آخرین خبرها

ماشین تایپ | تاریخچه ماشین تحریر

اولین سیستم تایپ جهان توسط هنری میل در سال ۱۷۱۴ ابداع شد که نمونه‌ای از آن به جای نمانده و تمامی طرح‌های این ماشین ابتدایی نیز مفقود شده‌است. در سال ۱۸۲۹ ویلیام بارت ماشین چاپی را با نام تایپوگراف ارائه کرد که با موفقیت مواجه نشد. سر انجام کریستوفر لتم شولز به همراه دو تن از همکارانش به نام‌های کارلوس گلیدن و ساموئل سول ماشین تایپ خود را در سال ۱۸۶۷ تکمیل کردند .

ماشین تایپ - ماشین تایپ | تاریخچه ماشین تحریر

اولین ماشین تایپ تجاری

اولین ماشین تایپ تجاری با نام رمینگتون مدل ۱ در سال ۱۸۷۳ وارد بازار شد. ایده تولید این ماشین بر اساس اصول ماشین چاپ متحرک گوتنبرگ، طراحی شد در این شیوه از چاپ، جوهر با استفاده از فشار بر روی کلیشه به کاغذ منتقل می‌شد و شولز نیز با الهام از این شیوه ماشین تایپ خود را بر مبنی ضربه زدن کلیدهای ماشین بر روی نواری سیاه رنگ و جوهری ابداع کرد. توماس ادیسون نیز در ابداع ماشین تایپ نقش داشته‌است. وی در سال ۱۸۷۲ ماشین تایپ الکتریکی را ابداع کرد که تا سال ۱۹۵۰ هیچ استفاده‌ای از آن نشده و این ابداع تقریبا ناشناخته باقی ماند.

دستگاه تایپ - ماشین تایپ | تاریخچه ماشین تحریر

تــله تایپ چیست

دستگاهی است که برای مبادله پیام ها ، نامه ها و تلگراف ها ، میان مراکز تلگرافی و همچنین موسساتی از قبیل بانک ها و شرکت های تجاری به کار می رفته است . مخابره مطالب در تله تایپ بر اساس قطع و وصل یا تغییر جریان و ارسال ضربه های تلگرافی(Impulse)روی خط انجام می گیرد . سرعت مخابره این ماشین ها حداکثر 400 حرف در ثانیه است.

کلمات جستجو شده , اولین سیستم تایپ جهان,هنری میل

برخی برندهای مشهور سازنده ماشین تایپ

اندر ود،رمینگتون، المپیا،اولیویتی،هرمس،فرانکلین و…

 

کلمات جستجو شده , اولین سیستم تایپ جهان,هنری میل

4.7/5 - (3 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *