آخرین خبرها

طرز تهیه ی كيك كيوي

 

524215 593 300x206 - طرز تهیه ی كيك كيوي

مواد لازم

300 گرم آرد گندم
200 گرم كره (خرد شود)
70 گرم پودر قند
نوك ق چ نمك
4 /1 ق چ پوست رنده شده ليموترش
4 عدد سفيده تخم‌مرغ
100 گرم پودر قند
800 گرم كيوي
200 گرم فندق خرد شده
پودر قند مقداري براي تزيين
برگ نعناي تازه چند عدد

طرز تهیه:

1. كاسه بزرگي آماده كنيد و آرد، كره، پودر قند، نمك و پوست رنده شده ليموترش را در آن بريزيد و با هم خوب مخلوط كنيد تا خميري يكدست حاصل شود. سپس خمير را به صورت گلوله بزرگي درآوريد و كيسه فريزر يا پلاستيك سلفوني روي آن بكشيد و در گوشه‌اي از آشپزخانه به مدت يك ساعت قرار دهيد تا استراحت كند. در اين فاصله، فر اجاق گاز را روي 200 درجه سانتي‌گراد (390 درجه فارنهايت يا شماره 6) روشن كنيد.

2. پوست كيوي‌ها را بكنيد و آنها را به صورت حلقه‌حلقه برش بزنيد. سطح سيني فر را با كاغذ روغني شيريني‌پزي بپوشانيد و خمير را بعد از پهن كردن روي سطح پيشخوان يا يك سيني بزرگي كه به آرد آغشته شده است، به سيني فر انتقال دهيد. پس از آن، برش‌هاي كيوي را روي خمير بچينيد و سيني فر را 30 دقيقه در طبقه وسط فر قرار دهيد تا بپرد.

3. در اين فاصله،‌ سفيده‌هاي تخم‌مرغ را در كاسه كوچكي بريزيد و با دستگاه همزن آن قدر بزنيد تا پف كند، سپس پودر قند را كم‌كم به آن اضافه كنيد و آرام هم بزنيد. حالا كيك را از فر بيرون آوريد و با برس مخصوص شيريني‌پزي، سفيده را روي سطح كيوي‌ها بريزيد و پخش كنيد.

4. پس از آن، فندق‌ها را روي لايه سفيده تخم‌مرغ بريزيد و دوباره به مدت 10 دقيقه در فر قرار دهيد؛ فقط اين بار درجه فر بايد روي 180 درجه سانتي‌گراد (355 درجه فارنهايت يا شماره4) تنظيم شود.
در پايان، پودر قند را روي سطح كيك بپاشيد و پس از تزيين با نعنا و برش آن به 24 تكه مربع شكل، پذيرايي كنيد.

منبع : برترین

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *