آخرین خبرها

طرز تهیه ی لوز نارگيلی زعفراني

535733 297 300x229 - طرز تهیه ی لوز نارگيلی زعفراني

مواد لازم:

500 گرم پودر نارگيل نرم
500 گرم شكر، 1 عدد سفيده تخم مرغ
1 پیمانه آب
4 /1 پیمانه عرق بهار نارنج
1 ق چ زعفران ساييده شده
پودر نارگيل و پودر پسته اضافي مقداري براي تزیين.

طرز تهیه:

1. ابتدا شكر، آب و عرق بهار نارنج را با هم مخلوط كنيد. سپس روي شعله اجاق گاز قرار دهيد تا شكر آن حل شود. وقتي شكر قوام آمد و غليظ شد، ظرف را از روي اجاق گاز برداريد و كناري بگذاريد تا مواد كمي سرد شود.

2. بعد آن را با همزن برقي آنقدر بزنيد تا مايه سفيد و كشدار شود.سفيده تخم مرغ را در کاسه‌ای بريزيد و با همزن آنقدر هم بزنيد تا پف كرده و به رنگ سفيد درآید. سپس آن را به شكر زده شده بيفزاييد و هم بزنيد تا شكر و سفيده زده شده به اصطلاح جذب هم شوند. پس از آن، پودر نارگيل را اضافه كنيد و كمي هم بزنيد تا يكدست شود.

3. زعفران را در دو قاشق سوپخوري آبجوش حل كرده و به مخلوط فوق بيفزاييد و هم بزنيد تا خمير زرد رنگ به‌دست آید. به اين ترتيب مايه خميري لوز آماده مي شود.سيني مستطيل شكلي (مخصوص شيريني پزي) با عمق 5/1 سانتي‌متر آماده كنيد و كف آن را با پودر نارگيل بپوشانيد.

4. سپس مايه آماده شده لوز را روي لايه نارگيل كف سيني بريزيد و با كمك وردنه كوچك صاف كنيد.حالا براي تزیين لوز، روي آن پودر پسته بپاشيد و با فشار ملايم و ضربه‌اي پشت قاشق، پودر پسته را به خمير بچسبانيد. سپس سيني را داخل يخچال بگذاريد و اجازه دهيد شب تا صبح در يخچال بماند.

5. پس از آن، با چاقوي تيزي خمير را به شكل‌هاي لوزي برش دهيد. در پايان، لوزها را در ظرف مورد نظر بچينيد و امسال از مهمانان با لوز خانگي پذيرايي كنيد.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *