آخرین خبرها

طرز تهیه ی كوكوی گل‌ كلم

74129lss7pyirsyf17o 300x236 - طرز تهیه ی كوكوی گل‌ كلم

مواد لازم برای 4 نفر
500 گرم گل‌كلم پاك شده
8 عدد تخم‌مرغ
300 گرم هويج
300 گرم سيب‌زميني
3 عدد پياز متوسط
3 عدد گوجه‌فرنگي متوسط
2 /1 ق چ سرخالي پودر زعفران
3 عدد فلفل دلمه‌اي
نمك و فلفل به ميزان لازم
روغن مايع مخصوص سرخ كردني به مقدار لازم

طرز تهیه:
1.  ابتدا گل‌كلم‌ها را بشوييد و در سبدي بريزيد تا آب اضافي آنها خارج شود، سپس آنها را خرد كنيد.

2. در يك قابلمه مقداري آب ريخته و روي حرارت اجاق گاز قرار دهيد. سپس كمي نمك به آن اضافه كنيد. بعد از جوش آمدن آب، گل‌كلم‌هاي خرد شده را داخل قابلمه بريزيد، در ظرف را بگذاريد و صبر كنيد تا گل‌كلم‌ها نيم‌پز شوند؛ سپس آنها را آبكش كنيد.

3. پيازها را پوست بگيريد و  خلالي خرد كنيد. سپس در يك تابه مقداري روغن بريزيد و روي حرارت قرار دهيد تا داغ شود. حالا پيازها را داخل تابه بريزيد و تفت دهيد تا طلايي رنگ شوند.

4. در اين فاصله، هويج‌ها را   بعد از پوست كندن نگيني خرد كنيد. فلفل دلمه‌اي‌ها را شسته و تخم آنها را خارج كرده و به صورت ريز خرد كنيد. حالا سيب‌زميني‌ها را هم بشوييد و بعد از پوست گرفتن، به صورت نگيني خرد كنيد. هر كدام از اين مواد خرد شده را در ظرف‌هاي جداگانه آماده نگه داريد.

5. در اين مرحله، ابتدا هويج‌هاي خرد شده را داخل تابه حاوي پياز داغ بريزيد و همراه با پياز، كمي تفت دهيد. سپس سيب‌زميني‌ها را هم اضافه كرده و بعد از حدود يك ربع فلفل خرد شده را هم بيفزاييد و اجازه دهيد تا اين سبزي هم تفت داده شوند.

6. كاسه بزرگي آماده كنيد و ابتدا تخم‌مرغ‌ها را در آن بشكنيد. سپس نمك، فلفل و زعفران را به آن اضافه كنيد و توسط چنگال آن‌قدر بزنيد تا مايه تغييررنگ پيدا كند.

7. مخلوط پياز، سيب‌زميني، هويج و فلفل تفت داده شده را خوب با هم مخلوط كنيد. سپس آن را به مواد داخل كاسه (مايه تخم‌مرغي) اضافه كنيد و خوب هم بزنيد.

8. پوست گوجه‌فرنگي‌ها را بكنيد و آنها را فيله كنيد؛ سپس به صورت نگيني خرد كرده و به مواد فوق اضافه كنيد. به اين ترتيب، مايه كوكو براي سرخ كردن آماده مي‌شود. حالا تابه نچسب مناسبي آماده كرده و مقداري روغن داخل آن بريزيد و  روي شعله اجاق گاز قرار دهيد تا داغ شود.

9. وقتي روغن داغ شد، مايه كوكو را داخل تابه بريزيد و سطح آن را  صاف كنيد. در تابه را بگذاريد و اجازه دهيد كوكو به مدت 15 تا‌20‌‌دقيقه روي شعله كم اجاق گاز حرارت ببيند تا خودش را كمي بگيرد.

10. بعد از گذشت اين مدت، يك شعله پخش‌كن زير تابه بگذاريد و به مدت 30 دقيقه صبر كنيد تا زير كوكو سرخ شود. براي سرخ شدن طرف ديگر كوكو يا آن را مثل كوكوي سبزي برش دهيد و هر برش را به صورت جداگانه برگردانيد يا اينكه روي دهانه تابه، سيني گرد بگذاريد و پس از برگرداندن كوكو، دوباره آن را به داخل تابه انتقال دهيد؛ به اين ترتيب دو طرف كوكو مانند ته‌چين به صورت درسته سرخ مي‌شود.

منبع : پرشین وی

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *