آخرین خبرها

ماهی قرمز عامل انقراض دوزیستان

100901395370 200x100 - ماهی قرمز عامل انقراض دوزیستانماهی قرمز از خانواده کمپور ماهیان است و مردم در ایام نوروز این نوع ماهی را خریداری می کنند. ماهی قرمز به علت اینکه ماهی های بومی برای غذا و فضا رقابت می کنند مضر است و موجب گل آلودگی آب ها می شوند.

این نوع رفتار ماهی آثار زیان بار محسوسی به ماهی های بومی سایر زیستگاههای می گذارد.

حسین مهدی مدیر کل دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با فرا رسیدن سال نو و تولد دوباره طبیعت سنتهای رایج ملی بار دیگر رواج می یابد که بخشی از آن الهام گرفته از طبیعت و در جهت انس با آن است از جمله این موارد می توان به ماهی قرمز اشاره کرد که رنگ و طراوت خاصی به سفرهای عید می دهد. وی تصریح کرد: ماهی قرمز در اروپا به عنوان خورنده تخم قورباغه شناخته شده است و در طبیعت ، بعضی از جمعیتهای دوزیستان را این ماهی از بین می برد. وی ادامه داد: قرمز پر رنگ نمونه آکواریومی این گونه در طبیعت به سبز زیتونی تغییر می یابد و معمولا آنهایی که خیلی رنگارنگ هستند در طبیعت زنده نخواهند ماند.

ماهی قرمز ارزش اقتصادی ندارد
محمدی با بیان اینکه ماهی قرمز ارزش اقتصادی ندارد افزود: ماهی قرمز به عنوان یک گونه غیر بومی آثار منفی بر روی گونه های بومی از طریق رقابت غذایی و استفاده از اسپرم سایر ماهیان جهت تولید مثل دارد. وی با اشاره به اینکه این ماهی را به هیچ عنوان در اکوسیستمهای آبی رها سازی نکنید اظهار داشت: علاوه بر این موضوع مورد تعجب برانگیزی که در سالهای اخیر و سال جاری مشاهده می شود خرید و فروش و عرضه انواع گونه های مارآبی و لاک پشت های آبی در سطح شهر است.

ماهی قرمز ارتباطی با سنت های ملی و دینی ندارد
حسین محمدی حضور تنگ ماهی قرمز بر سر سفره هفت سین را غیر مرتبط با سنت های ملی و دینی ما در ایام نوروز دانست که فقط افراد سود جو از ان سود می برند و تصریح کرد: این گونه از نظر اکولوژیکی گونه ای گوشت خوار می باشد و علاوه بر آن می تواند آسیب هایی را از طریق گاز گرفتگی و یا نیش زدگی، به خصوص به کودکان وارد کند. مدیر کل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: نظر به نوع زیستگاه آنها که مناطق تالابی و مردابی می باشد احتمال میزبانی و انتقال برخی انگل ها و بیماریها نیز توسط آن وجوددارد. وی خرید و فروش گونه های جانوری حیات وحش را با توجه به قوانین سازمان حفاظت محیط زیست تخلف اعلام می کند که شامل پرداخت جریمه از طریق دادگاه مراجع قضایی است و تصریح کرد: علاوه بر آن در اغلب موارد نیز مشاهده می شود که شهروندان این گونه ها را در نزدیکترین و قابل دسترس ترین منابع آبی رها سازی می کنند که این خود می تواند عاملی در تهدید سایر گونه ها و یا تغییر سیمای طبیعی زیستگاه باشد و از نظر علمی مورد تایید نیست.

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *