آخرین خبرها

نشانه های شادی در زندگی

happiness 200x100 - نشانه های شادی در زندگیآيا انسان شادي هستيد يا اينکه فکر مي کنيد شادي به اندازه کافي در زندگي تان وجود ندارد؟ مطالعه ها نشان مي دهند که شاد بودن آدم ها ارثي نيست و اين محيط زندگي و شرايط آنهاست که مي تواند در روحيه شان تاثيرگذار باشد …

از طرفي، گاهي شادي و خوشي به اندازه کافي در زندگي مان وجود دارد و ما نمي توانيم يا نمي خواهيم آنها را ببينيم. يک ضرب المثل اسپانيولي مي گويد که خوشي پنهان، شمع خاموش شده است. يعني به محض اينکه خود فرد اراده کند، مي تواند از گرماي آن بهره ببرد به شرط آنکه بخواهد! ما در اينجا 9 علامت را که نشان دهنده وجود شادي در زندگي افراد است به شما معرفي مي کنيم و اگر اين نشانه ها در زندگي شما وجود داشته باشند يعني اينکه زندگي خوب و شادي داريد.

1. اگر دانش آموز خنداني بوده ايد

همين الان بلند شويد و به سراغ آلبوم هايتان برويد و يکي دو تا از عکس هاي دوران دبيرستان را پيدا کنيد. حالت چهره تان چگونه است؟ خوشحال و خندان يا بداخلاق و اخمو؟! تحقيق ها ثابت کرده اند که افرادي که در عکس هاي دوران دبيرستان يا حتي دانشجويي شان، لبخند به لب دارند، 5 برابر کمتر از همکلاسي هاي اخمو يا بي تفاوت شان طلاق مي گيرند و زندگي شادتر و پايدارتري نسبت به آنها دارند. ضمن اينکه افراد خنده رو، بيشتر مورد توجه سايرين هستند و انرژي مثبت آنها باعث مي شود که همسراني خوش خنده و مهربان داشته باشند.

2. اگر خواهر داريد

افرادي که حداقل يک خواهر دارند، اجتماعي تر هستند، خوش بين اند و از توانايي هايشان آگاه ترند و بيشتر از آنها استفاده مي کنند. اين يک نظر فمينيستي نيست، بلکه نتايج سال ها تحقيق محققان انگليسي است که به تازگي منتشر شده است. اصلا اگر خودتان هم دقت کنيد به اين نتيجه مي رسيد که وجود دختر در خانواده، باعث تلطيف محيط زندگي مي شود و خانواده هايي که چند پسر دارند، معمولا روابط خشک و سردي بينشان حاکم است و شايد اين موضوع به خاطر طبع خشن تر پسرها نسبت به دخترها باشد.

3. اگر به تلويزيون نمي چسبيد

محققان دانشگاه مريلند، 45 هزار آمريکايي را طي 35 سال مورد بررسي قرار دادند و به اين نتيجه رسيدند که افراد شاد، کمتر از 30 درصد از وقتشان را در روز به تماشاي تلويزيون اختصاص مي دهند، آنها مي گويند که شادترها، بيشتر ورزش مي کنند، وقت شان را با خانواده شان مي گذرانند، مطالعه مي کنند و به فکر سلامت خود هستند و همه اين کارها باعث مي شود که آنها کمتر تلويزيون تماشا کنند.

4. اگر سوغاتي هايتان را جلوي چشم مي گذاريد

دکتر سوبخاليو بوميرسکي، استاد روان شناسي دانشگاه کاليفرنيا مي گويد: “افراد شاد، سوغاتي ها و عکس هاي يادگاريشان را بيشتر در معرض ديد قرار مي دهند تا خاطره روزهاي خوش، هر روز برايشان تکرار شود و بتوانند در اولين فرصت، دوباره آن روزهاي خوش را با کساني که دوستشان دارند، تکرار کنند.”

5. اگر ورزش مي کنيد

محققان دانمارکي مي گويند که کساني که زياد ورزش مي کنند، کمتر دچار استرس مي شوند و بيشتر از زندگيشان لذت مي برند. در عوض، افراد بي حال و حوصله و آنهايي که اهل ورزش کردن نيستند، 70 درصد بيشتر از سايرين استرس مي گيرند و از زندگي خودشان هم راضي نيستند. براي اضافه کردن مقدار بيشتري شادي به زندگي تان، کافي است که روزانه 17 تا 34 دقيقه ورزش کنيد.

6. اگر عاشق هستيد

پژوهشگران انگليسي معتقدند که اسير بودن در دام عشق مي تواند شادي بيشتري را نصيب افراد کند. آنها مي گويند که يک زوج عاشق، 30 درصد شادتر از ساير افراد جامعه هستند و اين امر تنها به دليل اين است که آنها هر کاري را براي جلب رضايت و به دست آوردن آرامش طرف مقابل شان انجام مي دهند.

7. اگر وقت تان را با آدم هاي شاد مي گذرانيد

برقرار کردن يک رابطه با همسايه اي خوش بين، دوستي اميدوار يا همکاري خنده رو مي تواند تاثير بسيار مثبتي روي روحيه شما داشته باشد. حالا هر چقدر صميميت و رفت و آمد شما با اين گونه افراد بيشتر باشد، اوقات شادتري را هم در زندگي سپري خواهيد کرد. مثلا اگر نصف روزتان را با افراد شاد بگذرانيد، 42درصد و اگر يک سوم از وقت تان را با آنها باشيد، 22 درصد شادتر از روزهاي قبل خواهيد بود.

8. اگر اهل قهوه يا چاي گرم هستيد

محققان آمريکايي مي گويند که آرامش رواني، شادي فيزيکي را به دنبال دارد. آنها رفع خستگي با نوشيدن يک ليوان شکلات، قهوه يا چاي گرم را راهي براي رسيدن به آرامش و شادي پس از يک روز کاري سخت مي دانند.

9. اگر حداقل 2 دوست صميمي داريد

کساني که حداقل 2 دوست صميمي دارند، بسيار شادتر از ساير افراد هستند و زندگي زناشويي موفق تري را هم تجربه مي کنند. دليل اين ادعا هم نتايج تحقيق هايي است که انگليسي ها روي بيش از 654 زوج انجام داده اند و طي اين تحقيق ها به اين نتيجه رسيدند که درد دل و مشورت کردن با دوستان صميمي باعث آرامش رواني افراد مي شود و به آنها در تصميم گيري درست کمک مي کند. شايد به همين خاطر باشد که چيني ها مي گويند: “دوستان مهربان از برادران نامهربان بهترند!”

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *