آخرین خبرها

محافظت از رایانه در برابر فلش مموری آلوده

محافظت از رایانه در برابر فلش مموری آلوده : فلش مموریها یکی از ابزارهای جدایی ناپذیر از زندگی ما شده اند و امروزه هر کاربر کامپیوتری برای انتقال اطلاعات از فلش مموری استفاده می کند چرا که وسیله ای کوچک و کم حجم است اما در کنار فوایدی که دارد مهمترین مشکل فلش مموری آلود شدنش به انواع ویروسها می باشد در این مقاله سعی بر آن است که شما را با چگونگی محافظت رایانه در برابر فلش مموری آشنا کنیم.

مموری - محافظت از رایانه در برابر فلش مموری آلوده
فلش مموری

محافظت از رایانه در برابر فلش مموری آلوده

در این مطلب به بررسی 7 ( به علاوه 3 ) ابزار بسیار کاربردی می‌پردازیم که در اینجا معرفی شده است و می‌توانند از کامپیوتر شما در مقابل هر نوع فلش آلوده به ویروس محافظت کند. با این ابزارها آشنا بشوید و خیال‌تان راحت باشد فلشی که به کامپیوتر می‌زنید دیگر نمی‌تواند آسیبی به شما وارد کند.

USB Threat Defender

همه ما با ویروس autorun.inf که به حق شایسته عنوان شایعترین عارضه فلش مموری است آشنا هستیم. USB Threat Defender نه تنها قاتل این ویروس است بلکه یک سپر حفاظتی محکم هم در برابر این ویروس می‌سازد پس در هر حال توصیه می‌کنم استفاده کنید از قدرتش.

این ابزار قدرت فوق‌العاده‌ای هم در شناسایی ویروسهای کول دیسکها دارد به طوری که ویروسهایی را شناسایی می‌کند که بسیاری از بهترین آنتی ویروس های جهان هم از شناسایی آنها عاجز هستند.

The USB Program

این برنامه برخلاف دیگر برنامه‌های معرفی شده در لیست یک کار ویژه می‌کند. این برنامه در حافظه سیستم می‌نشیند و به صورت اتوماتیک نام فایلهایی نظیر autorun.inf را به autorun.inf_current date_time تغییر می‌دهد و attribute ( خصوصیت ) آن را به نرمال تغییر می‌دهد تا در سیستم قابل رویت شود. به همین راحتی بسیار از فایلها را ایزوله می‌کند.

McAfee VirusScan USB

نام مک‌آفی برای شناختن قدرت این اسکنر کافی است. قدرت مقابله بالا با انواع virus threats و کار کردن بدون نشانی در پس زمینه و آپدیت روزانه از ویژگی‌های مک آفی ویروس اسکن یو اس بی است.

متاسفانه نسخه رایگان و آزمایشی ندارد اما من توصیه می‌کنم اگر قدرت خرید دارید به نام مک‌آفی اعتماد کنید و این نرم‌افزار را تهیه کنید. مخصوصا که اگر راضی نباشید می‌توانید آن را به فروشنده برگردانید.

USB immunizer

autorun-based malware گونه‌ای از بدافزارهاست که همانطوری که از نامش مشخص است از قابلیت اجرا شدن خودکار استفاده می‌کند. علاوه بر فلش مموری‌ها، رم‌های SD و میکرو اس دی و … هم به شدت در برابر آنها آسیب‌پذیر هستند.

ایمن کننده USB محصول کمپانی سرشناس بیت دفندر ( Bitdefender ) جلوی این سری از برنامه‌ها را می‌گیرد و مثلا اجازه نمی‌دهد فایل autorun.inf یا دیگر ابزارهای «اتوماتیک اجرا شو» ایجاد یا اجرا شوند.

Panda USB Vaccine

کمپانی پاندا سالهای نه چندان دور در ایران محبوبیت فوق‌العاده‌ای داشت اما این روزها جای خودش را به رقیبان قدرتمندش داده است. پاندا یو اس بی واکسینه واکسن قدرتمند این کمپانی برای یو‌اس‌بی‌های شماست.

این نرم افزار در اولین قدم جلوی اجرای ویروسها را می‌گیرد و اجازه هر نوع تخریب اعم از خواندن، ایجاد کردن و پاک کردن و … را از آنها سلب می‌کند.

Ninja Pendisk

عمده محبوبیت این ابزار به خاطر مقابله با ctfmon.exe است که در حد autorun.inf نیست اما باز هم شایع است. نینجا پن دیسک اول شروع به گشتن USB می‌کند و بعد از بررسی اجازه اجرای ابزارهای مختلف را می‌دهد.

Autorun Protector

اگر یک ابزار چندکاره می‌خواهید این این نرم‌افزار فوق‌العاده است. دو ویژگی عمده این نرم‌افزار آن را در جای خاصی قرار می‌دهد. اول این که از کامپیوتر شما در مقابل ابزارهای قابل حمل دفاع می‌کند.

دوم این که از ابزارهای قابل حمل شما چون USB درایوها و انواع هارد پاسپورتی و اکسترنال دسکتاپ و … حفاظت می‌کند که از دیگر ابزارها ویروس نگیرند.

البته این لیست سه مهمان دیگر هم دارد. این سه ابزار هر سه در نوع خود خوب کار می‌کنند اما به خاطر ساختار و عملکرد مشابه و برای کوتاه شدن مطلب از توضیح درباره آنها خودداری می‌کنم :

USB Guardian

Autorun Virus Remover

USB Disk Security

مسلما این ابزارها جایگزینی برای آنتی‌ویروسها نیستند. اما به خاطر کاربرد تخصصی آنها بسیار کارآمد هستند و همانطوری که اشاره شد در زمینه کول دیسک‌‌ها بسیار عالی عمل می‌کنند. به خصوص که ممکن است به هر دلیل دسترسی به آنتی‌ویروس مناسب وجود نداشته باشد.

منبع : دانشنامه تی تیل             محافظت از رایانه در برابر فلش مموری آلوده

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *