آخرین خبرها

نکاتی درباره چادر زدن در مسافرت

برای طبیعت‌گردان و کوهنوردانی که چند روز متوالی دور از شهر و در طبیعت هستند، چادر زدن و استراحت در آن امری اجتناب‌ناپذیر است، اما در سال‌های اخیر به سبب قیمت بالای مراکز اقامتی، بسیاری از خانواده‌ها نیز در طول سفر اقدام به برپایی چادر می‌کنند.

چادر زدن اگر با رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی همراه نباشد می تواند حوادث ناگوار و مشکلات بسیاری را برای مسافران و مردم محلی فراهم آورد.

مسافرتی - نکاتی درباره چادر زدن در مسافرتانتخاب چادر: به طور کلی چادرها از نظر محل کاربرد و نوع استفاده به سه دسته کمپینگ، کوهنوردی و دیواره نوردی تقسیم می شوند.

چادرهای کوهنوردی و دیواره نوردی تخصصی است و مورد استفاده عموم نیست . چادرهای کمپینگ تنوع زیادی دارند و در ابعاد و اشکال متفاوتی ارائه می شوند. هنگام خرید چادر بهتر است از استحکام پارچه و سالم بودن تیرک ها و زیپ ها مطمئن شوید.

ابعاد چادرها گاه می تواند مشکل آفرین باشد، برای مثال چادرهای چهار نفره برای خوابیدن در کنار یکدیگر بدون هیچ فضای اضافی هستند. از آنجا که خانواده ­ها معمولا با باروبنه زیاد سفر می کنند، نمی توانند در طول سفر احساس راحتی کنند. ارتفاع چادر هنگام خرید باید مدنظر باشد تا هنگام رفت و آمد و تعویض لباس مشکلی پیش نیاید.

کجا و چگونه چادر بزنیم: برای انتخاب محل چادر باید زمینی انتخاب شود که کاملا مسطح بوده و از هر گونه سنگ و بوته پاک باشد و مرطوب نبودن خاک مدنظر قرار گیرد.

بهتر است مکان چادر در پناه باشد تا در هنگام باد و توفان کمترین آسیب به چادر وارد شود. چادرها باید دور از کناره راه ها، رودخانه ها و ساحل باشند تا از خطر احتمالی ریزش بهمن، سیل، تصادف و برخورد با امواج دریا اجتناب شود.

بیشتر چادرهای جدید دارای کف یک تکه هستند که در اطراف آن حلقه یا بندهایی برای محکم کردن کفه به زمین (بند مهار چادر) تعبیه شده است. قبل از زدن تیرک ها بهتر است ابتدا چادر را روی زمین محکم کرده، طوری که کف چادر صاف و بدون هیچ چروکی باشد و سپس تیرک ها را نصب کرده و بندهای مهار را با میخ های مخصوص چادر به زمین متصل کنید.

چند نکته ایمنی:
ـ پوشش چادر قابل اشتعال است. از این رو هیچ گونه وسایل گرمایی و روشنایی در داخل چادر روشن نکنید.

ـ برای جلوگیری از ورود حیوانات موذی و گزنده و نفوذ سرما و باد و باران، بهتر است در چادر فقط هنگام ورود و خروج باز شود.

ـ چادر زدن تنها در کمپ ها مجاز است و در نقاط دیگر شهر مانند پارک ها و معابر عمومی جرم محسوب می شود.

ـ هنگام جمع کردن چادر مراقب باشید جسم تیز یا برنده ای سبب پارگی چادر نشود. هر گونه پارگی را قبل از بیشتر شدن سریع تعمیر کنید. استفاده از چسب پنچری ماشین گزینه مناسبی برای این کار است.

ـ هیچ گاه چادر را به حالت خیس جمع نکنید. این کار سبب پوسیدگی و بدبو شدن چادر می شود.

ـ فراموش نکنید چادر زمانی قابل استفاده است که دو اصل انتخاب محل مناسب و برپایی صحیح کامل رعایت شود.

منبع : روزنامه جام‌جم

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *