آخرین خبرها

طرز تهیه ی سالاد بنفش

377378 291 300x2391 300x239 - طرز تهیه ی سالاد بنفش

مواد لازم

کلم سفید یا بنفش: یک عدد
ژامبون گوشت: 12 ورق
پنیر خامه‌ای: 100 گرم
فیله مرغ: پنج عدد
پیاز متوسط: یک عدد
زعفران: به میزان لازم
سس فرانسوی: به میزان دلخواه
فلفل دلمه‌ای: یک عدد، ریز شده
آویشن، کاری و پودر سیر: از هر کدام یک دوم قاشق چای‌خوری

روش تهيه:

1. پیاز را نگینی و فیله مرغ را به شکل بندانگشتی خرد می‌کنیم و با مقداری زعفران همه را با هم تفت می‌دهیم تا کاملا پخته شده اما زیاد سرخ و برشته نشوند. چهار ورق از ژامبون را نگینی خرد کرده و به همراه‌ ادویه‌ها یک دقیقه با مواد تفت می‌دهیم. کلم را هم می‌توانیم به‌صورت خام و هم نیم‌پز استفاده کنیم.

2. به نظر من بهتر است کلم را 15 دقیقه داخل آب جوش قرار دهیم تا سفتی و ترشی برگ‌های آن از بین برود سپس کلم‌ها را خرد کرده و با مرغ، پیاز، ژامبون و فلفل دلمه‌ای مخلوط می‌کنیم و مواد را کنار می‌گذاریم تا از حرارت بیفتند. سپس مواد را به سس فرانسوی آغشته کرده و دو ساعت داخل یخچال می‌گذاریم تا طعم تمامی مواد به خورد هم بروند.

3. در مرحله بعد پنیر خامه‌ای را با مقدار کمی پودر سیر و فلفل قرمز مخلوط کرده سپس یک ورقه از ژامبون را روی سطح کار قرار داده و روی آن یک لایه نازک پنیر می‌مالیم و آن را لوله می‌کنیم. با سه ورق دیگر از ژامبون نیز این کار را می‌کنیم و به دور رولت اولی می‌پیچیم.

4. تا اینجا چهار برگ از ژامبون‌ها را استفاده کرده‌ایم. حالا با چهار برگ ژامبون دیگر نیز این کار را ادامه می‌دهیم و رولت‌ها را به شکل حلقه‌هایی به قطر یک سانتی‌متر می‌بریم. یک رینگ فلزی متناسب با سایز دیسی که می‌خواهیم سالاد را در آن سرو کنیم، درنظر می‌گیریم و آن را داخل دیس قرار می‌دهیم. رولت‌های بریده شده را دور تا دور آن می‌چینیم و سالاد را میان آن می‌ریزیم و کمی فشرده می‌کنیم و رینگ را برمی‌داریم و روی سالاد را با گل‌هایی که از برگ کلم پخته آماده کرده‌ایم تزئین می‌کنیم.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *