانه (مرغ را با دماي كم و همراه با 4 برگ بو بپزيد)
نمك و فلفل: به مقدار لازم
پنير پارمزان: نصف تا سه‌چهارم پيمانه
پنير بز: 100 گرم (از لبنياتي‌ها مي‌توانيد تهيه كنيد)

براي تزیين:

خامه ترش، پنير بز خرد شده، كنگر فرنگي و پيازچه: از هر كدام مقداری

چطور بپزم؟

1. كار را با لبوها شروع كنيد؛ اول خوب آنها را بشوييد و برگ، ريشه‌ها و ساقه‌اش را جدا كنيد و تمام سطح لبوها را با كمي روغن آغشته كرده، آنها را در فويل پيچيده و داخل فر، با دماي 400درجه فارنهايت (200درجه سانتي‌گراد) براي يك ساعت كباب‌شان كنيد.

2. بعد از پايان يك‌ساعت، لبوها را از فر خارج كرده و فويل‌شان را كمي باز كنيد تا خنك شوند. حالا با دست كشيدن روي سطح لبوها، پوست‌شان به راحتي جدا خواهد شد. لبوهاي پوست گرفته را داخل غذاساز ريخته و حسابي مخلوط‌ كنيد. همزمان عصاره مرغ را كه از قبل تهيه كرده‌ايد، همچنان با برگ‌بوها روي حرارت بگذاريد تا عصاره بیشتر طعم برگ‌ بگيرد. در یک تابه بزرگ کمی پیازداغ را طلایی کنید.

3. سير و زنجبيل ساطوري شده را هم داخل تابه بريزيد و يك دقيقه تفت دهيد. حالا زيره سياه، تخم باديان و برنج را اضافه كرده و مرتب هم بزنيد تا غذاي‌تان نسوزد. بعد از يكي، دو دقيقه، سركه بالزاميك و مخلوط سركه سفيد و شكر را اضافه كرده و روي حرارت متوسط بگذاريد تا سركه‌ها به خورد برنج برود.

4. بعد برگ‌هاي خرد شده رزماري را اضافه كنيد. حالا حدود یک‌چهارم يا نيمي از عصاره مرغ را به برنج اضافه كرده و گهگاه هم بزنيد و وقتي تمام عصاره به خورد برنج رفت، بقيه عصاره را اضافه كنيد تا آن هم جذب ريسوتو شود. اين كار درنهايت 20 تا 30دقيقه از شما وقت مي‌گيرد. حواس‌تان باشد برنج‌تان ته نگيرد و نسوزد.

5. وقتي باتوجه به مقدار عصاره مرغ باقي‌مانده در تابه، تخمين زديد كه 5 تا 10دقيقه ديگر برنج‌تان خواهد پخت، پوره لبو را به ريسوتو اضافه كنيد. با اين كار ريسوتوي رنگ و رو رفته ناگهان به قرمز خوش‌رنگي تبديل مي‌شود!

6. همزمان با اضافه كردن آخرين قسمت عصاره مرغ، پارمزان رنده شده، پنير بز خرد شده و يك قاشق باقي‌مانده كره را هم اضافه كنيد و حسابي محتويات تابه را هم بزنيد. بعد هم كمي نمك و فلفل به غذاي‌تان بزنيد.

فوت كوزه‌گري: براي آنكه مزه غذاي‌تان حسابي طعم‌دار شود، به خامه ترش احتياج داريد. اگر در دسترس‌تان هست، حتي به اندازه يك گردو، كلي طعم غذاي‌تان عالي‌تر مي‌شود چراكه همخواني بي‌نظيري با اين غذا دارد. اگر خامه ترش نداريد، مي‌توانيد با كنگر فرنگي پوست گرفته تردي غذا را بيشتر كرده و با پنير بز خرد شده هم طعمش را قوي‌تر كنيد.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *