آخرین خبرها

وقتی ناپلئون بناپارت مسلمان می شود

وقتی ناپلئون مسلمان می شود : ناپلئون بناپارت در طول زمامداری خود ( 1814-1799) کشورهای زیادی را فتح کرد و جنگهای خونین بسیاری به راه انداخت . وی پس از فتح مصر ادعای مسلمانی کرد و خود را ” علی بناباردا پاشا ” نامید , لباسهای عربی پوشید و دستار بر سر گذاشت . او روزهای جمعه به مسجد می رفت و حتی یکی از زنرالهای خود به نام ” ژنرال منو ” را وادار ساخت که مسلمان شود و نام عبدالله را برای خود انتخاب نمایید .

ناپلئون بناپارت مسلمان می شود - وقتی ناپلئون بناپارت  مسلمان می شود
وقتی ناپلئون بناپارت مسلمان می شود

وقتی ناپلئون بناپارت مسیحی می شود

بناپارت پس از بازگشت از مصر در فرانسه خود را مسیحی معتقدی نشان داد و چون بعد از انقلاب کبیر فرانسه مسیحیت در آن کشور ضعیف شده بود دوباره به تقویت مذهب کاتولیک پرداخت و برای آنکه از پشتیبانی پاپ برخوردار شود قانون جدیدی به مجلس تریبونای فرانسه عرضه داشت که در ان ,مسیحیت مذهب رسمی شناخته شده بود .

ویل درانت مورخ معروف در این زمینه می نویسد: …. به عقیده او (ناپلئون ) کلیسا یکی از ابزارهای او می شد و زبان به مدح و ثنای او می گشود و از سیاستش حمایت می کرد. چندی بعد دستور داد کاتشیسم ( یعنی تعلیمات شفاهی یا کتبی در مسائل مذهبی مخصوصا کتب مربوط به تعلیم اصول دین مسیح ) جدید , به کودکان فرانسوی بیاموزند که احترام به امپراطور به منزله احترام به خداوند است ….و اگر وظایف خود را در قبال امپراطور انجام ندهند ….. با نظمی که خداوند برقرار کرده است به مخالفت پرداخته اند و سزاوار لعنت ابدی خواهند بود.

امپراطور فریبکار ,برای عرضه داشتن قانون جدید به مجلس قانونگذاری و تصویب آن , در روز عید پاک ,مراسمی درکلیسای نتردام برپا کرد.

در این مراسم اسقفها و کشیشها گروه گروه طی مراسمی با شکوه نزد او می رفتند و از اینکه امپراطور حقوقی برایشان مقرر داشته است , از او تشکر می کردند .

ویل دورانت دراین باره می نویسد : ” … در یکشنبه عد فصح ( عید پاک ) ضمن تشریفاتی مجلل در کلیسای نتردام ,هم عهد نامه صلح با انگلستان و هم ” کنکوردا” ( قانون جدید) در میان اعتراضات انقلابیون , خنده نظامیان و شادی مردم اعلام شد . عده ای کاریکاتوری را دست به دست در سربازخانه ها می گرداندند که ناپلئون را در حال غرق شدن در ظرف آب مقدس نشان میداد , و مطلبی هجو امیز بدین مظمون در آن نوشته شده بود :

برای آنکه پادشاه مصر شود , به قران ایمان می اورد , برای انکه پادشاه فرانسه شود ,به انجیل ایمان می آورد .

منبع : دانشنامه تی تیل  , وقتی ناپلئون بناپارت  مسلمان می شود

5/5 - (1 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *