آخرین خبرها

طرز تهیه ی پلو با قارچ ایتالیا

gharch polo italy 300x247 - طرز تهیه ی پلو با قارچ ایتالیا

مواد لازم

برنج  750 گرم
گوشت مغز ران گوساله  500 گرم
فلفل سبز دلمه ای  5 عدد
قارچ  500 گرم
پیاز سبز  100 گرم
روغن  200 گرم
رب گوجه فرنگی  2 قاشق سوپخوری
پیاز داغ عسلی  2 قاشق سوپخوری
فلفل  قدری
نمک  قدری

طرز تهیه :

گوشت را قیمه ای خرد میکنیم با پیاز سرخ کرده کمی سرخ مینمائیم دو لیوان آب اضافه می کنیم میگذاریم گوشت بپزد پیازچه و فلفل را خرد کرده و قارچ را تمیز میکنیم و داخل گوشت می ریزیم .
رب و کمی نمک و فلفل را داخل آن کرده میگذاریم تمام مواد آهسته بجوشد و آب آن کشیده شود .
برنج را تمیز کرده میشوئیم با روغن در تابه کمی سرخ مینمائیم بعد برابر دستور کته ساده آب برنج را میزان می کنیم یک قاشق نمک در آن می ریزیم میگذاریم آب برنج کشیده شود. بعد مواد گوشت و قارچ را لای برنج گذاشته می گذاریم برنج دم بکشد.
در صورت رعایت مقادیر مواد اولیه این غذا برای 6 تا 8 نفر کافیست
طرز دم کردن کته ساده :
به ازای هر یک کیلو برنج دو کیلو آب و کمی نمک نرم ، بار کرده زیرش را آتش می کنیم ، همینکه آب جوش امد با احتیاط کفگیر را داخل آن هم زده اگر مغز برنج نپخته بود ، کمی دیگر آب در آن می ریزیم برای کته آب بیشتری نیاز است تا برنج قدری نرمتر بعمل آید. پس از تمام شدن آب اطراف برنج را بشکل مخروط بالا میآوریم بعد بنسبت هر یک کیلو گرم برنج دو تا سه قاشق سوپخوری روغن ( در حدود 75 گرم ) روی برنج می ریزیم و در ظرف را می گذاریم و حرارت زیر ظرف را کمی کم می نمائیم تا در دیگ کمی عرق بکند، در صورت داشتن فر بعد از محکم کردن در دیگ ظرف را کف فر قرار میدهیم و حرارت را 350 درجه می کنیم و بعد از نیم ساعت حرارت را 50 درجه کم می کنیم نیم ساعت دیگر می گذاریم برنج دم بکشد .برای دم کشیدن در صورتی که به ته دیگ احتیاج نباشد ( مثل چلو کباب ) یکساعت وقت کافی است و در صورتیکه بخواهیم پلو ته دیگ ببندد یکساعت و نیم وقت لازم میباشد. برای اینکه ته دیگ پلو بآسانی کنده شود باید دیگ را نیم ساعت قبل از کشیدنپلو از فر خارج نمود (بدون بر داشتن در آن ) تا دیگ کمی سرد شده و ته دیگ بآسانی جدا شود. در صورتیکه پلو را روی آتش دم کرده باشیم حرارت زیر آن باید ملایم باشد و روی در دیگ را باید مقداری آتش بریزیم شاید بعضیها موقع دم کردن پلو در آنرا دم کنی بگذارند ولی چلوئیکه در فر دم کنیم و یا روی آنرا آتش بریزیم خیلی بهتر و قد کشیده تر می شود ممکن است نصف لیوان ماست و کی زعفران سائیده حل شده در آبجوش را با 70 گرم روغن و نصف لیوان آب جوش و دو عدد زرده تخم مرغ مخلوط کنیم و ته دیگ بریزیم در اینصورت ته دیگ پلو بهتر می شود.

منبع : آکا ایران

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *