آخرین خبرها

وسایل مورد نیاز زلزله زدگان

1344909470268794 large 200x100 - وسایل مورد نیاز زلزله زدگانزلزله آذربایجان: 1. به سمت تبریز نروید، خودتان را به مرکز انتقال خون برسانید و خون بدهید 2. آب معدنی، دستمال کاغذی، دارو، ملافه، کنسرو، پوشک بچه،

 

 

چادر، نوار بهداشتی،لباس‌ – گرم یا غیر گرم، لباس زیر فراموش نشود- به پایگاه‌های هلال احمر بدهید. 3. آنتي بيوتيك، مسكن، ليدو كايين، واكسن كزار، باند گاز، دگزا، آتل، باند كشي، نخ بخيه، دستكش، كلازي، شل كنندهعضلاني و سرنگ نیازمندند. … 4. ان‌جی‌اوهای فعال را خبر کنید و از آنها بخواهید تا بخشی از مسئولیت رابرعهده بگیرند…. 5. از وانت‌داران یا کامیون‌داران اطرافتان بخواهید تا خودشانو ماشین‌شان را به پایگاه‌های هلا‌ل‌احمر یا ان‌جی‌اوها معرفی کنند. 6. اگر می‌خواهید حضور فیزیکی داشته باشید، پایگاه‌های هلال‌احمر در تهران و شهرهای بزرگ برای یکشنبه صبح به کمک نیاز دارند. به آنجا بروید و کمک‌های مردمی را جمع کنید، برچسب بزنید و در بسته‌بندی‌های منطقی بچینید. 7.

موارد مورد نیاز : پتو چادر آب معدنی کنسرو دارو و لوازم کمک های اولیه نان لطفا به صورت بسته بندی شده تحویل و روی بسته محتویات را ذکر نمایید.
این رو من به عنوان کسی می گم که روز اول فاجعه به عنوان امدادگر بدون مرز به بم رفته بودو مدتی طولانی رو اونجا مانده بود اولین چیزی که مردم برای کمک بهش فکر می کنن چادر و پتو هست …اینا خیلی خوب و واجبن ولی چیزهایی هستند که آدم بهشون فکر هم نمی کنه.
مثلا مردم با پای برهنه از زیر آوار بیرون آورده می شن و کفشی به پا ندارن. فرستادن دمپایی( از این جهت که راحت تر به هر پایی می خوره ) لازم است زنان زیادی دوره‌‌ی پریودشون رو می گذرونن و نیاز به پد بهداشتی و لباس زیر تمیز دارن. ( به دلیل عدم وجود این موارد زنان زیادی در بم دچار عفونت های زنانه شده بودند) بچه های خردسال و نوزاد نیازهایی مثل شیر خشک و سرلاک و پوشک و پمادهای ضد سوختگی دارند. کسی به این فکر نمی کنه که کوچولو ها هم لباس می خوان.
وسایل نوی اهدایی خود را تا جایی که می تونید به دست مصرف کننده برسونید.  لوازم بهداشتی مهم تر از خوراکی هستند چون خوراک بخور نمیر هر طور شده به دستشون از طریق هلال احمر و دولت می رسه ولی کسی داستان بهداشت رو اولویت نمی ده و متوجه نیستن عوارض اش مدت ها پس از لزلزله باقی می مونه.
خون دادن فراموشتون نشه. این کم ترین کاریه که می تونید بکنید. عده ی زیادی اونجا شوکه و در حالت بحران روانی به سر می برن. دوستان مددکار و روانپزشک اگه می تونن ،بویژه اگه آذری زبون باشن خودشون رو به مردم برسونن ضمنا یادتون باشه اون مردمی که زندگیشون رو از دست دادن آبرومندن. چیزایی که می خواین بندازین دور رو نفرستید. وسایل و لباس های نو و تمیز و آبرومند بفرستید. گویی برای خانواده ی خودتون
 
2.8/5 - (6 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

یک نظر

  1. دمت گرم چیزای خوبی نوشته بودی برای کمک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *