آخرین خبرها

طرز تهیه ی کیک پنیر تنوری

383544 968 300x237 - طرز تهیه ی کیک پنیر تنوری

کیک پنیر تنوری

مواد لازم جهت خمیر :

کره …. 200 گرم
شکر …. 85 گرم
وانیل …. 1/4 قاشق چای خوری
آرد گندم …. 170 گرم
آرد برنج …. 85 گرم
نمک …. نوک قاشق مربا خوری

مواد لازم جهت پنیر :

پنیر خامه ای …. 600 گرم
شکر …. 150 گرم
نشاسته ذرت …. 30 گرم
رنده پوست پرتقال …. 1 قاشق چای خوری یا وانیل …. 1/4 قاشق چای خوری
تخم مرغ …. 3 عدد
ماست چکیده …. 50 گرم
خامه …. 50 گرم

طرز تهیه:

1 – کره را در دمای محیط قرار داده تا کاملا نرم شود.

2 – کلیه مواد مورد نیاز خمیر را با هم مخلوط کرده و کاملا ورز میدهیم تا جایی که خمیر یک دست و نرم شود . در این مرحله ورز دادن زیاد خمیر لازم نیست زیرا باعث سفت شدن آن میشود . پس تا اندازه ای ورز میدهیم که مواد مخلوط شوند و خمیر حاصل گردد . سپس خمیر را در یک کیسه قرار داده به مدت 30 دقیقه کنار میگذاریم تا استراحت کند .

3 – در این مدت که زمان استراحت خمیر است تخم مرغ ها را در طرف مناسبی ریخته با همزن میزنیم تا زرده و سفیده مخلوط شوند و مواد کرمی رنگ شوند سپس سایر مواد را مخلوط کرده و خوب با دستگاه میزنیم تا یک دست شود .

4 – کف قالب مناسب را کاغذ روغنی پهن کرده و خمیر را روی آن پهن میکنیم و حدود 2 سانت هم روی دیواره های قالب خمیر را بالا آورده و به آن لبه میدهیم. قطر خمیر حدود 2 تا 3 میلی متر باشد . سپس با چنگال روی آن را سوراخ سوراخ کرده به مدت 20 دقیقه در طبقه وسط فر 180 درجه سانتی گراد قرار داده تا خمیر نیم پز شود .

5 – پس از نیم پز شدن خمیر آن را از فر خارج کرده و میگذاریم سرد شود . سپس مواد روی کیک را که از قبل آماده کرده ایم روی خمیر داده و به مدت 45 دقیقه دیگر در فر میگذاریم . میتوانید برای طلایی شدن روی پنیر به مدت 5 دقیقه در آخر کار گریل فر یا همان حرارت بالای فر را روشن کنید و سپس کیک را از فر خارج کرده و بگذارید سرد شود و سپس آن را از قالب خارج نمایید و در ظرف مناسب در یخچال قرار دهید .

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *