آخرین خبرها

طرز تهیه ی سوپ ذرت

 

508678 212 300x224 - طرز تهیه ی سوپ ذرت

مواد لازم

2 ق‌س روغن سرخ كردني
1عدد پياز (ريز خرد شود)
1 عدد فلفل دلمه‌اي قرمز
450 گرم دانه ذرت
3 پيمانه آب مرغ
1 پيمانه خامه
نمك و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه:

1. پياز را پوست بكنيد و ريز خرد كنيد. داخل فلفل‌دلمه‌اي را هم خالي كرده و نگيني خرد كنيد. تابه‌اي آماده كرده و روغن در آن بريزيد و روي شعله اجاق‌گاز قرار دهيد و بگذاريد داغ شود. سپس پياز خرد شده را در روغن تفت دهيد؛ البته لازم نيست پياز خيلي سرخ شود. تفت دادن به مدت پنج دقيقه كافي است.

2. ذرت را به صورت جداگانه در قابلمه‌اي حاوي مقداري آب جوش بريزيد و مدت يك ربع صبر كنيد تا بپزد. سپس ذرت را همراه با پياز و فلفل دلمه‌اي تفت داده شده داخل دستگاه خردكن يا غذاساز بريزيد. دستگاه را چند بار روشن و خاموش كنيد تا مايه سوپ صاف و يكنواخت شود.

نكته: در صورتي كه مايه سوپ آن‌قدر خشك است كه خوب با هم مخلوط نمي‌شود، هنگام خرد كردن مواد، كمي از آب مرغ به آنها اضافه كنيد.

3. قابلمه‌اي آماده كنيد و مخلوط مايه را همراه با آب مرغ در آن بريزيد، نمك و فلفل هم بيفزاييد. قابلمه را روي شعله اجاق گاز قرار دهيد و پنج دقيقه صبر كنيد تا بپزد.

4. قابلمه را از روي شعله برداريد و پنج دقيقه كنار بگذاريد تا از حرارت بيفتد. سپس كم‌كم خامه را اضافه كنيد. حالا سوپ شما آماده سرو كردن است.

نكته1: اين سوپ را مي‌توانيد به صورت سرد هم سرو كنيد. البته در صورتي كه بخواهيد سوپ را داغ داغ ميل كنيد، پس از اضافه كردن خامه دوباره آن را روي شعله ملايم اجاق گاز قرار دهيد ولي مراقب باشيد نجوشد.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *