آخرین خبرها

طعم دار کردن ماهی به روش جنوبی ها

 

405993 710 300x174 - طعم دار کردن ماهی به روش جنوبی ها

رزماری

این گیاه خوشبوی مدیترانه‌ای برای از بین بردن بوی بد و تند ماهی، میگو و مرغ بهترین انتخاب است. برای نگهداری رزماری تازه برگ‌های آن را از ساقه جدا کنید و درون دستمال کاغذی گذاشته و بعد در یک کیسه فریزر قرار دهید و داخل یخچال بگذارید.

زنجبیل

این ریشه دوست‌داشتنی گل‌سر سبد آشپزی سبک هندی و چینی است. زنجبیل علاوه بر خاصیت انرژی‌زایی، کلسترول خون را پایین می‌آورد و به هضم غذا کمک می‌کند و از همه مهم‌تر اینکه خاصیت ضدسرطانی دارد.

تمرهندی، این خوراکی ترش پرخاصیت

تمرهندی اصالتا آفریقایی است. این گیاه اولین‌بار در مناطق استوایی قاره آفریقا روییده است. تمرهندی صدها سال پیش به وسیله کشتی به هند منتقل شد و در آنجا پرورش پیدا کرد. پس از آن، این گیاه در سراسر جهان پخش شد. این روزها شما با سر زدن به بازار، تمرهندی را در دو نوع شور و شیرین پیدا می‌کنید. تمرهندی رسیده و شیرین‌به عنوان میوه مصرف می‌شود. تمرهندی خاصیت ضد درد و ضد باکتریایی هم دارد و مهم‌تر از همه، منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان است. پس این خوراکی خوشمزه را اصلا دست کم نگیرید.

سالونه ماهی

سالونه درواقع یک غذای خوشمزه جنوبی است که به معنای خورش است. اگرچه در بیشتر خانواده‌های جنوبی کم‌کم به‌دست فراموشی سپرده می‌شود ولی امیدواریم با معرفی این غذا حداقل ماهی‌دوست‌ها یک‌بار آن را امتحان کنند.

طعم‌دار کردن ماهی

مواد لازم:

ماهی: 2 تکه
نمک و فلفل: به میزان لازم
رب: یک قاشق غذاخوری
آرد: یک قاشق سوپ‌خوری
تمبر هندی
گوجه فرنگی: سه عدد

طرز تهیه:

1 برای تهیه این غذا ابتدا روی تکه ماهی‌ها نمک و فلفل بپاشید و آنها را داخل روغن سرخ کنید بعد کنار بگذارید.

2. در یک تابه مقداری روغن بریزید و یک عدد پیاز نگینی خرد شده را سرخ کنید. در ادامه 3 حبه سیر ریز خرد شده و ادویه‌ها (ادویه کاری، زردچوبه و فلفل قرمز از هر کدام نصف قاشق چای‌خوری ) رابه مواد اضافه کنید. بعد از کمی تفت دادن یک قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی و یک قاشق سوپ‌خوری آرد را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بوی خامی رب و آرد گرفته شود.

3. در آخر رنده شده و یک استکان آب تمبرهندی و مقداری نمک را هم اضافه کنید و اجازه دهید سالونه به مدت 10 تا 15 دقیقه با حرارت ملایم جا بیفتد و غلیظ شود.

نکته:

یکی از عادات غذایی جنوبی‌ها این است که سر سفره همراه غذاهای دریایی حتما رطب یا خرما یا حلوا گذاشته می‌شود و بر این باور هستند که گرمی موارد یاد شده از طبع سرد ماهی می‌کاهد و آن را خنثی می‌کند که ازجمله می‌توان به دسرهای خوشمزه‌ای چون، حلوا خرمایی، رنگینک، حلوای انگشت پیچ و… اشاره کرد.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *