آخرین خبرها

طرز تهیه ی ماکارونی با والك و قارچ

378bt9prf7xzc69sfo 300x240 - طرز تهیه ی ماکارونی با والك و قارچ

مواد لازم برای 8 نفر

500  ماكاروني مدل‌دار
300 گرم والك
250 گرم قارچ
1  عدد پياز بزرگ
2 ق‌س رب گوجه‌فرنگي
نمك به مقدار لازم
2 /1 ق‌س ادويه كاري

طرز تهیه:

1.   ابتدا والك‌ها را پاك كنيد و بشوييد. اگر برگ‌هاي والك كوچك است، نيازي به خردكردن آن نيست. سپس باتوجه به اينكه والك معمولا طعم تلخ خاصي دارد و اين طعم براي بسياري خوشايند نيست. بنابراین براي رفع آن، ابتدا قابلمه‌اي را آب كرده، بگذاريد روي شعله اجاق‌گاز به جوش آيد. پس از آن والك‌ها را داخل آب بريزيد و بگذاريد پنج دقيقه بجوشد، سپس در سبدي آبكشي كنيد، مقداري هم آب روي آن بريزيد تا  تلخي موجود در آب آن از ميان برود.

2. قارچ را نيز بشوييد و به قطعات متوسط خرد كنيد. البته اگر قارچ‌ها ريز هستند، آنها را زياد خرد نكنيد. پياز را هم پوست كنده، به‌صورت خلالي خرد كنيد.

3. تابه‌اي آماده كرده، پس از ريختن روغن، پياز را در آن سرخ كنيد و بعد آن را در ظرف ديگري بريزيد و قارچ را در روغن تفت دهيد. والك را نيز در تابه ديگري سرخ كنيد و در پايان، اين سه ماده سرخ‌شده  را با هم مخلوط كنيد. اين مايه ماكاروني است. براي طعم‌دارشدن اين مايه رب، نمك و ادويه كاري را نيز بريزيد. حالا نصف ليوان آب اضافه كنيد و كمي حرارت دهيد تا آب بجوشد.

4. حالا تابه ديگري آماده كنيد و براي ته‌ديگ نان يا سيب‌زميني بگذارید. سپس ماكاروني را که به روش معمول جوشانده و  آبکش کرده اید به همراه مايه به صورت لايه‌لايه بريزيد و بعد مثل هميشه دم كنيد.

منبع : پرشین وی

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *