آخرین خبرها

طرز تهیه ی پیتزا کادویی

421913 314 300x300 - طرز تهیه ی پیتزا کادویی

مواد لازم

• 5 پیمانه آرد کامل (سفید نشده)

• یک قاشق غذاخوری شکر یا عسل

• 1.5 قاشق چایخوری نمک

• یک قاشق چایخوری خمیر ترش خشک

• دو قاشق غذاخوری روغن زیتون

• 1 ¾ پیمانه + یک قاشق غذاخوری آب ولرم

• روغن زیتون اضافه

بسته پیتزا

طرز تهیه

1. قلاب مخصوص خمیر همزن برقی را به آن وصل کنید یا در یک کاسه بزرگ از قاشق بزرگ استفاده کنید و همه مواد به غیر از روغن زیتون اضافه را با هم مخلوط کنید. با همزن برقی با سرعت کم و با دست حدود 3 دقیقه هم بزنید تا مواد همه با هم مخلوط شوند و آرد خیس و خمیر شود. خمیر به دست آمده نرم است و گلوتن (مادهچسبناكموجود در آرد گندم) در این مرحله کاملا ور نیامده است.

2. اگر از همزن برقی استفاده می کنید، به مدت دو دقیقه با سرعت بالا خمیر را هم بزنید. اگر با دست هم می زنید، بهتر است قاشق را کنار بگذارید و حدود سه دقیقه با دست خمیر را ورز دهید. اگر خمیر خیلی سفت است، کمی آب اضافه کنید. هر بار فقط یک قاشق چایخوری اضافه کنید تا به نرمی دلخواه برسد. اگر آرد چسبناک است، آرد به آن اضافه کنید. خمیر باید به مرحله ای برسد که دیگر به دست نچسبد.

3. یک کاسه بزرگ را با روغن زیتون اضافه چرب کنید. خمیر را به شکل توپ درآورید و درون کاسه بگذارید. آن را برگردانید تا همه سطح خمیر روغنی شود. خمیر را به مدت 30 دقیقه در جای گرم قرار دهید تا به اصطلاح برسد. سپس خمیر را به مدت یک شب تا صبح یا حداکثر سه روز در یخچال قرار دهید.

نکته: خمیر در گرما پف می کند و دوبرابر می شود اما وقتی در یخچال قرار می دهید در اثر سرما پف آن می خوابد.

4. دو ساعت پیش از درست کردن پیتزا، خمیر سرد را از یخچال بیرون بیاورید. هر کدام از چانه ها را جداگانه چرب کنید و داخل پلاستیک بگذارید و اجازه دهید چند دقیقه ای در دمای اتاق بمانند.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *