آخرین خبرها

طرز تهیه ی كوفته مرغ با زرشک و گردو

 

535530 804 300x200 - طرز تهیه ی كوفته مرغ با زرشک و گردو

مواد لازم برای 4 نفر

400 گرم لپه
500 گرم سينه مرغ
3 عدد تخم مرغ
3 عدد پياز متوسط
زردچوبه به مقدار لازم
1 ق چ دارچين
1 ق س رب گوجه فرنگي
زرشك و گردوی خردشده به مقدار لازم
نمك و فلفل به مقدار لازم
روغن مايع به مقدار لازم
300 گرم مخلوط سبزی کوفته

طرز تهیه:

1. ابتدا سبزي ها را پاك كرده ، بشوييد ، ریز خرد كنيد و كنار بگذاريد. سپس لپه ها را پاك كرده و بشوييد و در يك قابلمه مناسب با مقداري آب ،نمك و زردچوبه بگذاريدتا بپزد.

2. در اين فاصله دو عدد از تخم مرغ ها را آبپز كنيد و پوست آنها را بگیرید. سپس سينه مرغ را در قابلمه اي جداگانه همراه با يك عدد پياز، كمي زردچوبه و نمك بپزید و بعد استخوان هاي سينه مرغ پخته شده را جدا كرده و آن را همراه با لپه پخته، چرخ كنيد.

3. مخلوط سينه مرغ و لپه را داخل كاسه مناسبي بريزيد و با دست ورز دهيد. سپس يك عدد تخم مرغ باقیمانده رادر اين مخلوط بریزید و بعد از اضافه کردن كمي نمك، فلفل، زردچوبه و همچنين سبزي هاي خرد شده ورز دهید. دو پياز ديگر را پوست بگیرید و به صورت خلالي خرد كنيد. سپس در قابلمه مناسبي مقداري روغن ريخته و بعد از داغ كردن، پيازهاي خردشده را در آن سرخ كنيد. مقداري از پياز داغ را كنار بگذاريد.

4. به باقيمانده پيازداغ داخل قابلمه، زردچوبه و رب گوجه فرنگي اضافه كنيد و كمي تفت دهيد. سپس مقداري آب همراه با كمي دارچين داخل قابلمه بريزيد و بگذاريد روي اجاق تا جوش بيايد. پس از آن حرارت را كم كنيد.

5. حالا نوبت درست كردن كوفته مي‌رسد ولي ابتدا مواد داخل آن را آماده كنيد. براي اين منظور زرشك را همراه با پيازداغي كه كنار گذاشته بوديد چند دقيقه تفت دهيد و در مرحله پاياني گردو را هم بيفزاييد. سپس دستانتان را خيس كنيد و يك تكه بزرگ از مخلوط گوشتي را برداريد و به شكل توپ درآوريد. سپس داخل آن را گود کنید و كمي از مخلوط گردو، پيازداغ و زرشك را همراه با يك عدد تخم مرغ درسته در آن فرورفتگي قرار دهيد. حالا با يك مقدار ديگر از مخلوط گوشتي سطح مواد را بپوشانيد تا كوفته شكل بگيرد. با توجه به اينكه مقدار اين مواد براي دوعدد كوفته كافي است، به همين ترتيب كوفته ديگري هم درست كنيد. ، در يك تابه بزرگ مقداري روغن بريزيد و روي حرارت قرار دهيد. حالا كوفته ها را در آن تفت دهيد. سپس کوفته ها را داخل مخلوط پیاز داغ ورب گوجه فرنگی قرار دهید،در قابلمه را بگذارید تا کوفته ها بپزند.

منبع : برترین ها

2/5 - (1 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *