آخرین خبرها

طرز تهیه ی سوپ کلم سفید با عطر رزماری

 

053686531391214102a 300x228 - طرز تهیه ی سوپ کلم سفید با عطر رزماری

مواد لازم سوپ :

مواد لازم
اندازه
مقدار / کالری
کلم سفید
یک پیمانه
100 گرم / 27 کالری
کدو
نصف پیمانه
100 گرم / 18 کالری
هویج
نصف پیمانه
100 گرم / 30 کالری
جوی پرک شده
نصف پیمانه
نامشخص
برنج
نصف پیمانه
100 گرم / 360 کالری
آب مرغ
2 پیمانه
100 گرم / 50 کالری
نمک و فلفل
به میزان لازم
100 گرم / 0 کالری
پیاز
2 تا 3 قاشق غذاخوری ساطوری شده
100 گرم / 5 کالری
جعفری
3 قاشق غذاخوری ساطوری شده
100 گرم / 25 کالری
نعناع
یک قاشق چای خوری
100 گرم / 43 کالری
رزماری
یک قاشق چای خوری
100 گرم / 99 کالری

روش تهیه سوپ :

*. برنج را پس از شستن و خیس کردن، درون قابلمه بریزید و 2 پیمانه آب مرغ را به آن اضافه کنید و این مخلوط را روی حرارت بگذارید تا برنج از هم باز شود. سپس جوی پرک شده را به این ترکیب اضافه کنید. سپس هویج و کدو را رنده کرده و به همراه پیاز ساطوری شده به مخلوط برنج اضافه کنید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت روی حرارت باقی بماند تا لعاب بیندازد.

*. در این فاصله  کلم سفید را رنده کنید و آن را با مقداری گیاه رزماری در آب بپزید تا علاوه بر آنکه بوی نامطبوع را از کلم بگیرید، بوی مطبوع رزماری را هم به آن اضافه کند.در آخرین مرحله، کلم پخته شده را به همراه ادویه های ذکرشده به سوپ اضافه کنید و اجازه دهید تا سوپ به مدت 3 تا 4 دقیقه با این وضعیت بجوشد.

*. سپس در چند دقیقه پاپانی پخت جعفری ساطوری شده را به آن اضافه کنید و اجازه دهید 2 دقیقه سوپ بجوشد.برای تزیین این سوپ می توانید از سبزیجات مختلف و رنگی مانند هویج، بروکلی، گوجه فرنگی مینیاتوری و جعفری ساطوری شده استفاده کنید.

تسکین التهاب دستگاه گوارش با کلم

*. از دیدگاه طب طبیعی، کلم به این دلیل که دارای ترکیبات خاصی همچون سولفور است، یکی از بهترین سبزیجات و گیاهان دارویی برای درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و عفونت های دستگاه تنفسی است. مصرف کلم به مدت 2 تا 3 بار در هفته به عنوان وعده اصلی و حتی سالاد به افرادی که دچار زخم یا التهاب در دستگاه گوارش هستند، بسیار توصیه شده است. به اعتقاد برخی از درمانگران مصرف کلم تازه در وعده غذایی شام به دلیل خواصی که دارد، علاوه بر آرام بخشی موجب تقویت اعصاب در درازمدت نیز می شود.

کاهش وزن با ترکیب کدو و کلم
*. وجود کدو در این سوپ به چند دلیل خواص درمانی این غذا را افزایش می دهد که یکی از مهم ترین آن کاهش احتمال حمله قلبی و سکته در افراد میانسال و سالمند است. به شرطی که این افراد مصرف سوپ کلم را دست کم 3بار در هفته در برنامه غذایی خود بگنجانند. علاوه بر این از آنجا که کدو حاوی مقدار زیادی ویتامین c و بتاکاروتن است، می تواند تاثیر زیادی در پیشگیری از تصلب شرائین و ابتلا به دیابت داشته باشد و احتمال ابتلا به پروستات را در مردان به طرز قابل ملاحظه ای کاهش دهد. از طرفی وجود کدو و کلم به صورت همزمان در این سوپ موجب می شود تا آن، یک غذای مفید و کمکالری  برای علاقه مندان به کاهش وزن محسوب شود.

بهبود عملکرد روده ها با هویج
*. تقویت سیستم ایمنی بدن، aaکی از مهم ترین خواص درمانی هویج محسوب می شود و همین مسئله است که بسیاری از مکاتب طبیعی درمان را به مصرف این سبزی و گنجاندن آن در برنامه غذاaیی روزانه علاقه مند کرده است. در کنار این مورد تاثیری که مصرف هویج بر عملکرد روده ها دارد، موجب می شود تا احتمال ابتلا به یبوست و کندی عملکرد روده ها به صفر برسد. از طرفی خوردن سوپ کلم که در آن میزان قابل ملاحظه ای هویج وجود دارد به بچه هایی که معده های حساسی دارند بسیار توصیه شده است. ضمن آنکه کودکانی که در هفته 2 تا 3 بار هویج مصرف کنند از دندان ها و لثه های قوی تر و مستحکم تری برخوردارند.

هویچ را با خیال راحت بپزید
*. به گفته متخصصان تغذیه، بر اساس آخرین تحقیقات با اینکه پختن هویج باعث از بین رفتن فیبر می شود، اما مقدار آنتی اکسیدان های موجود در هویج پخته بیشتر از هویج خام است. حتی پختن هویج همراه با مقدار کمی روغن میزان بتاکاروتن و اسید فنولیک را افزایش می دهد. پس با خیال راحت این سوپ را میل کنید.

*.  یادتان باشد هویج نه تنها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود بلکه بدن را از سرما محافظت می کند پس این سوپ گزینه مناسبی برای روزهای سرد به حساب می آید. البته در مورد کدو، بهتر است یادتان باشد که کدوی باپوست فیبر بسیار بیشتری نسبت به کدوی پوست کنده دارد. بنابراین توصیه می شود کدوی این سوپ را با پوست بپزید تا فیبر از بین رفته هویج هم جبران شود.

منبع : آکا ایران

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *