آخرین خبرها

طرز تهیه ی معجوني براي پوست‏هاي آسيب ديده

445468 629 205x300 - طرز تهیه ی معجوني براي پوست‏هاي آسيب ديده

معجوني براي پوست‏هاي آسيب ديده

مواد لازم براي تهيه يك ليوان اسموتي جهت شادابي و شفافيت بيشتر پوست:

كيوي: سه عدد
پودركاكائو: يك قاشق غذاخوري
موز: دو عدد كوچك
چاي نعناع: يك فنجان
اسفناج: دو دسته كوچك
بلوبري: سه تا چهار عدد

طرز تهیه:

1. در مورد چاي نعناع بايد گفت که مي‌توانيد از دو گزينه استفاده كنيد يا استفاده از چاي كيسه‌اي يا خود گياه نعناع را به‌صورت تازه يا خشك دم كنيد كه البته ما دومين گزينه را پيشنهاد مي‌كنيم. اما اگر كمبود وقت داريد مي‌توانيد گزينه اول را انتخاب كنيد.

2. ميوه بلوبري را مي‏توان بيشتر در فصل تابستان پيدا كرد، اما براي تهيه اين اسموتي در این فصل‏ مي‏توانيد بسته‌بندي شده آن را از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي خريداري كنيد. اما فراموش نكنيد در اين فصل بلوبري به‌صورت يخ زده و بسته‌بندي به فروش مي‏رسد، به همين دلیل بهتر است به تنهايي خورده نشود و در موادي مثل اسموتي‏ها، بستني يا كيك‏ها مخلوط شود تا طعم بهتري از آن را بچشيد.

3. يك بسته كوچك از ميوه بلوبري، قيمت نسبتا بالايي دارد، به همين دلیل براي مقرون به‌صرفه بودن اين معجون مي‏توانيد انگور را جايگزين اين ميوه كنيد. اين ميوه به‌صورت گلخانه‏اي در فصل زمستان در بازارهاي ميوه به فروش مي‏رسد. همچنين وجود آنتي‌اكسيدان در انگور باعث شده است تا به‌عنوان يكي ديگر از ميوه‌هاي كمك‌رسان پوست شناخته شود.

یک آبرسان خوراکی

چه كسي شكلات دوست ندارد؟ در جواب بايد گفت بیشتر افراد اگر ترس از اضافه‌وزن و كالري بالا نداشته باشند، عاشق اين خوراكي هستند. اما آيا مي‌دانستيد جدا از طعم و مزه جالب آن، شكلات يا پودر آن هم براي پوست بسيار منفعت دارد؟ پودرشكلات يك منبع غني از آهن، كلسيم و ويتامين‌هاي A، 1B، C، D و E، مواد معدني و آنتي‌اكسيدان‌هاست كه همگي دست‌به‌دست هم داده‏اند تا پوست‌تان را شفاف کنند. اين خوراكي خوشمزه گردش خون را بهبود مي‏بخشد و باعث مي‏شود آبرساني پوست صورت‌تان افزايش پيدا كند. شكلات استرس را كاهش مي‌دهد و به همين دلیل از ترشح بيش از حد هورمون‌هاي استرس جلوگيري كرده و درنتيجه چين و چروك و خطوط ريز را ازبين مي‏برد. همچنين ماسك كاكائو مي‏تواند در درمان آكنه پوستي موثر واقع شود.

كيوي؛ ضد خشکی و التهاب

كيوي به‌دليل دارا بودن مقادير بالايي از مواد مغذي ازجمله ويتامين C و فلاونوئيدهاي مختلف شما را سالم نگه مي‌دارد و از ابتلا به بيماري‌ها جلوگيري مي‌كند. اگر به‌دنبال منبعي براي ويتامين E هستيد، بهتر است كيوي را وارد برنامه غذايي خود كنيد؛ زيرا اين ويتامين نقش مهمي در پيشگيري از انواع سرطان‏ها دارد. همچنين اسيد چرب امگا 3 در كيوي باعث مي‏شود تا پوست كمتر درمعرض التهاب و خشکی‌پوست قرار بگيرد.

ویژه پوست‌های آکنه‌دار

نعناع يا دمكرده آن خواص بيشماري براي جسم و روح افراد به همراه دارد، اما اگر بخواهيد از خواص آن در اين اسموتي مطلع شويد، بهتر است بدانيد به‌دليل داشتن خاصيت بتاكاروتن قادر است با آكنه‌هاي پوستي مقابله كرده و به پوست، نرمي و طراوت ببخشد. همچنین ساقه و روغن طبيعي به‌دست آمده از درخت نعناع، درمان موثري براي سرطان‌هاي پوست، كبد، ريه و لوزالمعده به‌شمار مي‌رود.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *