آخرین خبرها

مشکل تنهایی و نداشتن دوست

200x100 - مشکل تنهایی و نداشتن دوستهيچ كس مرا درك نمي كند و آنهايي كه مشكل مرا مي فهمند قادر به حل آن نيستند از طرفي خيلي تنها هستم و كسي با من رفاقت و دوستي ندارد راهنمايي شما را تقاضامندم؟

متن پاسخ: براي رهايي از تنهايي، لازم است به نكاتي توجه داشته باشيد:
1. نگرش مردم از انسان بستگي به نحوه نگرش خود او دارد، يعني مردم به شما آن طور نگاه مي كنند كه به خود نگاه مي كنيد. امام علي(ع) مي فرمايد: “ارزش شخصيت هر فردي وابسته به روشي است كه اتخاذ مي كند. اگر نَفْس خود را از ذلت نگاه داشت، به مقام رفيع نائل مي شود و اگر شخصيت خود را پايمال كرد، ضايع مي گردد”.

2.كسي كه براي خود ارزشي قائل نيست و يا اظهار ضعف و ناتواني مي كند، مقام و منزلت خود را ، نزد ديگران پايين مي آورد.

3.از طرفي، كسي كه احساس حقارت مي كند، انگيزه فعاليت و حركت به سوي رشد و كمال از او گرفته مي شود. بنابراين در قدم نخست بايد اعتماد به نفس پيدا كنيد و نحوه نگرش خود را اصلاح نماييد. قطعاً نقاط قوّت در شما وجود دارد. بايد آن ها را شناسايي كنيد و به رخ ديگران بكشانيد.

4.سعي كنيد از مهارت ها و فنون مختلف برخوردار شويد تا شما را به بي كفايتي متهم نكنند. از اين رو لازم است دوره هاي آموزشي را در رشته هاي ورزش و هنر سپري كنيد تا جامعه شما را به عنوان عنصري مفيد و كارامد بشناسد.

5. برقراري ارتباط با ديگران در شرايط خاصي انجام مي گيرد. يكي از صفاتي كه در معاشرت هاي اجتماعي اثر بارزي دارد، گشاده رويي و حُسن برخورد است. امام باقر(ع) مي فرمايد: “گشاده رويي و بشاشت مايه جلب محبت مردم و قرب به خداوند است”.با خوش رويي و سلام كردن، جرأت رو به رو شدن با مردم حاصل مي شود. نكته ديگر رفق و مدارا و عفو و گذشت است. اگر اطرافيان، شما را در جمع خود نپذيرفتند، رنجيده خاطر نشويد. در اين راه استقامت ورزيده و با رفق و مدارا باز به سراغ آن ها برويد.در مواردي لازم است براي جلب نظر ديگران، بذل و بخشش داشته باشيد.

امام علي(ع) مي فرمايد: “بر شما باد به رابطه با ديگران داشتن و بذل و بخشش كردن”.

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

یک نظر

  1. الله خیر من اللا لا الی مفلحون سیانکم هاسیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *