آخرین خبرها

هنر زن بودن

هنر زن بودن –

در حقیقت مهمترین نقش در روابط زناشویی بر عهده زن گذاشته شده است، زیرا گرمای خانه و خانواده از خورشید وجود او تامین می شود. او قادر است که روحیه افراد خانه را بهبود ببخشد و یا آنها را ناامید و اندوهگین کند. از آنجا که همه ما انتظار داریم با ازدواجمان بزرگترین و بهترین زندگی دنیا را داشته باشیم بعد از گذشت چند سال که از تجربه ازدواجمان می گذرد؛ مهمان ناخوانده، اختلاف! وارد زندگیمان می شود و ما دچار سردرگمی می شویم. مدام از خود می پرسیم: آن مرد مهربان و دوست داشتنی من، با آن کلام دلگرم کننده کجا رفت؟ چرا در جواب هر چه که من می گویم اعتراض می کند که چرا اینقدر غر می زنی؟ چرا ما برای هم آنچنان که باید، دیگر گیرایی و کشش نداریم؟

زن بودن - هنر زن بودنشما می توانید خورشید خانه خود باشید ولی در ابتدا باید بدانید ابرها کجا هستند؟ باید گفت؛ خود من و تو مسئوال این پیش آمدیم! چرا که ما زن ها نیروی اسرار آمیزی داریم که همسرانمان فاقد آن هستند! اگر از این نیرو بهره ببریم هیچ گاه در زندگی کسل و نا امید نخواهیم شد و زندگی زناشویی ما همانند روزهای اول شیرین و جذاب خواهد بود.

خودت را دوست بدار؛ برای دوست داشتن دیگران بخصوص همسرتان اول لازم است که خود را دوست داشته باشید و تصویر ذهنی خوبی از خودتان داشته باشید. از خلقت خود راضی و شادمان باشید و خود را کشف کنید. عقاید و باورهای صحیح خود را توسعه دهید. از موقعیت منحصر بفرد خود در این جهان کمال استفاده و لذت را ببرید.

شوهرت را بپذیر؛ مرد نیاز دارد که همسرش او را آن طور که هست بپذیرد. این نوع پذیرش وی را متقاعد می کند که شریک زندگیش واقعاً او را دوست دارد. به یاد داشته باشید که گله کردن و غر زدن نقطه مقابل پذیرفتن است! همسرتان همان است که هست او را آنچنان که هست بپذیرید.

خداوند ما را آن چنان که هستیم قبول دارد. حتی اگر شایسته آن نباشیم، باز هم او ما را دوست خواهد داشت، عشق خداوند عشقی مشروط نیست. از حالا به بعد تصمیم بگیرید که اصلاً دست به تغییر او نزنید، بزرگترین عشق شما به او همین است. او هر گونه آدمی که باشد، خوب، بد، فقیر یا غنی، مریض یا سالم، همسر شماست و به محبت شما نیازمند است.

دوستش باش؛ همه ما یک دوست صمیمی برای خود داریم که هر گاه خواستیم سفره دل را پیش او باز کنیم و هر آنچه در دل داریم بدون هیچ ترس و واهمه ای از طرد شدن برایش بیرون بریزیم .پیش او ما آزادیم که خودمان باشیم. او ما را آنچنانکه هستیم دوست دارد!

آیا ما می توانیم برای همسرمان چنین نقشی را داشته باشیم؟ آیا می توانیم او را یکی از دوستان صمیمی خود بدانیم و خود نیز برای او چنین شخصی باشیم؟ اگر اینگونه باشیم او می تواند خودش باشد و آزادانه رفتار کند. در غیر این صورت او از ما فراری می شود و به دوستان دیگرش پناه می برد. موانع بین زن و شوهر تنها با پذیرفتن یکدیگر برداشته می شود!

او را تحسین کن؛ روانکاوان اعتقاد دارند که یکی از نیازهای اساسی هر مرد، جدا از روابط جنسی گرم، تحسین و تاٌیید دیگران است. زنان نیاز دارند که دوستشان بدارند ولی مردان نیاز دارند که مورد تحسین قرار بگیرند. ممکن است احساس کنید که همسرتان از نظر احساسی و عاطفی ضعیف عمل می کند و نمی تواند احساسات حقیقی خود را بروز دهد. به یاد بیاورید که او در فرهنگی بزرگ شده که به او می گفتند: نباید گریه کنی، مرد که گریه نمیکنه! او از همان کودکی یاد گرفته که حرفش را در دلش نگه دارد و دم نزند! اما ما دخترها آزاد بودیم که گریه کنیم و با عصبانیت احساسات منفی درونیمان را بروز دهیم. ما تشویق می شدیم عروسکمان را ببوسیم و این گونه بزرگ شدیم، حالا چه اتفاقی افتاده؟

آقای سرد با خانم احساساتی ازدواج کرده. آیا تابحال فکر کرده اید که چرا وقتی یه همسرتان می گویید دوستت دارم او ممکن است احساساتش را به شما نشان ندهد؟ این بار سعی کنید او را به خاطر صفات مثبتش تحسین کنید و ببینید که چه اتفاقی می افتد. شما تنها فردی هستید که همسرتان دوست دارد او را به سعادت برساند. قدرشناسی و توجه شما خون تازه ای را در رگ های او جاری می سازد و انگیزه خیلی از کارها را به او باز می گرداند.

خود را با او وفق بده؛ خیلی از زنان با شنیدن این جمله اخم ها را در هم میکنند. اما این قانون بدان معنا نیست که زن تسلیم بی چون و چرای مرد باشد. یک زن کامل، با انتخاب و آگاهی، خود را با راه و روش و تصمیم شوهرش وفق می دهد. به یاد داشته باشید مردها به یک زن همیشه تسلیم علاقه ای ندارند. آنها زنی با شخصیت و دارای عقیده و جراًت می خواهند. اما در عین حال به دنبال کسی هستند که تصمیم های آخر را به خود آنها واگذار کند.

رامشگر و دلربا باش؛ یکی از نیازهای اساسی شوهر شما این است که ظاهر شما او را جذب کند. او همان طور که به روح شما عشق می ورزد عاشق جسم شما نیز هست و به قول خودش برای آن می میرد! کالبد شما خانه ایست که روحتان در آن سکنی گزیده. حال بگویید این خانه چه ظاهر و نمایی دارد؟ آیا این خانه مانند پنچ سال قبل جذاب و دیدنی است؟ سعی کنید همیشه تغییری در ظاهرتان داشته باشید.

بگذارید همیشه ذهن او مشغول این موضوع باشد که ذهن خلاق شما چه ابتکاری را در زندگی او بوجود خواهد آورد. مردها هر چیزی غیر از کسالت و بی حالی زن را تحمل می کنند. اگر همسرتان بی انگیزه شده سریع ترین راه برای اینکه او را همانند روزهای نخستین کنید این است که ظاهر خود را تغییر دهید .وقتی که همسرتان خسته به خانه می آید، لبان خندان شما، سلام گرم شما با آن ظاهر آراسته و تنی که رایحه مطبوعش مشام جان را می نوازد، برایش چون ورود به بهشتی زیبا و برین خواهد بود.

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *