آخرین خبرها

طرز تهیه ی پنیر هندی

 

378504 241 300x2601 300x260 - طرز تهیه ی پنیر هندی

پنیر مالای‌کاری

اول می‌خواهم کمی در مورد آشپزی در هند و فرهنگ غذا خوردن‌شان برای‌تان بگویم: در کشور هند مانند گستره جغرافیایی ایران فرهنگ‌ها و قومیت‌های زیادی وجود دارد، به همین دلیل عادات غذایی و نوع غذاها در مناطق مختلف، متفاوت هستند، مثلا در جنوب هند غذاهای فوق‌العاده تند، در غرب هند غذاهای تند و شیرین و در شمال هند غذاهای روغنی و تند خورده می‌شود، ولی کلا در هند هم مانند ایران غذاهای مشترکی بین ایالت‌ها وجود دارد، مثل قورمه سبزی و قیمه ما ایرانی‌ها.

مواد لازم:

شیر گاو : 3 لیتر
سرکه سفید : 100 میلی‌لیتر
پارچه نازک نخی یا تنظیف

روش تهیه:

1. یک قابلمه آورده و شیر را داخل آن خالی کنید و روی گاز بگذارید. زیرش را روشن کنید و منتظر بمانید تا به جوش بیاید. حواس‌تان باشد تا سر نرود و اجاق‌تان را کثیف نکند و برای احتیاط شعله را روی متوسط تنظیم کنید.

پنیر مالای‌کاری

2. صبر کنید تا شیر شروع به قل قل کردن کند، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کم‌کم سرکه را داخل شیر اضافه کنید و هم بزنید. این را بگویم که باید خیلی شیر را هم بزنید تا سرکه به‌خوبی با شیر حل شود. وقتی کل سرکه را اضافه کردید، اینجاست که واکنش‌های شیمیایی شگفت‌انگیز را می‌توانید، ببینید. بله، آشپزخانه هم برای خودش یک آزمایشگاه است. شیر شروع به بریدن می‌کند و تکه تکه از مایع جدا می‌شود. اینجاست که بابت کار ارزشمندتان حس غرور به شما دست می‌دهد!

پنیر مالای‌کاری

3. وقتی که خوب هم زدید قابلمه را یک ساعت در دمای محیط طبیعی خانه بگذارید تا کار خودش را تمام کند.

پنیر مالای‌کاری

4. بعد از یک ساعت دستمال تنظیف را روی یک آبکش بگذارید و قابلمه را روی دستمال خالی کنید تا آب اضافی آن برود. حالا تکه‌های پنیر را می‌بینید که روی پارچه باقی مانده است. بله، این همان پنیر هندی است. تبریک می‌گویم شما موفق شدید.

پنیر مالای‌کاری

5. دستمال را بقچه کرده و فشــار بدهید تا آبش برود، سپس پنیر را با همان دستمال داخل یک آبکش بگذارید و روی تکه‌ها را خوب صاف کنید تا پنیر خوش‌فرم شود. در آبکش آن را فشار دهید تا شکل آبکش را به خود بگیرد و بعد روی پنیر را یک کاسه پر از آب بگذارید تا سنگین شده و آب پنیر به مرور زمان خارج شود. بعد از دو تا سه ساعت پنیر را داخل یخچال گذاشته و 12 ساعت بعد استفاده کنید.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *