آخرین خبرها

طرز تهیه ی مربای به

432294 656 238x300 - طرز تهیه ی مربای به

چي لازم دارم؟

به: یک كيلو
شكر: ۸۰۰ گرم
آب ليمو: دو قاشق غذاخوري
هل: سه يا چهار دانه

6 دستور پخت با میوه سوگلی خانواده سیب

چطور بپزم؟

«به» را پوست كنده و چهار قاچ كنيد، سپس دانه‌هاي داخل آن را درآورده و هر تكه را به تكه‌هاي ريزتري تقسيم كنيد. «به» خردشده را در قابلمه‌اي بزرگ ريخته و پنج پيمانه آب روي آن بريزيد. در قابلمه را بسته و آن را روي شعله ملايم بگذاريد و حدود ۴۰ دقيقه بپزيد تا نرم شود، اما مراقب باشيد كه له نشود سپس شكر و هل را اضافه كرده و دم‌كني را روي قابلمه بگذاريد.

مربا را روي شعله پخش كن و با حرارت خيلي كم چند ساعتي بپزيد تا رنگ آن قرمز شده و شربت آن غليظ شود. درنهايت كمي آب ليمو اضافه كنيد وآن را از روي شعله‌ برداريد.

فوت كوزه‌گري

براي قرمز شدن مربا حتما از قابلمه رويي استفاده كنيد و البته به خاطر داشته باشيد كه در قابلمه در كل مدت پخت بايد بسته باشد، همچنين مي‌توانيد به جاي هل از يك قاشق چاي‌خوري وانيل استفاده كنيد. براي امتحان قوام مربا، شربت آن را در قاشق بريزيد، ‌اگر پس از سرد شدن از قاشق نريخت، مربا قوام آمده است. اگر مربا بيش از اندازه بجوشد، شكرك مي‌زند.

در اين صورت بايد يك‌چهارم پيمانه آب جوش و سه قاشق آبليمو به آن اضافه كنيد و اجازه دهيد كمي بجوشد. يادتان باشد كه اگر مرباي شما كپك زد، سه دليل دارد؛ يا موادش كاملا نپخته يا شكرش كم است يا شربتش قوام نيامده است.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *