آخرین خبرها

قدیمیترین آلت موسیقی

51 200x100 - قدیمیترین آلت موسیقیمحققان ابزاری را شناسایی کرده اند که از آن به عنوان قدیمی ترین ابزار شناخته شده موسیقی در جهان یاد کرده‌ که ۴۳ هزار سال قدمت دارد. این فلوتها که از استخوان پرنده و عاج فیل ساخته شده در غاری در جنوب آلمان کشف شد،

همان غاری که دربرگیرنده نخستین نشانه ها در رابطه با حرفه و صنعت اروپا بود. دانشمندان با استفاده از روش تعیین عمر کربنی نشان داده اند که این فلوتها بین ۴۲ تا ۴۳ هزار سال قدمت دارند.نتایج این تحقیقات در مجله تکامل انسان منتشر شده است. یک گروه تحقیقاتی به ریاست تام هایام از دانشگاه آکسفورد دریافته است که تاریخ استخوان حیوانات در همان لایه های زمین که فلوتها پیدا شده اند که با فلوتها برابری می کنند.

13383128971 - قدیمیترین آلت موسیقی

نیک کونارد از دانشگاه توبینگن که در زمان حفاری و کشف فلوتهای آلمان حضور داشت اظهار داشت: این نتایج فرضیه ای که ما چند سال پیش مطرح کردیم را استحکام می بخشد. ما اعتقاد داریم که رود دانوب یک مقصد مهم برای حرکتهای انسانی و ابداعات فناوری آنها در مرکز اروپا بین ۴۰ تا ۴۵ هزار سال پیش بوده است. غار گایسن کلوسترله یکی از چندین غار منطقه است که تاکنون نمونه های مهمی از تزئینات انسانی، هنرهای تمثیلی و تصاویر راز آلود و آلات موسیقی در آن کشف شده است. کارشناسان اعتقاد دارند که این آلات موسیقی در واکنش به مراسم مذهبی نواخته می شده است.

برخی از محققان استدلال کرده اند که موسیقی یکی از رفتارهای جمعی انسان است که به آنها کمک کرده از حالت غارنشینی خارج شوند، حالتی که در بسیاری از قسمتهای اروپا ۳۰ هزار سال پیش از بین رفته است. پیش از این محققان موفق شدند تمام اجزای یک فلوت قدیمی را که مربوط به ۳۵ هزار سال قبل است در غار “هول فلس” در جنوب غربی آلمان کشف کنند، که پس از کشف، از آن به عنوان قدیمی ترین ابزار موسیقی یاد کردند. همچنین پیش از آن نیز، یک فلوت دیگر کشف شده بود که قدمت آن ۳۴ هزار سال بود. به گفته باستان شناسان آلمانی، کشف این فلوت جدید به خصوص از نظر موادی که در ساخت آن به کار رفته است از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوریکه فناوری که برای ایجاد این ابزار موسیقی استفاده شده است بسیار پیچیده بوده و به دستهای ماهری نیاز داشته است. محققان اظهار داشتند تاریخ این نمونه ها از غار گایسن کلوسترله نشان می دهد که انسانهای مدرن پیش از فاز جوی سرد حدود ۳۹ تا ۴۰ سال پیش وارد منطقه بالایی رود دانوب شدند. پیش از این محققان استدلال می کردند که انسانهای مدرن بلافاصله پس از این رویداد به منطقه دانوب مهاجرت کرده اند.

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *