آخرین خبرها

طرز تهیه ی ماست چکیده لبنانی

 

uzhvdxyaejwhnc0o9ve1 300x203 - طرز تهیه ی ماست چکیده لبنانی

مواد لازم:

– ماست دست‌کم یک کیلوگرم
– نمک، زیره، کنجد، فلفل سیاه تازه ساییده (دلخواه و سلیقه‌ای)،
– سبزی‌های خشک یا تازه: نعنا، ریحان (بر اساس سلیقه)
– سبزی زعتر (دلبخواه)
– روغن زیتون بکر یک پیمانه

روش تهیه:

۱- ماست را در کیسه یا پارچه می‌ریزیم تا از آن ماست چکیده درست کنیم. باید دست‌کم نصف روز آویزان باشد تا آب ماست گرفته شود و بعد از آن کیسه یا دستمال را طوری در سبد یا صافی می‌گذاریم که بتوانیم در زمانی ۲تا۴ ساعته در یخچال، روی آن هر چه جسم سنگین بالای دو کیلویی داریم، بگذاریم. ماست چکیده در دستمال یا کیسه باید به شدت خشک شود. حالا شما فکر می‌کنید خشک نشود بهتر است ولی بعد که می‌خواهید از آن توپ‌های کوچک درست کنید، بیچاره می‌شوید.

۲- سه تا چهار ساعت بعد از اینکه جسم‌های سنگین خانه، کارشان را کردند ماست را از کیسه در می‌آوریم و هر کدام از سبزی‌هایی را که دوست داریم یا در خانه هست، در ماست بی‌آب حاصل‌شده می‌ریزیم و با هم می‌زنیم.

۳- از مواد به اندازه یک گردو برمی‌ٔداریم. آنقدر باید بی‌آب شده باشد که کف دست قِل بخورد و تبدیل به یک گلوله نرم پنیری شود.

۴- در بعضی از انواع عربی‌ لبنه، این توپ‌های پنیری-ماستی را در کنجد، زعتر، زیره و … می غلتانند. اینطوری توپ‌های لبنه رنگارنگ با مزه‌های مختلف درست می‌شود. البته که نوع ساده و سفیدش هم پرطرفدار است.

۵- اگر قصد خوردن این پیش‌غذا یا صبحانه را همین حالا داریم باید آنها را در ظرفی بگذاریم و رویشان روغن زیتون (به میزانی که دوست داریم) بریزیم تا در مقدار انبوهی روغن ناب شناور شوند. اگر هم آدم‌های صبورتری هستیم می‌توانیم یک شیشه کوچک دردار پاکیزه را پر از روغن زیتون کرده و این توپ‌های نرم را در آن بریزیم و در یخچال نگهداریم. اینطوری باید دو هفته تا رسیدن لبنه صبر کنیم.

۶- لبنه به صورت غیرتوپی هم سرو و خورده می‌شود. کافی است ماست چکیده خشکیده را در ظرفی بریزیم. وسطش را گود کنیم و مثل یک چاله پر از روغن زیتون شود و رویش سبزی خردشده تازه معطر و ادویه مورد علاقه‌مان را بزنیم(کاسه وسط در عکس بالا). چیزی شبیه دیپ یا سس که هم در ساندویچ غوغاسالار است و هم به شکل مزه با هویج و سبزی و زیتون آدم را بیچاره می‌کند.

منبع :پرشین وی

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *