آخرین خبرها

طرز تهیه ی ميكادوهاي نيمه شكلاتي

 

535732 516 300x249 - طرز تهیه ی ميكادوهاي نيمه شكلاتي

مواد لازم:

2 /1 پيمانه كره يا روغن جامد
2 /1 پيمانه پودر قند
100 گرم نان بستني
4 /1 ق چ وانيل
125 گرم آرد (يك پیمانه)
1 پيمانه پودر بادام
150 گرم شكلات تخته اي
2 ق س پودر كاكائو
شير به مقدار لازم.

طرز تهیه:

1. ابتدا آرد را در قابلمه مناسبي و در حرارت ملایم بدون روغن تفت دهيد تا رنگ آن كمي تغيير كرده و خامي آن گرفته شود. سپس قابلمه را از روي حرارت برداريد و كره يا روغن را به آرد تفت داده شده اضافه كنيد و هم بزنيد.در این مرحله پودر كاكائو را اضافه كرده، به هم زدن ادامه دهيد. سپس از روی حرارت برداشته و كمي صبر كنيد تا خمير خنك شود. بعد پودر قند و پودر بادام را همراه با وانيل خوب مخلوط كنيد.

نكته: اگر خمير سفت شد، كمي شير اضافه كنيد و اگر شل بود كمي پودر بادام بيفزاييد.

2. حالا مواد را با همزن خوب بزنيد تا به صورت كرمي نرم و يكنواخت درآيد. اين مخلوط كرمي را به مدت نيم ساعت در يخچال قرار دهيد تا كمي سفت شود.در اين فاصله قالب مستطيل شكلی آماده كرده و كف آن را با يك يا چند ورق نان بستني بپوشانيد.

3. سپس مايه داخل ميكادو را از يخچال بيرون آوريد و به 2 قسمت مساوي تقسيم كنيد، يك قسمت آن را روي نان بريزيد و با پشت قاشق در تمام سطح نان پخش كنيد. پس از آن دوباره لايه ديگري از نان را روي مواد قرار دهيد و در آخر با دست روي نان فشار دهيد تا مواد به هم فشرده شود.باقيمانده مايه را به روش قبلي روي نان پخش كرده و دوباره با لايه ديگري از نان پوشش دهيد.در اين مرحله هم با فشار دست لايه هاي نان و مواد را به هم فشرده كنيد.

4. سپس سيني را به مدت 3 ساعت در يخچال قرار دهيد تا خودش را بگيرد.پس از گذشت اين مدت، سيني را از يخچال خارج كرده و با چاقوي تيغه بلند تيزي شروع به برش دادن كنيد. برش ها را به صورت مربع هاي 3 × 3 سانتي‌متر انجام دهيد.شكلات تخته‌اي را داخل كاسه اي بريزيد و روي كتري درحال جوش قرار دهيد تا آب شود.

5. سپس ظرف آن را از روي كتري برداريد و كناري بگذاريد تا كمي از حرارت افتاده و سرد شود. حالا هركدام از برش هاي ميكادو را تا نيمه در شكلات آب شده فرو ببريد و در ظرف ديگري قرار دهيد تا سرد شود. بعد از اينكه همه ميكادوها را به همين ترتيب نيمه شكلاتي كرديد، آنها را در ظرف بچينيد.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *