آخرین خبرها

طرز تهیه ی پای کدوی خوشمزه

Pumpkin - طرز تهیه ی پای کدوی خوشمزه

مواد لازم
یک کدو حلوایی بزرگ
یک لیوان (250 میلی لیتر) شیر یا خامه
یک لیوان (حدودا 110 گرم) شکر قهوه ای
1 یا نصف قاشق چای خوری دارچین پودر شده
نصف قاشق چای خوری جوز پودر شده
نصف قاشق چای خوری زنجبیل پودر شده
2 کراست یخ زدۀ پای، یخ آنها باز شده باشد
4 تخم مرغ بزرگ
قسمت اول: آماده کردن کرِم پای کدو
با چاقو یک قسمت گرد از دور ساقۀ کدو حلوایی جدا کنید. این قسمت بالایی را جدا کرده و محتویات درون کدو حلوایی را در یک ظرف بریزید.
سطح بیرونی کدو حلوایی خود را بشورید. پوسته ای که جدا کرده اید را به مربع ها یا قاچ های کوچکی خورد کنید. هرچقدر که اندازۀ آنها کوچکتر باشد سریعتر پخته می شوند.
گوشتۀ کدو حلوایی که خورد کرده اید را بپزید. این کار به دو صورت ممکن است.
بگذارید کدوحلوایی پخته شده خنک شود.
کدوحلوایی پخته شده را در مخلوط کن بریزید. شیر، شکر، دارچین، جوز و زنجبیل را با آن ترکیب کنید. این مواد را با هم مخلوط کنید تا یک کرم غلیظ برای شیرینی پای خود بدست آورید.
دو کاسه را بروی میز آشپزخانۀ خود قرار دهید یک لیوان از کرم خود را داخل هر ظرف بریزید.
به هر کاسه دو تخم مرغ را اضافه کنید. با یک همزن تخم مرغ ها را مخلوط کنید. از به کار بردن مخلوط کن برقی بپرهیزید، چرا که احتمال دارد کرم شما چسبناک شود.
پخت کدو حلوایی
آب پز کردن: مربع ها را در یک ماهیتابه بدون در با شعلۀ متوسط بجوشانید تا وقتی که نرم شوند. با پخت بیشتر این تکه ها رنگ سرخی به خود می گیرند و اثر طمع خود را صمیمانه تر بر شیرینی شما می گذارند. بگذارید خنک شود و اگر که تاکنون پوست آنها را نگرفته اید این کار را انجام دهید.
پختن در فر: فر خود را بروی 275 تا 300 درجۀ فارنهایت (135-149 سانتیگراد) تنظیم کنید. کدوحلوایی را در یک ظرف کم عمق بریان کنید تا زمانی وقتی چنگال را در آن فرو می کنید نرم شده باشد. بریان کردن باعث کاراملی شدن گوشت کدو حلوایی می شود و مواد مفیدی را نگاه می دارد که ممکن است با آب پز کردن از بین بروند.

قسمت دوم: شیرینی ها را درست کرده و آنها را بپزید
گرمای فر خود را روی 375 درجۀ فارنهایت (190 سانتیگراد) تنظیم کنید. دو ظرف پای خود را به اسپری مخصوص نچسبیدن آغشته کنید.
دو ظرف مخصوص پای را با کراست پای خود بپوشانید. از دست های خود برای فشرده کردن کراست بر سطح ماهیتابه استفاده کنید. اگر دوست داشتید می توانید لبه ها را با چنگال طرح دار کنید.
کرم مایع خود را از دو کاسه به درون دو کراست پای بریزید. کرم را با پشت یک قاشق بر سطح کراست پخش کنید و بروی آن دارچین بپاشید.
پای ها را برای 45 روی یک طبقه بپزید. بعد از 30 دقیقه به شیرینی های خود سر بزنید تا مطمئن شوید که نمی سوزند. اگر که لبه های کراست پای شما قبل از پخته شدن کرم شروع به قهوه ای شدن کرد، لبه ها را با فویل آلومینیومی بپوشانید و به پختن پای ها ادامه دهید.
شیرینی ها را از فر خارج کنید. بگذارید تا در دمای اتاق خنک شوند. سپس می توانید آنها را همراه با کرِم خامه و مقدار کمی جوز تازۀ رنده شده سرو کنید.
نکته: از خریدن کدوحلوایی بزرگ و تزئینی خودداری کنید. این کدوحلوایی ها مزۀ خوبی ندارند.

منبع : آلامتو

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *