آخرین خبرها

طرز تهیه ی پستو با خامه

454474 615 300x241 - طرز تهیه ی پستو با خامه

لينگوييني پاستوآلفریک

جنوا يكي از بزرگ‌ترين شهرهاي اروپايي در كرانه شمالي درياي مديترانه و درياي ليگوريا – در نزديكي مرز با فرانسه- است. لينگوييني پاستاي خاص اين منطقه است كه به نام ترنته يا باوته هم ناميده مي‌شود. اين پاستا هم با آرد سبوس‌دار و هم بدون آن با همراهي تخم‌مرغ و آب تهيه مي‌شود. لينگوييني يك شكل و فرم از پاستاست که كوچك‌تر از فتوچيني، بزرگ‌تر از اسپاگتي و بيشتر شبيه فتوچيني است اما تخت‌تر به نظر مي‌رسد.

خاستگاه اين پاستا جنواست و با يكي از لذيذترين سس‌هاي ايتاليايي به نام سس پستو (تشكيل شده از سير، روغن زيتون، سبزيجات معطر و مغزهاي خوراكي) هم‌نشيني بسيار عالي دارد، همچنين بسياري از ساكنين اين بندر شمالي اين پاستا را همراه صدف يا ميگو تدارك مي‌بينند.

تركيب سس آلفردو با پستو طعمي رويايي پديد مي‌آورد؛ هم نرمي و شيريني خامه را احساس مي‌كنيد و هم عطر سير و روغن زيتون هوش از سرتان مي‌برد. در كنار همديگر اين پاستا را در مدت حدود ۳۰دقيقه می‌توانید آماده کنید.

عطرخوش پستو در کنـار لطافت خامـه

پاستا ، امضای فرهنگی ایتالیا

پاستا غذاي سنتي و بومي ايتالياست، اولين و قديمي‌ترين جايي كه در آن نشاني از پاستا ديده شده مربوط به قرن دوازدهم ميلادي و شهر سيسيل است. در شهرهاي مختلف ايتاليا نحوه تهيه و توليد فرم‌هاي گوناگون پاستا را مي‌توان در پشت ويترين فروشگاه‌ها ديد و به‌طور باز و فله‌اي به مقدار مورد نياز آن را خريداري کرد. در برخي رستوران‌ها نيز مي‌توان مراحل توليد پاستا را چه به صورت دستي و چه به وسيله دستگاه از نزديك مشاهده كرد.

همچنين اگر دستي در خميرگيري و ذوقي در آشپزي داشته باشيد مي‌توانيد از دستگاه پاستاساز استفاده کرده و خود پاستا توليد كنيد. امروزه پاستا به يكي از لذيذترين و پرطرفدارترين غذاهاي ملل تبدیل شده است. ايتاليايي‌ها به صورت سنتي هنگام مراجعه پيش خدمت، غذا را در دو بشقاب جداگانه اول و دوم سفارش مي‌دهند؛ يعني پس از صرف سوپ، سالاد، نان سير و بروسكتا به عنوان پيش‌غذا، يك فرم پاستا در بشقاب اول و يك گوشت، ماهي، صدف يا ميگو در بشقاب دوم سفارش مي‌دهند.

ايتاليايي‌ها پرحرف و پر صحبت‌اند، آمدن يك ايتاليايي به رستوران با خودش است و بيرون رفتن‌اش با خداست، به رستوران مي‌روند تا هم غذايي ميل كنند، هم صحبتي كرده باشند و هم اينكه اوقاتي خوش را سپري كرده باشند و پس از صرف بشقاب دوم دسر يا اسپرسويي هم سفارش مي‌دهند و سور و سات خود را كاملی كنند، دنياي عجيب و غريبي است دنياي ايتاليايي‌ها …

مواد لازم:

پاستای آبكش‌شده: 500 گرم
مغزگرد و بادام: از هر كدام چهار عدد
ريحان: ۱۰۰ گرم
روغن زيتون: دو قاشق غذاخوري
سير: دو حبه
خامه: ۵۰ تا ۱۰۰ گرم
شير: یک قاشق غذاخوري
پنير پارمسان: به مقدار کافی
نمك دريايي و فلفل آسياب شده: به میزان لازم

طرز تهیه:

1. براي طبخ اين غذا پيش از هر چيز مغز گردو و بادام را با چاقو خرد و تا حد امكان ريز كرده و حتي مي‌توانيد رنده كنيد تا به فرمول سس پستو وفادارتر باشيد، سربرگ‌هاي ريحان معطر را جدا كرده و بدون اينكه سبزي را له كنيد تا جايي كه مي‌شود آن را خرد كنيد.

2. یک يا دو حبه سير را رنده كرده و همراه دو قاشق غذاخوري روغن زيتون در ماهي تابه روي حرارت ملايم تفت دهيد. آرام‌آرام ريحان خردشده، سپس گردو و بادام خردشده را به مواد قبلي افزوده و مواد درون ماهي تابه را زيرورو كنید تا حرارت يكسان ببینند.

3. اكنون خامه‌اي را كه با كمي شير رقيق كرده‌ايد اضافه كنيد و پس از كمي تاب دادن ماهي تابه، لينگوييني آبكش‌شده را اضافه كنيد، براساس سليقه غذايي خود با استفاده از آسياب فلفل و آسياب نمك دريايي طعم و عطر غذاي خود را به دست آوريد. پاستا را در بشقاب كشيده و كمي پنير پارمسان روي آن بریزید و بعد از تزئين با ريحان پاستا را ميل كنيد.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *