آخرین خبرها

طرز تهیه ی شیرینی سنیکردودل

401773 236 300x200 - طرز تهیه ی شیرینی سنیکردودل

مواد اولیه :

عصاره وانیل نصف قاشق چایخوری
تخم مرغ تخم مرغ 2 عدد بزرگ (در دمای اتاق)
شکر 1 و نیم فنجان – 300 گرم (دانه درشت)
کره 16 قاشق سوپخوری -226 گرم (بی نمک – در دمای اتاق)
کرم تارتار 2 قاشق چایخوری
نمک حلال نصف قاشق چایخوری
جوش شیرین 1 قاشق چایخوری
آرد 2 و نیم فنجان – 350 گرم

مواد رویه :

دارچین 1 و نیم قاشق سوپخوری (آسیاب شده)
شکر 1/4 فنجان – 50 گرم

طرز تهیه شیرینی سنیکردودل

دستور تهیه:

1. خمیر را ترکیب کنید: آرد، کرم تارتار، جوش شیرین و نمک را الک کرده با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید. ما به این دلیل به جای بکینگ پودر از کرم تارتار استفاده می کنیم که به شیرینی ها طعمی خاص و چسبندگی اضافه می کند و این شیرینی ها را از شیرینی کره ای شکری به سنیکردودل تبدیل می کند.

طرز تهیه شیرینی سنیکردودل

2. در یک کاسه ی بزرگ، با استقاده از یک همزن دستی با سرعت متوسط، کره، شکر و وانیل را 3 تا 4 دقیقه با هم بزنید تا سبک و پفکی شوند. می توانید از یک همزن رومیزی نیز استفاده کنید. سرعت را کم کنید. تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر کدام به خوبی هم بزنید.

3. کناره ها و کف کاسه را پاک کنید و بعد مخلوط آرد را در سه نوبت اضافه کنید و آنقدر بزنید تا حل شود. خمیر را داخل ورق پلاستیکی بپیچید و بین 30 دقیقه تا 3 روز در یخچال بگذارید تا خنک شود. سرد کردن خمیر به مدت 30 دقیقه یا بیشتر در این دستور اهمیت زیادی دارد. خمیر کمی چسبناک است بنابراین خنک کردن کمک می کند بتوانید خمیر را به شکل توپ های کوچک دربیاورید و بعد به راحتی داخل شکر و دارچین غلت دهید.

4. رویه را درست کنید: در یک کاسه ی کوچک، شکر و دارچین را با هم مخلوط کنید.

5. شیرینی ها را بپزید: فر را از قبل با دمای 400 درجه فارنهایت (204 درجه سانتی گراد) داغ کنید. کف دو سینی فر را با کاغذ پوستی بپوشانید یا از ورقه های سیلیکونی مخصوص فر استفاده کنید.

طرز تهیه شیرینی سنیکردودل

6. کپه هایی به اندازه ی قاشق سوپخوری از خمیر شیرینی را به شکل توپی در بیاورید. داخل ترکیب شکر و دارچین بغلتانید و با فاصله ی 5 سانتی متر از یکدیگر داخل سینی فر قرار دهید. استفاده از یک ملاقه ی مخصوص شیرینی پزی سایز متوسط می تواند کمکتان کند.

7. شیرینی ها را 8 تا 10 دقیقه تا زمانی که کمی پف کنند و روی آنها گرفته باشد در فر بپزید. شیرینی ها باید به رنگ طلایی روشن در بیایند. بگذارید 5 دقیقه در سینی فر خنک شوند و سپس روی توری خنک کننده قرار دهید تا کاملاً خنک شوند.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *