آخرین خبرها

طرز تهیه ی چلو ترکی

a074282917154102a - طرز تهیه ی چلو ترکی

مواد لازم

برنج : یک فنجان و نیم

کره : 50 گرم

نمک : به مقدار دلخواه

جعفری خرد کرده : چند شاخه

پیاز خرد کرده : یک عدد

سیر کوبیده : دو پر

مایه گوشت و یا آب گوشت : به اندازه لازم
روش تهیه :

برنج را در آب سرد چند بار بشوئید و هر بار که که شستید دانه های برنج را با دست بمالید تا مواد نشاسته ای زیادی آن خارج شود . پس از اینکه برنج را چند بار به ترتیب فوق شستید ، آن را از صافی بگذرانید تا تمام آبش خارج شود .

سپس پیاز خرد کرده را در کره سرخ کنید تا طلائی رنگ شود . برنج را با پیاز مخلوط کرده و هم بزنید و باز سه دقیقه دیگر ، برنج مخلوط با پیاز را سرخ کنید . در صورت دلخواه سیر کوبیده را به آن اضافه کنید . سپس آب گوشت را روی برنج به اندازه ای بریزید که یک و نیم سانتیمتر روی برنج قرار گیرد . به آن نمک و قدری جعفری خرد کرده افزوده و بمدت 30 دقیقه روی آتش ملایم بگذارید تا بپزد .

روش دوم

مواد لازم

برنج خیس‌کرده دو پیمانه
بلغورگندم یک پیمانه
پیازداغ دو قاشق سوپخوری
آب، روغن، نمک و زردچوبه به میزان لازم

روش تهیه :

ابتدا در تابه‌ای مقداری روغن ریخته و بلغور را در آن حرارت دهید تا رنگ آن طلایی شود. بلغور تفت داده شده را کنار می‌گذاریم بعد پیاز داغ را آماده کرده، به آن زردچوبه و نمک اضافه می‌کنیم و در حدود 5/4 پیمانه آب به آن اضافه می‌کنیم وقتی که آب‌جوش آمد برنج و بلغور را به آن اضافه می‌کنیم و مانند دمی‌‌های معمولی می‌گذاریم با هم بجوشند تا آب غذا به خورد آن برود سپس دمی را دم کنید پس از 40 دقیقه غذا حاضر است که با ترشی بسیار خوشمزه می‌شود

منبع : آکا ایران

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *