آخرین خبرها

نقد بازی قاتل بی همتاHitman: Absolution

نقد بازی قاتل بی همتاHitman: Absolution  : یکی از معیارهای مناسب برای یک بازی کامپیوتری داشتن گرافیکی در سطح بالا می باشد . حال بازی Hitman این امکان را به شما میدهد که بازی با گرافیک بسیار بالا در اختیار داشته باشید . با دانشنامه تی تیل همراه باشید تا ویژگهای دیگر این بازی زیبا را بدانید.

بازی قاتل بی همتاHitman Absolution - نقد بازی قاتل بی همتاHitman: Absolution
نقد بازی قاتل بی همتاHitman: Absolution

 

نقد بازی قاتل بی همتاHitman: Absolution

سازنده نسخه کنسول ها : IO Interactive

سازنده نسخه PC : Nixxes Software

ناشر : Square Enix

سبک : اکشن ماجراجویی ، مخفی کاری

پلتفرم ها : PlayStation 3 ، Xbox 360 ، pc

تاریخ انشار : ۲۰ نوامبر ۲۰۱۲ ( ۲۹ آبان ۱۳۹۱ )

داستان :

Hitman Absolution با مرگ یک همکار قدیمی یعنی Diana آن هم به دست مامور ۴۷ شروع می شود. دیانا مدارک و دلایل بسیاری در مورد اثبات جرم های ICA پیدا کرده است و به همین دلیل ICA که عرضه را بر خود تنگ دیده با دروغی که به ۴۷ می گوید در مورد این که دیانا فرد خائنیست ۴۷ را مامور می کند تا او را بکشد. ۴۷ هم در یک انتخاب دشوار و کنار آمدن با خود دیانا را با گلوله مورد هدف قرار می دهد. اما در آخرین لحظات مرگ دیانا ، وی چهره واقعی سازمان ICA را برای ۴۷ نمایان می کند و همچنین از وی می خواهد در این بین از دختری هم با نام ویکتوریا محافظت کند ، ۴۷ هم که متوجه رودست خوردن بزرگی نسبت به خود شده ، درخواست دیانا را قبول می کند و همچنین ماموریت اصلی وی نابودی ICA خواهد بود. از اینجاست که داستان اصلی بازی شروع خواهد شد و ICA هم که می بیند ۴۷ هم به خائن ها پیوسته لشگری از گروه های مختلف خود را از جمله گروه سرسخت Saints را برای کشتن ۴۷ و همچنین پیدا کردن ویکتوریا می فرستد.

 در کل باید گفت که داستان Absolution با ورود بیشتر به مسایل شخصی ۴۷ بسیار خوب ساخته و پرداخته شده و در این بین با شخصیت پردازی خوب و همچنین پیچ و خم ها و صحنه های بسیار جالبی که در بازی برایتان نمایان خواهد شد ، جذابیت خود را تا آخر حفظ خواهد کرد.

Hitman: Absolution

گیم پلی :

از لحاظ هسته اصلی گیم پلی و ساختار ماموریت ها Absolution به قسمت های گذشته Hitman وفادار مانده است. البته بازی به سختی نسخه های قبلی نیست و طوری طراحی شده است که همگان از آن لذت ببرند. هنوز هم سیم خفه کن برای یک مرگ بی سر و صدا ، شکستن قفل ها و همچنین روش های بسیار برای بیرون کشیدن هدف از مکان ها جزو نکات کیدی بازی به حساب می آید. در این بین با ویژگی جدید صحنه آهسته کردن که می توان به مانند red dead چند دشمن را علامت گذاری کرد و آن ها را به صورت همزمان از بین برد کمک شایانی به سینمایی تر کردن بازی کرده است . در سری های گذشته مامور ۴۷ از گروه خاص و نا مشخصی دستور می‌گرفت. نمایندهٔ آن گروه شخصی به نام Diana بود که طریقهٔ انجام عملیات برای کشتن و همچنین معرفی اهداف قتل را به مامور ۴۷ می‌رساند. ولی این بار همه چیز در مورد نجات یک دختر مرموز جوان می باشد و به همین دلیل است که ۴۷ به مکان های تصادفی در سرتاسر جهان خواهد رفت. البته اگر چه دیگر ۴۷ برای گروه خاصی کار نمی کند اما تنها نام وی کافیست تا هنوز هم بسیاری برای کشتن اهداف دست به دامان ۴۷ شوند.

حوادث اتفاقی هنوز هم روش خوبی برای کشتن هدف ها بدون هیچ گونی سوء ظنی نسبت به شما می باشد.

Absolution دارای بیست ماموریت با تنوع بسیار خوب است که به معنای واقعی کلمه بستگی به بازی کردن شما هر مرحله می تواند در عرض کم تر از ده دقیقه یا یک ساعت به اتمام برسد. در هر مرحله هم اغلب بازیباز می تواند نحوه قرار داد در روش انجام ماموریت ها را تعیین کند. اکثر مکان های بازی دارای طیف گسترده ای از آزادی عمل ها و چالش های خاص خود می باشد. البته در بازی چندان مکان هایی با جمعیت های زیادی به مانند محله چینی ها ، کلوپ شبانه یا خیابان بزرگ وجود ندارد . اما آزادی عملی که در پیش برد ماموریت ها وجود دارد علاوه بر این که نوعی حس کنجکاوی و سرگرمی ایجاد خواهد کرد دشواری های خود را نیز خواهد داشت. در این بین تنوع بسیار عالی برای نزدیک شدن به هدف ها حس خوبی را برایتان ایجاد خواهد کرد. البته مسلما بیرون کشیدن اسلحه از غلاف و نابودی دشمنان در کسری از ثانیه راحت ترین کار برای کشتن تمامی آن ها و همچنین هدف می باشد. اما مسلما با انجام این روش پر سر و صدا هیچ گونه لذتی در پیش برد ماموریت ها برای شما ایجاد نخواهد شد. از اینجاست که مخفی کاری با هوش و درایت درست خود را نمایان خواهد کرد. می توان برای پرت کرد حواس دشمنان شی را به طرفی پرتاب کرد و بدون دیده شدن راه خود را ادامه داد یا حتی لباس آشپز ها را پوشیده و غذای هدف ها را مسموم کنید و در این بین یک کاورگیری خوب هم چاشنی بازی شده تا لذت مخفی کاری را دو چندان کند. تمامی اشیایی که بر روی محیط قرار گرفته می تواند حکم یک اسلحه را برایتان داشته باشد. مثلا می توانید چاقویی را برداشته و با یک نشانه گیری دقیق سر دشمنان را مورد هدف قرار دهید ، یا مجسمه یا شی سنگینی را برداشته و با آن سر دشمن را خورد کنید که مسلما این کار باعث ایجاد سر و صدا خواهد شد و عواقب آن هم بر عهده خود شماست. یا حتی کتابی را بر سر دشمن بکوبید و جالب اینجاست که با انجام این کار فرد مورد نظر فکر می کند که همکارش این کار را با او کرده است و شما می توانید در حین آن که این دو فرد با یکدیگر بحث دارند به هدف نزدیک شده و وی را از پای درآورید. البته این تنها گوشه ای از نحوه انجام دادن ماموریت ها می باشد و واقعا اگر بخواهیم تمامی روش های بازی را بگوییم باید بالای ۱۰ بار بازی را تمام کرد. جالب اینجاست که در بعضی لحظات می توانید لباس مستخدم ها را پوشیده و با وانمود کردن به جارو زدن به صحبت های هدف گوش کرده و از حرکت بعدی وی با خبر شوید. این بار مکان های بیشتری برای مخفی کردن دشمنان وجود خواهد داشت و حتی سایه ها هم مکان خوبی برای مخفی کردن جنازه ها می باشد.

Hitman Absolution

یکی از ویژگی های جدیدی که ورود آن را باید به سری هیتمن خوش آمد گفت قابلیت غریزه می باشد. با استفاده از این وِیژگی بازیباز می تواند حتی دشمنان را از پشت دیوار هم مشاهده کند و همچنین در نحوه انجام ماموریت ها هم کمک شایانی خواهد کرد. مثلا اگر دو گاردی جلوی در باشند با فعال کردن قابلیت غریزه ، علامت هایی بر روی صفحه نمایش نمودار خواهد شد. این علامت ها به شما می گوید که مثلا با باز کردن فلکه شیر آب و خیس کردن گارد ها می توانید آن ها را از کنار در دور کنید. البته تنها این نیست و یکی دیگر از قابلیت های این ویزگی استتار صورت برای مدتی کوتاه می باشد. در جهان مرموز هیتمن که همه افراد به یکدیگر شک دارند دیگر با پوشیدن لباس گارد ها هم نمی توان برای مدت طولانی آن ها را گول زد و به همین علت در صورت نزدیک شدن به دشمنان آن ها به شما شک خواهند کرد ، در این جور مواقع بازیباز می تواند برای مدت کوتاهی و پیدا کردن جایی امن صورت خود را بپوشاند. جالب اینجاست که مثلا اگر لباس پلیس ها را بپوشید قفط افرادی که لباس پلیس بر تن دارند به شما شک خواهند کرد و مثلا اگر در آن بین باغبان هایی هم باشند رفتار عادی با شما خواهند داشت. البته این قابلیت غریزه مقداری ایراد هم دارد از جمله این که در مواقعی حتی اگر لباس دشمنان را هم پوشیده باشید و فاصله ای دور یا حتی پشت خود را هم به سمت دشمنان کرده باشید و در این بین بخواهید با قابلیت غریزه پشت دیوار ها را ببینید ، بازی به صورت اشتباهی قابلیت استتار صورت را فعال خواهد و این کار باعث کم شدن این قابلیت خواهد شد.

 به مانند گذشته در بازی نوعی سیستم نمره دهی هم وجود دارد که بستگی به نحوه انجام دادن ماموریت ها و همچنین پیدا کردن موارد مخفی بازی باعث ارتقا ۴۷ خواهد شد. مثلا اگر نمرات شما به اندازه کافی بالا باشد توانایی آپگرید کردن واکنش های سریعتر و یا ترکیب شدنی بهتر در میان جمعیت را دارا خواهید داشت. البته با کشتن کسانی که جزو هدف ها نیستند به عنوان جریمه از میزان نمره شما کم خواهد شد. هوش مصنوعی دشمنان را می توان دو روی سکه نامید. اگر زمانی جنازه ای را مشاهده کنند کاملا حالت تدافعی پیدا خواهند کرد و به هر حرکتی مشکوک خواهند شد و اغلب دیالوگ هایی جالبی مانند بالاخره پیدات میکنم و یا میدونم که یکی حتما اینجاست خواهند گفت که این جزو نکات تحسین برانگیز می باشد ، اما به عنوان مثال در بعضی مواقع اگر حتی نیم رخ خود را هم به سمت شما کرده باشند باز هم متوجه ۴۷ نخواهند شد.

 طنزی سیاه هنوز هم در Hitman وجود دارد. در بازی می توانید انواع و اقسام لباس هایی جالب و بامزه از جمله لباس خروس و لباس مبارزه گرها را بپوشید.

گرافیک :

 در زمینه گرافیک Absolution یکی از زیباترین بازی ها می باشد. جدا از گرافیک هنری بسیار خوب بازی که واقعا دلنشین است در بخش فنی هم با استفاده از موتور Glacier 2.0 با اثری روبرو هستیم که حرف های بسیاری برای گفتن دارد. حرکات ۴۷ نرمی و ظرافت بسیار خاصی دارد. البته برای شخصیت های دیگر هم موشن کپچر بازی در سطح خوبی قرار دارد ولی به پای ۴۷ نمی رسد. در شب ها و همچنین لحظات بارانی ، قطره های آبی که بر روی لباس ۴۷ میریزد به زیبایی لباس هایش را خیس خواهد کرد. صحبت در مورد لباس شد باید بگویم که برای ساخت کت و شلوار ۴۷ زحمت زیادی کشیده شده است چرا که چین و چروک لباس وی به زیبایی به تصویر کشیده خواهد شد. بازی با این که تنوع مکان بسیار مختلفی دارد ولی در تمامی این مکان ها سازندگان به هیچ وجه کم کاری نکرده اند . البته گرافیک در بعضی مکان ها مثل محیط های سرسبز مقداری پایین تر از بقیه قسمت های بازیست و ناهماهنگی دارد. همچنین طراحی دشمن ها هم با این که اغلب در سطح خوبیست ولی در بعضی مواقع پیش می آید که دست و لباس شان به داخل بدنشان خواهد رفت. فیزیک بازی نیز چندان جالب نیست و این را در هنگام باز کردن درها می توان مشاهده کرد. البته کیفیت بافت های به کار رفته در بازی عموما در سطح خوب و قابل قبولی قرار گرفته و همچنین نورپردازی و به خصوص دورنماهای بازی بسیار زیبا هست. به گونه ای که شما در بعضی لحظات از بازی دست کشیده و فقط انعکاس نور خورشید در آب را نظاره می کنید. باید به سازندگان بازی آفرین گفت که توانسته اند در بعضی موارد جمعیت بسیاری را بدون هیچ گونه اشکالی در بازی به صورت همزمان قرار دهند.

همچنین خوشبختانه بر خلاف شایعاتی که به راه افتاده بود نسخه pc بازی به هیچ وجه عملکرد پایینی نسبت به کنسول ها ندارد و حتی در بعضی موارد مثل سایه زنی ها و فریم ریت در سطح بهتری قرار دارد. شاید تنها نکته ای که برای نسخه pc مقداری باعث آزار شما شود در مورد کنترل بازیست که عدم توانایی برای انتخاب گزینه هایی با ماوس باعث می شود که گیمر ها مدام به استفاده مکرر از صفحه کلید شوند و این در مواقع پر استرس باعث ایجاد نوعی سردرگمی خواهد شد. به غیر از این مشکل Nixxes Software توانسته به خوبی از پس پورت نسخه pc برآید.

جزییات بازی واقعا عالیست. وحشت را در هنگام حمله به دشمنان می توانید در چهره آن ها ببینید.

موسیقی و صداگذاری :

 صداگذاری بازی در سطح بسیار خوبی است و تمامی شخصیت ها حتی کسانی که برای مدت کوتاهی هم در بازی حضور دارند وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده اند. البته تعجبی هم ندارد زیرا اغلب صداپیشگان بازی از بازیگران هالیوود هستند. صدای تمامی اسلحه ها نیز کاملا به مانند نمونه های واقعی طراح شده است. موسیقی های بازی هم یکی از زیباترین بخش های آن می باشد که به هیچ وجه برای شما تکراری نخواهند. موسیقی های بازی در بخش مخفی کاری با تمی مرموزانه حس خوبی را ایجاد خواهد کرد و در صورت صحنه های اکشن بلافاصله ریتم موسیقی تغییر پیدا کرده و با هیجان بسیار بالا دنبال خواهد شد.با ید گفت که تیم سازنده دقیقا می دانسته که در چه لحظاتی از چه نوع موسیقی استفاده کند.

 یک اشتباه در کشتن هدف ها کافیست تا همه از وجود شما با خبر شوند و سبک بازی به طور کل تغییر پیدا کرده و اکشنی با هیجانی بالا را برایتان نمایان کند.

در آخر باید که گفت که در شرایطی که کم و بیش نسل بازی هایی که مخفی کاری در آن ها اولویت اول است در حال آب رفتن می باشد ، وجود بازی با نام Hitman Absolution که تمرکز خوبی بر روی مخفی کاری گذشته نوعی غنیمت در این بین به حساب می آید. گیم پلی بسیار خوب به همراه گرافیکی زیبا همگی جزو آن نکاتیست که باعث می شود Hitman Absolution هم بتواند طرفداران قدیمی خود را راضی نگه دارد و هم باعث جذب طرفداران بیشتر نسبت به خود شود. اگر یکی از افرادی هستید که در خرید این عنوان مردد هستید شک را کنار گذاشته و با خیالی آسوده اقدام به خرید بازی کنید چرا یکی از بهترین بازی ها در این سال را تجربه خواهید کرد.

نکات مثبت :

 گیم پلی عالی و متنوع ، آزادی عملی کامل در پیش برد ماموریت ها ، گرافیک خوب ، موزیک و صداگذاری شاهکار

نکات منفی :

 ایراداتی در هوش مصنوعی و سیستم غریزه

 داستان : ۹

گیم پلی : ۹٫۵

موسیقی و صداگذاری : ۱۰

گرافیک : ۹

نمره کل : ۹٫۵

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *