آخرین خبرها

طرز تهیه ی قیمه نثاری

 

464992 154 235x300 - طرز تهیه ی قیمه نثاری

مواد لازم:

گوشت خورشتي: 500 گرم
پياز: يك عدد بزرگ
رب گوجه فرنگي: دو قاشق غذاخوري
آب: سه ليوان
زردچوبه و ادويه خورشتي (ادويه قيمه نثار): يك قاشق چاي‌خوري
نمك و فلفل و دارچين: به ميزان لازم
زعفران دم كشيده: نصف پيمانه
گلاب: دو قاشق غذاخوري
زرشك و خلال پسته و خلال بادام: از هر كدام 5 قاشق غذاخوري
خلال پوست پرتقال شيرين شده: 3 قاشق غذاخوري
كره و شكر: از هر كدام 3 قاشق غذاخوري

طرز تهیه:

1. از آنجا كه اغلب اين قيمه، لابه‌لاي پلو سرو مي‌شود، چهار پيمانه برنج را بشوييد، بپزيد و بگذاريد دم بكشد. براي تهيه قيمه، پياز را نگيني خرد كرده و در روغن داغ سرخ كنيد تا رنگ آن طلايي شود. گوشت را به پياز سرخ شده اضافه كرده و روي آن ادويه خورشتي، دارچين، زردچوبه و فلفل بريزيد و بعد تفت دهيد تا رنگ گوشت تغيير كند، رب گوجه را هم به گوشت اضافه كرده و تفت دهيد تا بوي خامي آن گرفته شود، در آخر هم آب را اضافه كنيد و صبر كنيد تا گوشت بپزد.

2. بعد از پخت گوشت، گلاب، نمك و نصف زعفران را اضافه كنيد و بعد از 5 دقيقه، خورشت شما كه آب كم و غليظي دارد، حاضر است. در يك تابه يك قاشق كره بريزيد و خلال بادام و پسته را به مدت يك دقيقه تفت دهيد. در يك تابه ديگر زرشك‌ها را به همراه يك قاشق كره و يك قاشق شكر تفت دهيد، خلال‌هاي پرتقال هم با يك قاشق كره و شكر تفت دهيد و كنار بگذاريد.

3. مي‌توانيد نصف مواد خلال و زرشك را به قيمه اضافه كنيد و نصف ديگر را براي تزئين نگه داريد. حالا پلو را در ديس بكشيد و روي آن مقداري از مواد قيمه و خلال بريزيد و بعد روي قيمه را با بقيه پلو بپوشانيد، در انتها هم روي پلو را با كمي قيمه و خلال‌هاي بادام، پسته، پرتقال، زرشك و همچنين پلوي زعفراني تزئين كنيد.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *