آخرین خبرها

نقد و بررسی بازی Trial Fusion

نقد و بررسی بازی Trial Fusion –

مطمئنا یکی از پرطرفدار‌ترین رشته‌های ورزشی در سطح جهان، مسابقات موتور سواری ترایلز است. مسابقاتی که به گذر از موانع مختلف و انجام حرکات نمایشی معروف است. اما این مسابقات محدودیت‌هایی دارد، از جمله محدودیت در ترک‌ها؛ به دلیل پر خطر بودن این رشته ورزشی و محدود کردن ترک‌ها به فضا‌های بسته برای جلوگیری از خسارات شدید به موتورسواران و موتور ها است. به همین دلیل تنها جایی که می‌توان از سد این محدودیت‌ها عبور کرد، دنیای بازی‌ها و ساخت بازی بر اساس این مسابقات، بدون محدودیت‌های ذکر شده است.
استودیو Redlynx با ساخت سه شماره از بازی‌های موتور سواری Trials بر اساس مسابقات ترایلز، نشان داد که در ساخت بازی بر اساس این رشته ورزشی توانایی بسیار بالایی دارد.
حال با ورود به نسل جدید کنسول‌ها، باری دیگر استدیو RedLynx شماره جدیدی از بازی Trials را با عنوان Fusion منتشر کرده است.

tirals hd - نقد و بررسی بازی Trial Fusion

بازی Trials یک بازی موتور سواری پلتفرم ٢.٥ بعدی است که بازیکنان در آن، کنترل یک موتور سوار را به وسیله گاز دادن، ترمز و حرکت موتور سوار بر روی موتور بر عهده دارند و باید در ترک‌های مختلف بازی مسابقه دهند، از موانع عبور کنند و با گذر از خط پایان با توجه به زمانی که کسب کرده‌اند، یکی از مدال‌های پلاتین، طلا، نقره یا برنز را کسب کنند. کسب این مدال‌ها باعث باز شدن ترک‌های سخت تر و مراحل بالاتر می‌شود؛ همچنین به بازیکن مقداری پول داده می‌شود که می توان در بخش شخصی سازی موتور و موتور سوار، از این پول استفاده کرد. با شروع اولین مسابقه مطمئنا اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، فیزیک فوق العاده بازی است. در این شماره فیزیک بازی، نسبت به شماره قبلی پیشرفت کرده است و می‌توان گفت یکی از واقع‌گرایانه‌ترین فیزیک‌های موجود در بین تمامی بازی‌های ریسینگ را ارایه می‌دهد. کوچک‌ترین حرکات موتور سوار بر روی موتور، حرکت چرخ جلو و عقب موتور بر روی سطح جاده به صورت کاملا واقع گرایانه طراحی شده است. کافی است شما در طول بازی به اشتباه ترمز کنید و بعد از آن شاهد به هم خوردن تعادل موتور خود باشید و یا در طول یک مسیر شیب‌دار موتور سوار را کمی جلو آورده و به دلیل سنگین شدن موتور شاهد از دست دادن تعادل و در نهایت واژگون خواهید آن شد. به همین دلیل بازی Trials برای تازه واردان بسیار سخت خواهد بود و نیاز به تمرین و دقت بسیاری دارد، البته در این شماره سازندگان بازی ترک‌های بازی را کمی ساده‌تر طراحی کرده‌اند و با چند ساعت بازی کسانی که برای اولین بار سری Trials را تجربه می‌کنند، موفق خواهند شد ترک‌های بازی را بدون خطا به پایان برسانند. برای طرفداران قدیمی این سری هم ترک‌های سختی تدارک دیده شده‌اند. هر چند که تعداد این ترک‌ها نسبت به شماره قبلی کاهش پیدا کرده ولی همچنان جزو بهترین ترک‌های بازی محسوب می‌شوند. از جمله این ترک‌ها می توان به Inferno IV اشاره کرد که مطمئنا سخت‌ترین ترک در بین تمام تراک‌های سری Trials است و تمام کردن و گرفتن مدال طلا در این ترک نیاز به تمرین بسیار زیادی دارد.

یکی دیگر از نقاط قوت سری Trials طراحی مراحل آن است که در شماره قبل به اوج خود رسیده بود و ما شاهد ترک‌های بسیار خلاقانه و متفاوتی بودیم. به عنوان مثال می‌توان به ترک Trials of Limbo اشاره کرد که در آن شما باید در دنیای بازی Limbo به انجام مسابقه می‌پرداختید و از موانع های مختلف مثل عنکبوتی که در بازی Limbo حضور داشت، عبور می‌کردید. متاسفانه در Trials Fusion تعداد این مراحل خلاقانه کاهش یافته است. در رابطه با طراحی محیط ترک‌های بازی کار سازندگان بازی در این شماره قابل قبول است. ترک‌های مختلف بازی در محیط های برفی، صحرایی، جنگلی و محیط های صنعتی مثل کارخانه‌ها اتفاق می‌افتد و هیچ کدام از 60 ترک موجود در مراحل اصلی بازی برای شما تکراری نخواهند شد. همین طور که بالا اشاره شد، به دلیل ساده کردن مراحل و موانع بازی، در این شماره شاهد ترک‌های کوتاه‌تر و ساده‌تری نسبت به شماره قبلی بازی Trials هستیم و نیمی از مراحل اولیه بازی بسیار کوتاه هستند. هر چند که باز هم ترک‌های بخش extreme بازی دارای طراحی فوق العاده‌ای هستند و شما را ساعت‌ها مشغول به گذر از موانع و تمرین کردن برای گرفتن مدال طلا برای این بخش می‌کنند.

Trials - نقد و بررسی بازی Trial Fusion

در شماره‌های قبلی به جز مسابقات اصلی بازی شاهد مسابقات Skill Gmaes، بخش مولتی پلیر آنلاین، لیدر بورد و بخش ساخت جدید ترک در بازی بودیم. در بازی Trails Fusion هم شاهد این مسابقات و بخش‌ها و اضافه شدن مسابقات جدیدی به بازی هستیم. در مسابقات Skill Games بازی Trials Fusion شما باید کار‌های مختلفی مثل حرکت کردن با چرخ عقب موتور در یک ترک خاص، بالارفتن از یک کوه تا جایی که می‌توانید، مسابقه دادن با محدودیت بنزین و … انجام دهید. همچنین در این شماره challenge های مختلفی برای تمام ترک‌های بازی در نظر گفته شده است که با انجام آن‌ها مقداری پول و پوینت برای افزایش Level دریافت خواهید کرد. همچنین یک بخش جدید و بسیار جالب به نام FMX mode به بازی اضافه شده است که در آن شما باید به انجام حرکات نمایشی محتلف بپردازید و با کسب امتیاز لازم یکی از مدال‌های بازی را دریافت خواهید کرد. البته تعداد مسابقات این بخش زیاد نیست. چندین وسیله جدید مثل دوچرخه و TKO-Panda (موتور چهار چرخ) هم برای تنوع بخشیدن به بازی اضافه شده‌اند. بخش مولتی پلیر آنلاین هم به زودی به صورت رایگان به بازی اضافه خواهد شد، هر چند که جای خالی این بخش بعد از به پایان رساندن ترک‌های بازی کاملا حس می‌شود. لیدر بورد بازی همچنان مثل شماره‌های قبلی باعث ایجاد حس رقابت بین شما و دیگر بازیکنان Trials می‌شود و از جمله دلایلی است که باعث می‌شود شما چندین بار ترک‌های مختلف بازی را برای ثبت رکورد بهتر بازی کنید. در آخر باید به بخش طراحی ترک‌ها اشاره کنیم که کامل‌تر از همیشه با ارایه 100 ها آبجکت و بدون محدودیت برای طراحی ترک‌های جدید در بازی حضور دارد. در این بخش روزانه 100 ها ترک جدید توسط بازیکنان ساخته می‌شود و شما می‌توانید هر یک از این ترک‌ها را امتحان کنید یا با ساخت ترک جدید دوستان خود را دعوت به امتحان ترک خود کنید. البته این بخش باز هم بدون هیچ آموزشی در بازی قرار داده شده است و برای کسانی که برای اولین بار قصد ساخت ترک جدید را دارند کمی گنگ و سخت به نظر می‌رسد.

با ورود به نسل جدید کنسول‌ها و کمتر شدن محدودیت‌های گرافیکی کنسول‌ها بازی Trials Fusion در ضمینه گرافیک حرکتی رو به جلو داشته است. بازی به صورت 60 فریم و با رزولوشن 900p بر روی Xbox One و 1080p بر روی PC و PS4 اجرا می‌شود. حجم تکستچر ها نسبت به شماره قبلی افزایش پیدا کرده و نور‌پردازی در سطح بالایی قرار دارد. Draw Distance محیط اطراف هم حجم وسیعی را در بر می‌گیرد و کاملا پایدار است. به عنوان مثال در یکی از ترک‌های بازی به نام Sunrise Dash که در یک محیط خشک و صحرایی اتفاق می‌افتد، شما باید از روی سطح یک کوه با موانع‌های مختلف عبور کنید، در حالی که در پس ضمینه تصویر و کیلومتر‌ها دور‌تر می توانید حرکت توربین‌های برق و پرواز پرنده‌ها را نظاره‌گر باشید. در همین حال نور خورشید در وسط صفحه، فضایی چشم نواز و سوزان را ایجاد کرده است. با توجه به تنوع محیط های مختلف بازی شاهد گرافیک قابل قبولی در بازی هستیم. البته مشکل دیر لود شدن تکستچر‌ها در بعضی مراحل همچنان مثل شماره‌های قبلی وجود دارد.

در بخش صداگذاری موتور‌ها و محیط اطراف هم سازندگان بازی کار خود را به خوبی انجام داده‌اند و صداگذاری موتور‌ها و آبجکت‌های مختلف بازی به خوبی و با دقت تمام انجام گرفته شده است. در این شماره چند شخصیت جدید هم برای راهنمایی بازیکنان و شوخی و حرف زدن با بازیکنان حضور دارند که تنها صدای‌ آن‌ها به گوش می‌رسد. البته بعد از چند ساعت، حرف‌های این شخصیت‌ها تکراری شده و شما می‌توانید صدای آن ها را از داخل تنظیمات بازی قطع کنید.

در آخر باید گفت، Trials Fusion با قیمت 20$ خود، ساعت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد و اگر جزو طرفداران قدیمی این سری باشید، حتما از تجربه این بازی راضی خواهید شد. هر چند که ساده‌تر شدن و کاهش مراحل خلاقانه بازی، این شماره را پایین‌تر از شماره قبلی قرار می‌دهد.

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *