آخرین خبرها

طرز تهیه ی پايه سوپ كرم

پايه سوپ كرم

اگر از سوپ‌هاي قديمي و حجيم خسته شده‌ايد مي‌توانيد اين سوپ را جايگزين كنيد، سوپ كرم از دو سس گرم و معروف فرانسوي تشكيل شده است؛ يكي «بشامل» و ديگري «ولوته» است. سوپ‌هايي كه با سس بشامل تهيه مي‌شوند، در دنيا طرفداران بيشتري دارند. اين سس را تهيه كنيد و با هر مواد ديگري كه دلخواه‌تان بود تركيب كنيد. در ضمن مي‌توانيد اين سس را در غذاهايي مانند لازانيا و پاستا نيز استفاده كنيد.

424456 160 227x300 - طرز تهیه ی پايه سوپ كرم

 

باید و نبایدهای آغاز یک پذیرایی رسمی را بدانید

طرز تهيه: يك عدد پياز بزرگ را نگيني خرد كنيد. داخل تابه كمي روغن بريزيد و روي حرارت بگذاريد. وقتي پياز كمي شفاف شد، سه حبه سير را كه ساطوري يا رنده كرده‌ايد، به پياز اضافه كنيد و تفت بدهيد. سپس نوبت به اضافه كردن آرد مي‌رسد. در اين مرحله بايد گفت ميزان آرد و ميزان حجم مايع اين سوپ با هم رابطه مستقيم دارند و به تعداد نفراتي كه مي‌خواهيد سوپ را براي‌شان سرو كنيد؛ بستگي دارد.

براي هر نفر دو قاشق غذاخوري سرخالي آرد گندم نول و يك پيمانه يا 250 ميلي ليتر استاك در نظربگيريد. براي هر نفر دو قاشق غذاخوري سرخالي آرد نول اضافه كنيد و تفت بدهيد تا بوي خامي آرد از بين برود. احتمال دارد در اين مرحله احتياج به اضافه كردن روغن داشته باشيد. اگر تعداد نفرات بيشتر از چهار نفر بود مقدار سير و پيازی را كه در مرحله اول اضافه كرده بوديد، زيادتر كنيد تا سوپ طعم بهتري بگيرد.

بعد از اينكه آرد تفت داده شد، براي هر دو قاشق آردي كه اضافه كرده‌ايد (حتما در ذهن بسپاريد كه چند قاشق آرد ريخته‌ايد) يك پيمانه استاك اضافه كنيد و با همزن سيمي به آرامي هم بزنيد تا گلوله نشود، سپس روي حرارت ملايم قرار بدهيد و هر چند دقيقه هم بزنيد تا ته‌نشين نشود. بعد از گذشت 30 تا 45 دقيقه از روي حرارت ‌برداريد و آن را از صافي رد كنيد تا پياز و سير آن از سس جدا شود و پياز و سيري را كه تمام طعم و عطرش را به سس داده است، با خيال راحت دور بريزيد.

سوپ قارچ و مرغ

در انتها سوپ را بچشيد تا متوجه شوید مقدار نمك و فلفل آن كافي است يا خير. اگر استاكي كه تهيه كرده‌ايد، خوش‌نمك باشد، لازم به افزودن نمك نخواهد بود ولي حتما سوپ را بچشيد چون خوشايند نيست از طعم غذايي كه درست كرده‌ايد اطمينان نداشته باشيد و آن را براي كسي سرو كنيد. مي‌توانيد مقداري آب ليموترش به سوپ اضافه كرده و ميل كنيد.

براي تهيه اين سوپ نياز به سس «بشاملي» كه طرز تهیه آن توضيح داده شد، داريد. قارچ را اسلايس كرده و دريك تابه كمي كره اضافه كنيد. يك قاشق روغن مايع اضافه كنيد تا كره نسوزد چون مي‌خواهيم با حرارت بالا قارچ را تفت بدهيم. اگر با حرارت بالا و در حالي كه قارچ را زير و رو مي‌كنيد، تفت بدهيد، پنج دقيقه كافي است. در اين فاصله سسي را كه تهيه كرده‌ايد در قابلمه بريزيد و روي حرارت ملايم قرار دهيد تا گرم شود، سپس يك عدد سينه مرغ بدون استخوان را مكعبي خرد كنيد وكمي نمك و پودر فلفل سفيد به آن اضافه کنید و با حرارت زياد در روغن سرخ كنيد.

مرغ و قارچ را به سس اضافه كرده و هم بزنيد. مقداري فلفل سفيد را پودر كرده و اضافه كنيد. مي‌توانيد از فلفل سياه يا قرمز نيز استفاده كنيد ولي براي اينكه رنگ اين سوپ روشن است و فلفل‌هاي رنگي سوپ را كدر مي‌كنند، بهتر است از فلفل سفيد كه رنگ كمتري دارد، استفاده كنيد. اگر فكر مي‌كنيد سس خيلي غليظ و سفت است، مي‌توانيد مقداري آب به آن اضافه كنيد. در قابلمه را بگذاريد تا به مدت 45 دقيقه بپزد. در انتها مقداري جعفري را كه ساطوري كرده‌ايد به سوپ اضافه كنيد و بعد از پنج دقيقه قابلمه را از روي حرارت‌ برداريد و به مقدار يك سوم پيمانه به آن خامه اضافه كنيد و هم بزنيد. خامه را به آرامي اضافه كنيد تا نبرد و بد شكل نشود.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *