آخرین خبرها

طرز تهیه ی ساتین پاریسی

472456 808 300x246 - طرز تهیه ی ساتین پاریسی

مواد لازم:

خمیر هزارلا: 500 گرم
مواد لازم جهت تهیه کرم پاتیسیر کاراملی:
شیر: 250 میلی‌لیتر
آب سرد: 300 میلی‌لیتر
شکر: 250 گرم
اسانس کارامل: سه قطره
زرده تخم‌مرغ: 6 عدد
آردگندم: 4 قاشق غذاخوری، معادل 100 گرم

روش تهیه:

1. ابتدا خمیر را به قطر نیم سانتی‌متر پهن می‌کنیم روی آن را با چنگال یا وسیله مخصوص مقدار زیادی حفره ایجاد کرده و داخل سینی فر قرار می‌دهیم.

2. سینی را روی پنجره وسط فر که از قبل با دمای 180درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌ایم، قرار داده و بیسکویت را می‌پزیم. بیسکویت آماده شده را دو ساعت در دمای محیط قرار می‌دهیم تا خنک شود سپس در ابعاد 5 در5 می‌بریم و کنار می‌گذاریم.

3. برای تهیه کرم پاریسی کاراملی ابتدا شکر را داخل قابلمه‌ای مناسب برای تهیه کارامل ریخته و روی آن چند قاشق آب می‌پاشیم و روی حرارت قرار می‌دهیم تا جایی که شکر کاراملی شود. در این فاصله که کارامل ما آماده می‌شود شیر را روی حرارت جوش می‌آوریم، به کارامل اضافه می‌کنیم و آنقدر اجازه می‌دهیم بجوشد تا مواد یکدست شود سپس از صافی رد کرده و داخل کاسه‌ای گود می‌ریزیم.

4. آب سرد را با آرد مخلوط و از صافی رد کرده و به مواد اضافه می‌کنیم سپس زرده‌های تخم‌مرغ را با مفتول می‌زنیم تا یکدست شوند و داخل مواد می‌ریزیم. تمامی مایه آماده شده را روی حرارت می‌گذاریم و آنقدر هم می‌زنیم تا غلیظ شود. کرم غلیظ شده را کنار می‌گذاریم تا خنک شود.

5. از کرم داخل قیف ریخته روی هر بیسکویت مقداری کرم می‌گذاریم و هر ساتین پاریسی را به شکل سه طبقه مانند عکس آماده می‌کنیم. روی طبقه آخر را با میوه موردنظر یا حتی کرم یا ژله دلخواه تزئین می‌کنیم.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *