آخرین خبرها

طرز تهیه ی کیش مرغ و قارچ

 

535593 407 250x300 - طرز تهیه ی کیش مرغ و قارچ

مواد لازم برای تهیه خمیر

2 عدد تخم‌مرغ
2 /1 2 پیمانه آرد
2 ق چ بیکینگ پودر
125 گرم کره به دما رسیده
1 ق س شکر
1 ق م نمک
مواد لازم برای رویه کیش
2 /1 سینه مرغ
2 عدد تخم‌مرغ
500-300 گرم قارچ
120 گرم خامه
2 /1 پیمانه پنیرپیتزای رنده شده
1 ق چ نمک
1 ق چ فلفل سفید
1 ق چ فلفل قرمز
1 ق چ زردچوبه
2 حبه سیر
1عدد پیاز ریز خرد شده
1 دسته پیازچه

طرز تهیه:

1. ابتدا خمیر این غذا را آماده کنید. آرد را الک کنید. نمک، شکر و بیکینگ پودر را با آرد مخلوط کنید و کمی هم بزنید. وسط مواد مخلوط شده را گود کنید.

2. تخم‌مرغ ها و کره را در وسط ظرف بریزید و با نوک انگشت مواد را به خورد هم دهید تا خمیر لطیفی به دست آید.وقتی همه قسمت‌های خمیر یکنواخت مخلوط شدند، آن را در قالب پای با دست پهن کنید. حالا ظرف را کناری بگذارید.

3. پیاز را خرد کنید و در روغن و زردچوبه تفت دهید. سیرها را هم خرد کرده و به آن اضافه کنید. قارچ را به شکل دلخواه خرد کنید و در تابه‌ای جداگانه کمی تفت دهید تا بی‌آب شود. سپس به مواد اضافه کنید.

4. سینه مرغ را حبه قندی خرد کرده به مواد اضافه کنید و همراه دیگر مواد تفت دهید. در پایان نمک و پودرفلفل ها را به همراه پیازچه ریز خرد شده و پنیر رنده شده به مواد بیفزایید و کمی تفت دهید.

5. مواد داخل تابه را از روی حرارت بردارید و کناری بگذارید تا کمی خنک شود. در این فاصله آنها را با قاشق جابه‌جا کنید تا بهتر خنک شوند. فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

6. وقتی که مواد داخل تابه حرارتش را از دست داد، تخم‌مرغ ها و خامه را هم به مواد اضافه کنید. همه این مواد را روی خمیر بریزید و روی سطح آن خوب پخش کنید.

7. ظرف را در طبقه وسط فر گرم شده بگذارید و به مدت 30تا35 دقیقه صبر کنید تا روی غذا برشته و طلایی رنگ شود. بعد از این مدت ظرف را بیرون بیاورید و بلافاصله غذا را سرو کنید. برای سرو می‌توانید غذا را برش‌های مثلثی بزنید.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *