آخرین خبرها

گوگل

200x100 - گوگلتوليد مرورگر، كمك بزرگي در گسترش گوگل به چيزي فراتر از يك سايت جستجو خواهد بود، امكانات قابل عرضه آن را به يكديگر مرتبط كرده و شركت مايكروسافت را سر جاي خود خواهد نشاند. بسياري از مردم مي‌گويند كه نبرد مرورگرها درست به راهي مي‌رود كه رقابت دستگاه هاي ويدئويي بتا در برابر VHS طي كرده بود. …

اما اما حركت هاي اخير به وسيله گوگل، شايعاتي را دامن زده كه اين غول جستجومي تواند وارد تجارت مرورگرهاي اينترنتي شده و آغاز كننده رقابتي دوباره در بازاري باشد كه از زمان كنار زدن شركت نت اسكيپ در دهه 90، به خواب رفته و غير فعال باقي مانده است.

شواهد را ببينيد. در ماه هاي اخير، گوگل متخصصان فني با تجربه ساخت مرورگر را از شركت هايي مانند مايكروسافت، سان و BEM استخدام و علاوه بر آن در ماه آوريل، نام دامنه را رزرو نموده است. اگرچه كه دست اندركاران اين شركت مي‌گويند كه هيچ مرورگري را در برنامه حتمي خود ندارند، اما تحليلگران اعتقاد دارند كه گوگل به صورت جدي اين موضوع را در دست بررسي دارد.

درحالي كه سرمايه گذاران مشتاق از زمان عرضه عمومي سهام در ماه آگوست، ارزش سهام گوگل را 55 درصد بالا كشيده اند، بسياري از تحليلگران براين باورند كه براي تحكيم برنامه ها و طرح هاي دراز مدت، گوگل بايد وارد بازار مرورگرها شود. انجام چنين كاري كمك خواهد كرد تا مايكروسافت بر سرجاي خود نشسته، گوگل از ابزار جستجوي صرف فراتر رود و با گسترش نقش خود به عنوان نقطه ورود به اينترنت، امكان يابد كه تبليغات بيشتري به فروش برساند. مارك ماهاني، تحليلگر شركت “تحقيقات فن آوري آمريكا” مي‌گويد: «ساخت مرورگر مي‌تواند يك ضرورت باشد.»
دلايل اين مسئله در ادامه ارائه مي‌شود؛ در هر حال هرچه زودتر اين اتفاق رخ دهد بهتر است:

امكان توسعه بدون سر درگمي

گوگل به خاطر بارگذاري سريع ومنظم صفحه وب خود كه تنها از 37 كلمه تشكيل شده است، علاقمندان زيادي را به خود جلب كرده است. اما با حركت به سوي خدماتي فراتر از جستجو، مانند پست الكترنيكي، گروه هاي آن لاين و مديريت تصاوير، با شرايطي دشوار مواجه مي‌شود؛ اينكه چگونه خدمات خود را بدون به هم ريختن صفحات جستجو، توسعه دهد.

ايجاد يك مرورگر راه حلي منطقي است. وراي دكمه هاي استانداردي چون “back” و “reload”، معمولا مرورگرها نوار ابزاري براي دسترسي سريع به همه چيز- از سايت هاي مورد علاقه گرفته تا نرم افزارهايي كه اغلب از آنها استفاده مي‌شود- را نشان مي‌دهند. يك مرورگر منطبق با سليقه وحال و هواي گوگل مي‌تواند گستره خدمات قابل ارائه توسط آن را به خوبي به رخ كشيده و بدون مجبور كردن اين شركت عظيم جستجو در متراكم نمودن صفحه سايت خود با لوگوها و متن هاي زائد، مي‌تواند همه اين سرويس ها را در كنار هم قرار دهد. فراتر از عملكردي مانند ايجاد يك بازار يكجا براي فروش محصولات مورد نظر گوگل، اين مرورگر خواهد توانست هنگامي كه از كسي ايميل دريافت مي‌كنيد، شما را آگاه نمايد.

ساكن شدن در كامپيوترهاي شخصي

اگر شركت گوگل قصد دستيابي به ‎آن چيزي را دارد كه بسياري فكر مي‌كنند گامي مهم به سوي آينده در زمينه جستجو است، اين زمينه همان چيزي است كه گوگل به آن نياز دارد: سازماندهي داده ها بر روي ديسك سخت كامپيوتر كاربران، از عكس گرفته تا فايل هاي واژه پرداز و پست الكترونيكي. يك مرورگر مي‌تواند محدوده اي براي جستجو در اين قلمروي جديد فراهم كند كه بالقوه باعث توليد ميليون ها نتيجه اضافي جستجو در گوگل مي‌شود. خود اين امر مي‌تواند منجر به افزايش فروش آگهي هاي محتوايي گردد. حقيقت دارد كه گوگل از قبل حضور خود را با يك نوارابزار بر روي صفحه مرورگر اعلام كرده است. اين نرم افزار به مرورگر موجود اضافه شده و دسترسي سريع به جستجوگر گوگل و سرويس هاي ديگر را امكان پذير مي‌كند. گوگل مي‌گويد اين نوار ابزار ميليون ها بار، بارگذاري شده است.

اما بيشتر وبگردها از اينكه چنين نوارابزاري وجود دارد، آگاه نيستند و يك مرورگر نشان دار گوگل مي‌تواند اين اشكال را از بين ببرد. در نظر بگيريد كه ظرف دو هفته گذشته كاربران 5/2 ميليون نسخه از يك مرورگر اوپن سورس را بارگذاري كرده اند. اين مرورگر كه به وسيله يك شركت نه چندان معروف به نام “بنياد موزيلا” توليد شده است، اين واقعيت را نشان مي‌دهد كه چه قدر تقاضا براي يك مرورگر جايگزين براي مرورگر مايكروسافت وجود دارد. اگر گوگل بخواهد از علامت تجاري خود براي چنين كاري استفاده كند، توان موفقيت آن را تصور كنيد.

مقابله با مايكروسافت

مايكروسافت حدود 94 درصد از بازار مرورگرها را در دست دارد و به آرامي به سوي جستجوگرها در حال حركت است. مطمئنا اين غول نرم افزاري به حد كافي از مزيت حجم ترافيكي كه به وسيله دگمه هاي تعبيه شده در مرورگر “اينترنت اكسپلورر” به سايت هاي مايكروسافت هدايت مي‌شوند، سودي نبرده است. حتي امكاناتي كه به كاربر اجازه مي‌دهند درخواست جستجوي خود را در كادر آدرس تايپ كرده و سپس مستقيما به صفحه نتيجه جستجوي MSN هدايت شوند نيز در بازاريابي مايكروسافت مفيد واقع نشده اند. اما برخي از تحليلگران مي‌گويند اگر روزي مايكروسافت سرويس هاي مرور و جستجو را با يكديگر ادغام كند، گوگل به مشكل خواهد خورد.

علاوه برآن بسياري از كارهاي اساسي مورد نياز براي ايجاد يك مرورگر از قبل انجام شده است؛ بنابراين گوگل خيلي آسان مي‌تواند از فن آوري اوپن سورس موزيلا بهره برداري كرده و منابع خود را در تغيير اين مرورگر براي نشان دادن و ارائه خدمات خود به كار گيرد. موهاني مي‌گويد: «اگر ظرغف سه سال آينده گوگل يك مرورگر نداشته باشد، شكاف عظيمي در كار اين شركت وجود خواهد داشت واين بسيار غير عاقلانه است.»

 

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *