آخرین خبرها

هنگام به روز رسانی وردپرس مراقب باشید

Upgrade Failed 200x100 - هنگام به روز رسانی وردپرس مراقب باشیدکی از دوست‌داشتنی ترین ویژگی‌های وردپرس ۳.۲ که بزودی منتشر میشه سیستم آپگرید جدید هست که باعث میشه ارتقا کم دردسری رو داشته باشیم . اما برای تجربه‌ی این نسخه از وردپرس که محیط مدیریت سریع‌تری هم داره یک مرحله‌ی خطرناک دیگه باقی مونده: آپگرید از ۳.۱ به ۳.۲!

نسخه‌ی ۳.۱ برای خیلی از کاربران تبدیل به کابوس شد و اگه یادتون باشه روزای اول انجمن وردپرس فارسی بشدت شلوغ بود و پر از  مشکلاتی که دوستان بعد از آپگرید درگیرش شده بودن. از صفحه‌ی سفید معروف گرفته تا ناسازگاری افزونه‌ها.

این مطلب برای همه‌ی ماست از کاربرانی مثل من که تا حالا مشکلی با بروزرسانی خودکار نداشتن تا دوستانی که با شنیدن اسم نسخه‌ی جدید پشتشون میلرزه! واقغیت اینه که اکثر مشکلاتی که پیش میاد دلیلی جز سهل‌اگاری ما نداره پس:

۱- عجله کار شیطونه
قرار نیست به محض انتشار وردپرس رو ارتقا بدین. سایت شما داره کار میکنه پس مشکلی وجود نداره و کسی هم شما رو بخاطر دیر آپگرید کردن جریمه نمی‌کنه! اگر نگران مسائل امنیتی هستین همین الان افزونه‌ی Hotfix رو نصب کنین و آروم باشین.

۲- اول تست بعد آپگرید
ممکنه مثل وردپرس ۳.۱ این نسخه هم بعضی افزونه‌ها رو از کار بندازه مخصوصا اونایی که از jQuery استفاده می‌کنن و سازنده‌های بی‌خیالی هم دارن که به توابع جدید دقت نمی‌کنن. پس بهتره قبل از بروزرسانی سایتتون یه وردپرس آزمایشی رو سرور یا لوکال راه بندازین و سازگاری افزونه‌ها و حتی پوسته‌ی سایت رو چک کنین. اگر افزونه‌ی ضروری داشتین که با ۳.۲ کار نکرد برای انتشار نسخه‌ی جدیدش صبر می‌کنین. نگران هم نباشین اگر پلاگین پدر و مادر داری باشه آپدیت میشه. البته بعضی پلاگینا کارائیشون طوریه که نیازی به آپدیت هم ندارن. وقتی از همه چیز مطمئن شدین اونوقت:

۳- بک‌آپ آقا بک‌آپ
اونم نه فقط بک‌آپ از دیتابیس با افزونه یا گرفتن فایل xml از منوی برون‌بری! خیلی با حوصله اول از طریق کنترل پانل سایتتون از دیتابیس نسخه‌ی پشتیبان می‌گیرین (مستقیم از phpmyadmin باشه بهتره) بعدشم یه فول بک‌آپ برای روز مبادا. ته دلتونو نمیخوام خالی کنم اما بدشانسی این حرفا حالیش نیست!!!

۴- دم مدیر هاست گرم
با انتشار نسخه‌ی ۳.۲ تیکت بزنین به مدیر هاستتون و ازش درخواست کنین برای ۲۴ ساعت اجازه‌ی استفاده‌ی بیشتری از منابع سیستم رو بهتون بده. بروزرسانی مموری میطلبه. اگر قبول کرد که دمش گرم اگرم نه که به این مطلب سر بزنین.

۵- صبر کنین خوب هوا تاریک بشه
اگر رو هاست اشتراکی هستین بهترین زمان برای آپگرید نصف شبه. اون موقع وقت نفس کشیدن سی‌ پی یو و رم سرورائیه که از صبح در حال سرو دمپایی افزایش قد و ساعت سامورایی اصل بودن خلاصه اینکه اون موقع خطر شکست خوردن بروزرسانی خودکار کمتره.

۶- افزونه‌ها خاموش، زنده باد Twenty Ten
اگر دنبال دردسر نیستین قبل از زدن دکمه‌ی بروزرسانی خودکار، افزونه‌ها رو دسته جمعی غیرفعال کنین، بی‌خیال پوسته‌ی دلخواه بشین و به قالب پیش‌فرض سوئیچ کنین.

۷- آقایون پلاگینا لطفا تو صف
بعد از اینکه داستان بخیر گذشت و صفحه‌ی اصلی سایت رو دیدین نوبت میرسه به فعال کردن مجدد افزونه‌ها، البته یکی یکی. هر افزونه‌ای که اکتیو شد یه F5 بزنین تا خدای نکرده توزرد از آب در نیومده باشه. اگر پلاگین کشی هم مثل w3 Total Cache نصب دارین بذارین برای آخر بار. حالا میتونین پوسته رو فعال کنین.

۸- پیش‌نویس و پیش‌نمایش
یه مطلب آزمایشی بنویسین هم بد نیست البته منترش نکنین. فقط برای تست باشه و سعی کنین انواع عکس و نوشته رو توش بکار ببرین که مطمئن بشین همه چیز ردیفه.

۹- سایتتونو زیر و رو کنین
وقتشه مثل یه بازدیدکننده‌ی سخت‌گیر بازرسی رو شروع کنین. اول از همه لاگ اوت از سایت و حالا عملیات نهایی:
جستجو کار می‌کنه؟
صفحه‌ی قبلی و بعدی؟
اصلا نوشته‌ها باز میشن؟
کامنت آزمایشی می‌گذارییییییییم!
اینم جواب به یه کامنت دیگه
خوب دکمه‌ی لایک فیسبوکم که اوکی
فلان افزونه‌ی سوسولم که موردی نداره
فید هم مثل شیر کلیک میخوره

۱۰- خدا رو شکر
شادی ارتقا موفق بیشتر میشه وقتی با دیگران به اشتراک گذاشته بشه

اگر نشد چی؟
شک نکنین که بازم متاسفانه یه عده به هزار و یک دلیل با بروزرسانی به نسخه‌ی جدید مشکل پیدا می‌کنن. چکار میشه کرد؟

۱- حالت تعمیر؟
اگر با یه پیغام چشم‌نواز بدشکل بدفونت مواجه شدین که لطفا چند دقیقه دیگر تشریف بیاورید و این حرفا بگردین دنبال این فایل تو روت سایتتون

.maintenance

نابودش کنین! اگر حل شد که بهتر نشد تو پوشه‌ی wp-content این پوشه رو منهدم کنین

upgrade

۲- نشد رفیق
بروزرسانی دستی که میگن مال همین وقتاست خوب.

۳- بابا بروز شده ولی قاطیه
اگر فقط با یه افزونه مشکل دارین که هیچی بحثش جداست اما اگر وضعیت اسف‌باره خدای نکرده، قربون مرحله‌ی ۳ برین که گفتم: بک‌آپ! خودتونم نتونستین بگین مدیر هاست ریستور کنه تا فعلا سایتتون رو هوا نباشه.

۴- اول انجمن انگلیسی بعد فارسی
شاید مشکلی که برای شما پیش اومده مشکل خیلیای دیگه هم باشه و ممکنه راه حلش رو یکی بدونه. پس بخاطر بیشتر بودن کاربرا اول تو انجمن انگلیسی جستجو کنین و بعد برین سراغ انجمن وردپرس فارسی.

۵- چرا کسی جواب نمیده
آروم باشین! جون آدم که بیشتر از سایتش ارزش داره!!! اگر کسی جوابتونو بدونه دریغ نمی‌کنه. مشکل رو کامل با ذکر آدرس سایت مطرح کنین و یه کمم صبر کنین تا به نتیجه برسین.

ایشالا از تجربه‌ی وردپرس ۳.۲ لذت ببرین و در ضمن توجه کنین که من با اون یارو تو کارتون گالیور هیچ نسبتی ندارم

ارسال شده توسط :newbi

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *