آخرین خبرها

طرز تهیه ی غذاهای فویلی ، مخصوص پیک نیک

 

535668 379 300x199 - طرز تهیه ی غذاهای فویلی ، مخصوص پیک نیک

مدت پخت ١٥ دقيقه

13. كالزون تن ماهي

٣٠٠ گرم خمير نانوايي را به شش قسمت جدا كنيد و روي فويل با قطرحدود يك سانتي متر پهن كنيد. يك عدد كنسرو تن ماهي را با ٢٠٠ گرم ذرت كنسروي و سه قاشق غذاخوري سس مايونز، نمك، فلفل و ٥ ساقه پيازچه خرد شده مخلوط كنيد و روي هر خمير سه قاشق از مخلوط بگذاريد. لبه هاي خمير را جمع كنيد طوري كه حفره اي نداشته باشد. فویل را جمع کنید و روی آتش بگذارید.

مدت پخت 25 دقيقه

14. مرغ ، آويشن و سيب‌زميني

6 تكه مرغ را به مدت دو ساعت در مخلوط پياز رنده شده، یک قاشق غذاخوري آب‌ليمو ترش،مقداري پودر آويشن، سه قاشق غذاخوري ماست قرار دهيد تا مزه‌دار شود. براي هر نفر يك عدد سيب زميني متوسط و نيمي از يك فلفل دلمه‌اي متوسط را به قطعات درشت ببريد و با نمك ، فلفل و پودر آويشن مخلوط كنيد. سه عدد پياز را هم خلالي كنيد و به روغن زيتون يا هر روغن گياهي موردعلاقه‌تان آغشته كنيد. روي فويل حدود دو قاشق پياز و يك عدد سيب‌زميني بريزيد و بعد تكه‌هاي مرغ را بگذاريد.

535669 617 300x221 - طرز تهیه ی غذاهای فویلی ، مخصوص پیک نیک

مدت پخت 25 دقيقه

15. سبزيجات مخلوط

200 لوبيا سبز خرد شده،200 گرم قارچ،200 گرم ذرت كنسروي،200 گرم نخودسبز كنسروي، يك عدد فلفل دلمه‌اي خرد شده را با 100 گرم كره نرم شده،يك قاشق غذاخوري سس مايونز،نمك، فلفل سياه و آب ليمو ترش مخلوط كنيد. مواد را داخل فويل قرار دهيد و خوب بپيچيد.

535670 341 300x225 - طرز تهیه ی غذاهای فویلی ، مخصوص پیک نیک

مدت پخت 10 دقيقه

16. بيف با سس و قارچ

نيم كيلو گوشت گوساله را خلالي برش دهيد و با 2 عدد پياز خلالي و 2 قاشق كره تفت دهيد تا كمي رنگش عوض شود. بعد نيم كيلو قارچ را از وسط دو نيم كنيد و به گوشت و پياز اضافه كنيد. براي تهيه سس 2 قاشق غذاخوري آرد سفيد را در ١٠٠ گرم كره تفت دهيد تا آرد كمي كرم رنگ شود.

بعد يك ليوان شير را آرام آرام به آرد اضافه كنيد و مدام هم بزنيد تا آرد در شير حل شود و مراقب باشيد آرد گلوله نشود. بعد از اينكه سس به غلظت رسيد از روي حرارت برداريد. نمك و فلفل سياه نيمكوب را با پودر سير و پودر آويشن را به آن اضافه و همه مواد را با هم مخلوط كنيد و به تعداد افراد تقسيم كنيد سپس روي فويل بريزيد. همچنین روي همه مواد يك برش نان تست يا نان باگت بگذاريد و فويل را ببنديد. حتما فويل را از سمت بيف روي آتش قرار دهيد و ٥ دقيقه آخر برگردانيد تا نان هم كمي برشته شود.

مدت پخت ٢٥ دقيقه

17. مرغ،ميگو و ذرت مكزيكي

نيم كيلو ميگوی پاك كرده و نيم كيلو فيله ماهي را با 2 عدد فلفل دلمه‌اي قرمز خرد شده، نمك،فلفل سياه و زردچوبه مخلوط كنيد. يك قاشق غذاخوري سس گوجه فرنگي تند را همراه 2 عدد گوجه فرنگي نگيني خرد شده و پياز نگيني مخلوط كنيد و روي فويل بريزيد. مقداري از مخلوط مرغ و ميگو و فلفل هم روي آن بريزيد و در انتها 3 قاشق سوپخوري ذرت شيرين كنسروي را با كره و نمك فلفل مخلوط كنيد و روي بقيه مواد بريزيد. اين خوراك را با جعفري، گشنيز و پياز ساطوري شده ميل كنيد.

مدت پخت 20 دقيقه

18. سيب زميني و سس سفيد

6 عدد سيب زميني درشت را با پوست كاملا بشوييد و به ضخامت حدود يك سانت روي آن را برش دهيد. داخل آن را با چاقو دوسه تا حفره عميق ايجاد كنيد تا براي سس‌ها جاي خالي داشته باشيد.

يك قاشق غذاخوري خامه كم چرب ، 2 قاشق سوپخوري سس مايونز ، نمك ، فلفل سياه و پودر سير را با هم مخلوط كنيد و داخل حفره هاي روي سيب‌زميني بريزيد و درب آن را بگذاريد و داخل فويل بپيچيد.

مدت پخت 15 الي 20 دقيقه

19. همبرگر فلفل دلمه اي

700 گرم گوشت چرخ كرده را با يك عدد پياز درشت رنده شده و نمك و فلفل سياه مخلوط كنيد و ورز دهيد تا كاملا حالت چسبندگي پيدا كند.مخلوط را به 6 قسمت تقسيم كنيد و كف دست يا روي فويل آن را گرد پهن كنيد. 2 عدد فلفل دلمه‌اي را هم حلقه كنيد و روي همبرگر ها قرار دهيد و فويل را ببنديد.

مدت پخت 10 دقيقه

20. مرغ و سبزيجات

براي مزه دار كردن مرغ از انواع سس هاي متنوع مي‌توانيد استفاده كنيد، مخلوط سس مايونز و سير رنده شده طعم بي نظيري به مرغ برشته مي دهد.دو حبه سير را رنده ريز كنيد و با دو قاشق سوپخوري سس مايونز، يك قاشق غذاخوري سس فلفل را با يك قاشق غذاخوري سس خردل مخلوط كنيد و تكه‌هاي مرغ را كاملا به سس ها آغشته كنيد.

قارچ دو نيم شده، كلم بروكلي خرد شده، نخودسبز و ساقه هاي نازك كرفس خرد شده را هم با نمك و فلفل و كمي آب ليمو مخلوط كنيد و روي فويل بچينيد و مرغ‌ها را روي آن قرار دهيد. حتما فويل را از روي مرغ ها روي آتش قرار دهيد.

مدت پخت ٢٠ دقيقه

21. سيب زميني پيازچه

يك بسته ١ كيلويي سيب زميني نيمه سرخ شده،٢٠٠ گرم پنير پيتزا رنده شده، 2٠٠ گرم پيازچه خرد شده ،كمي كالباس گوشت نگيني خرد شده،نمك ، فلفل سياه و پودر آويشن را باهم مخلوط كنيد. تقسيم كنيد و داخل فويل بپيچيد.

535671 893 300x185 - طرز تهیه ی غذاهای فویلی ، مخصوص پیک نیک

مدت پخت 20 دقيقه

22. ماهي ،ليمو با خرفه

6 عدد فيله ماهي را باكمي نمك ، فلفل سياه و زردچوبه مزه‌دار كنيد؛ 3عدد پياز متوسط و 3عدد ليمو را ورقه ورقه كرده و روي هر فويل سه چهار ورقه بچينيد. بعد ماهي را روي ليمو و پياز بگذاريد و چند برگ ريحان تازه يا هر سبزي ديگري كه دوست داريد و گوجه گيلاسي و تخم خرفه روي آن بريزيد.

535672 363 300x254 - طرز تهیه ی غذاهای فویلی ، مخصوص پیک نیک

مدت پخت 25 دقيقه

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *