آخرین خبرها

نکاتی برای روزه داری

138383 200x100 - نکاتی برای روزه داریممکن است این سئوال برای شما پیش بیاید که درماه مــــــبارک رمضان دقیقا از چه غذاهایی مصرف کنیم ؟  

1 – سعی کنید برای سحری خود از مواد غذایی مقوی استفاده کنید . 
2 – در طول روز به اندازه کافی استراحت کنید در نتیجه فرصت کافی برای سوخت وساز بدن بوجود خواهد آمد  . 
3 – افطار خود را بر طبق ســــــنت پیامبر با آب و خـــــرما شروع کنید ، خرما همانند آب میوه خاصیت احیا کنندگی دارد در حالی که آب ، مایعات از دست رفته بدن را تامیـــن می نماید و شانس پرخوری رابرای فردکاهش می دهد . 
4 – شام خود را با سوپ و سالاد شروع کنید ، در خلال آن نیز می توانید آب بیاشامید . مدتی که گذشـت اقدام به خوردن غذای اصلی نمایید . کم کم لوزالمعده شروع به ترشح انســـــولین می نماید و قند خون به حــــد تعادل خود خواهد رسید . 
5 – سعی کنید برای وعده های غذایی خود قانون یک سوم را در نظر بگیرید : « یک سوم برای نفس کشیدن ، یـک سوم برای نوشیدن مایعات و یک سوم برای خوردن غذا » .
6 – سعی کنید به فرایند جذب غذا بیشتر توجــــــــه کنید و این گروه از مواد غذایی مانند میوه ، سبزیجات ، کربوهیدرات ، گوشت ، ماهی و لبنیات را حتما در رژیم غذایی خود بگنجانید .

7 – سبزی های آبدار مانند کرفس ، خیار، کاهــــو، اسفناج مفید هستند و در میان میوه ها خانواده توت وسیب بهتر از همه می باشند . 

8 – از کربوهیدارات های مرکب استفاده کنید زیرا در طول ســـاعتهای طولانی روزه داری تابستان به رها سازی آرام انرژی کمک زیادی می نماید . شما می توانید کربوهیدارتهای مرکب را در مواد غذایی مانند جو، گندم ، جو دوسر ، برنج ، حبوبات وعدس جستجو کنید . 
9 – همچنین در طول ماه رمضان باید از غذاهای حـــاوی فیبر استفاده کنید زیرا آنها به آرامی هضم می شوند . برای مثال می توان به غلات سبوس دار، انجیر ، سیب زمینی ، سبزیجــات و تقریبا تمامی میوه ها ( بویژه زرد آلو و آلو بخارا ) اشاره نمود . 
10 – در هنگام خوردن میوه هایی مانند سیب ، خیار، هلو ، خرما ، زرد آلو و سایر میوه ها در ماه رمضان سعی کنید پوست آنها را بردارید زیرا مانع رسیدن قند کامل در میوه به بدن می شود  . 
11 – از خوردن بسکوئیت ، کیک ، شکلات پرهیز کنید . 
12 – متخصصان تغذیه خوردن نوشیدنی های حاوی کافئین مانند چای و قهوه را در طول ماه مبارک رمضان منع کرده اند زیرا باعث تحریک و کاهــش سریع آب بدن می شوند . 
13 – برای حفظ مایعات بدن در طول شب از آب کافی استفده کنید . 
رمضان ماه پاکــــسازی روح و جسم است ، پس بیایید علاوه بر کنار گذاشتن عادات رفتاری بد ، رژیم های غذایی بد را نیز حذف کنیم و زندگی سالمی را شروع نماییم.
 
 
Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *