آخرین خبرها

طرز تهیه ی مسقطی زرشک

390806 116 300x241 - طرز تهیه ی مسقطی زرشک

مواد لازم:

آب زرشک: 500 میلی‌لیترطرز
نشاسته گندم: 200 گرم
پودر ژلاتین: سه قاشق غذاخوری
شکر:200 گرم
پودر هل: یک قاشق غذاخوری
آب سرد: 100 میلی‌لیتر
زرشک:70 گرم
گلوکز: 2 قاشق غذاخوری

روش تهیه:

1. ابتدا ژلاتین را روی آب سرد می‌‌ریزیم و روی بخار قرار می‌دهیم تا ذوب شود. نشاسته گندم را با آب سرد می‌شوییم و با مقداری آب کنار می‌گذاریم تا نشاسته ته‌نشین شود. سپس آب جدا شده از نشاسته را دور می‌ریزیم.

2. این کار را چند بار تکرار می‌کنیم. در این صورت نشاسته بعد از پخت شفاف بوده و بوی نا مطبوع نخواهد داشت. در این مرحله آب زرشک، شکر، نشاسته و پودر هل و گلوکز را مخلوط می‌کنیم و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم.

3. مواد را خیلی ملایم هم می‌زنیم. وقتی به نقطه جوش نزدیک شد، ژلاتین و پودر هل را داخل مواد می‌ریزیم و آنقدر به هم زدن ادامه می‌دهیم تا مایه غلیظ شود.

4. زرشک را داخل مایه می‌ریزیم و تا زمانی که مایه حرارت خود را از دست نداده، داخل سینی یا قالب‌های موردنظر که از قبل با کره چرب کرده‌ایم، می‌ریزیم.

5. مسقطی را سه ساعت داخل یخچال می‌گذاریم و سپس از یخچال خارج کرده یا داخل سینی برش می‌دهیم و در ظرف می‌چینیم و با پسته چرخ کرده تزیین می‌کنیم.

نکته:

در آماده کردن مسقطی زرشک می‌توانیم به جای گلوکز مایع از پودر گلوکز یا یک قاشق سوپ‌خوری پودر پکتین استفاده کنیم. برای این کار پودر گلوکز یا پکتین را در آب حل کرده، با آب‌زرشک مخلوط می‌کنیم و روی حرارت می‌گذاریم. درضمن به‌جای پودر هل می‌توانیم از دانه هل نیز استفاده کنیم. کافی است برای این کار پوست هل را بگیریم و دانه‌های مغز آن را در مسقطی بریزیم.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *