آخرین خبرها

طرز تهیه ی کیک راه‌ راه

 

uxuczkk0d2q37der3w9 300x253 - طرز تهیه ی کیک راه‌ راه

مواد لازم برای یک کیک حلقه‌ای گورخری:

– سه پیمانه آرد
– دو قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر
– نصف قاشق چای‌خوری نمک
– دو و نیم پیمانه شکر نرم
– نصف پیمانه پودر کاکائو با کیفیت خوب
– دو حبه هل پودرشده
– شش قاشق غذاخوری آب
– یک و نیم پیمانه کره مخصوص کیک‌پزی، آب‌شده و خنک‌شده با دمای اتاق
– یک و نیم قاشق چای‌خوری عصاره وانیل
– پنج تخم‌مرغ بزرگ
– نصف پیمانه شیر

مواد لازم برای لعاب روی کیک (دلبخواه)

– دو سوم پیمانه خامه
– ۱۷۰ گرم شکلات تلخ
روش پخت:

۱- آرد، بیکینگ پودر و نمک باید الک شده و کنار گذاشته شوند.

۲- در یک کاسه بزرگ دیگر، نصف پیمانه شکر، پودر کاکائو و آب را با هم مخلوط کرده و با همزن برقی آنقدر می‌زنیم تا مواد یک‌دست شوند.

۳- کره آب‌شده و شکر را در ظرف گودی با همزن می‌زنیم. از درجه متوسط تا زیاد را آرام آرام امتحان می‌کنیم و تا حدود یک دقیقه هم می‌زنیم. بعد از این زمان، وانیل و پودر هل را هم اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم.

۴- تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی اضافه می‌کنیم و بعد از هر کدام، آنقدر با همزن یا دستگاه هم می‌زنیم تا مایع کاملا نرم و روان و پف‌آلود شود.

۵- حالا باید سرعت هم‌زن را به پایین‌ترین حد برسانیم و ترکیب آردی را که الک کرده‌ بودیم، آرام اضافه کنیم. بهتر است آرد را در سه نوبت بریزیم و هم بزنیم تا گلوله نشود. بین هر نوبت شیر را هم با تقسیم‌بندی عادلانه اضافه می‌کنیم تا زمانی که هر دو با هم تمام شوند.

۶- ظرف اولی را یادتان هست؟ همان که کاکائو با چند چیز حل شده بود؟ باید حدود دو پیمانه از این خمیری که زده شده، به آن ظرف کاکائو که کنار گذاشته بودیم، اضافه کنیم و هم بزنیم. حالا دو نوع مخلوط داریم: شکلاتی و وانیلی

۷- خمیرها کمی چسبنده هستند و باید با حوصله یک در میان از هر کدام یک قاشق برداریم و در ظرفی که قبلا چرب شده و کمی آرد در آن پاشیده‌ایم، بریزیم. یک قاشق از مخلوط وانیلی و بعد یک قاشق از مخلوط شکلاتی.

۸- آخرین قاشق را که ریختیم، قالب را تکانی می‌دهیم و در فر می‌گذاریم. لازم نیست مخلوط را در قالب حلقه‌ای یا کیک‌مان هم بزنیم. خودش در اثر حرارت شکل می‌گیرد و همان گورخر زیبا و خوش‌رنگ می‌شود.

۹- از ۴۵ دقیقه تا یک ساعت ممکن است زمان پخت این کیک باشد. در ۱۸۰ درجه سانتیگراد. تاز زمانی که وسط کیک خیلی تمیز و پاکیزه خودش را بگیرد و وقتی با خلال دندان وسط کیک می‌زنیم، چیزی به چوب نچسبد.

این میزان درجه و زمان برای یک قالب متوسط گرد مخصوص این کیک است. باید مراقب میزان گودی و شرایط ظرف‌تان باشید و کیک را در این مدت زمانی مدام چک کنید.

۱۰- کیک باید حدود یک ربع، بیرون بماند تا خنک شود.

آماده کردن لعاب روی کیک(دلبخواه):

1. شکلات و خامه را در یک ظرف نچسب روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا ذوب شود. ۱۰ دقیقه بعد که خنک شد، آن را روی کیک می‌ریزیم و می‌گذاریم کیک حدود نیم ساعت با این لعاب بماند تا شیره درونش نفوذ کند.

2. می‌توانیم برای این لعاب فقط شکلات تلخ را آب کرده و خنک که شد روی کیک بریزیم.

منبع : پرشین وی

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *