آخرین خبرها

پر کاربرد ترین افزونه های فایر فاکس

33 200x100 - پر کاربرد ترین افزونه های فایر فاکسفایر فاکس بدون شک یکی از برترین مروگرهایی هست که میتوان نام برد اما دلیل دیگر که این مروگر را از دیگر مروگر ها متمایز میسازند گنجینه ای از افزونه های فوق العاده ای است که در طول زمان برای این مرورگر ساخته شده است.

حال سایت دانشنامه تی تیل لیستی از پر کاربرد ترین افزونه هایی که به درد طراحان وب میخورد را آماده کرده است به همراه توضیحات کامل هر افزونه و لینک دانلود.

افزونه Web Developer :

اگر بخواهم از بین افزونه های موجود برای Firefox فقط یکی را انتخاب کنم، مطمئنا آن یک گزینه فقط Web Developer است. از جمله ویژگی هایی از این افزونه که معمولا از آنها استفاده می کنم، تغییر در CSS و مشاهده تغییرات بر روی  صفحه در حین ایجاد تغییرات، و همینطور برای HTML است. از دیگر ویژگی های آن امکان غیر فعال کردن موقت javascript است. دستکاری کوکی ها، دستکاری فرم ها و ایجاد تغییرات بسیار زیاد در آنها، حذف کوکی ها با تعیین شرایط خاص، غیر فعال کردن تصاویر، مشخص کردن عناصر خاص در صفحه که کادر قرمزی دور آنها کشیده شود و نیز استفاده از لینک های در دسترس برای بررسی Validate بودن صفحه از جمله ویژگی هایی است که معمولا به طور روزانه از آنها استفاده می کنم.

البته ویژگی های Web Developer محدود به همین موارد نیست و حتما باید آن را نصب کنید و امتحان کنید تا به قدرت آن پی ببرید!

لینک افزونه .

———————————————————–

افزونه Firebug:

اگرچه این افزونه برای رفع اشکالات در javascript معروف تر است، اما به این کاربرد محدود نیست. از جمله کاربردهای این افزونه پیدا کردن کد مربوط به یک عنصر در صفحه با اشاره کردن به آن عنصر توسط ماوس است.

معمولا طراحی وب بدون وجود این افزونه بسیار مشکل است و اگرچه آن را در ردیف دوم بعد از Web Developer معرفی کردم، اما اصلا کم ارزش تر از آن نیست. نکته جالب توجه در مورد این افزونه این است که افزونه های دیگری برای Firebug نوشته شده اند که قابلیت های جدیدی به Firebug اضافه می کنند!

لینک افزونه.

———————————————————–

افزونه ScrapBook:

یکی از برترین افزونه هایی که به نظر من همه ی مرورگرها باید نظیر آن را داشته باشند، Scrapbook است. معمولا طراحان وب لیست عظیمی از صفحات وب را باید در رایانه شون نگهداری کنند که مدیریت و نگهداری اون کار بسیار سختی است. علاوه بر اون معمولا وقتی از گزینه Save برای ذخیره کردن صفحه ای استفاده کنیم، هیچ وقت صفحات به طور کامل ذخیره نمی شوند.

اما Scrapbook این مشکل را حل کرده است. علاوه بر این که ذخیره کردن صفحات به راحتی و به طور کامل توسط این افزونه انجام می شود، این افزونه مدیریت بسیار قوی را بر صفحات ذخیره شده در اختیار ما قرار می دهد. قابلیت جستجوی متن خاص در کل سایت های ذخیره شده هم از قابلیت های  Scrapbook است. علاوه بر این ها امکان تعیین عناصری که در خود صفحه وجود ندارند و لینکی از اونها در صفحه وجود دارد نیز ممکن است. حتی می توان عمق ذخیره سازی را معین کرد تا این افزونه تا عمق خاصی در لینک هایی که پیدا می کند پیش برود و همه ی آنها را تحت یک نام ذخیره کند.

در یک کلام، این افزونه فوق العاده است!

لینک افزونه

———————————————————–

افزونه Fiddler:

برخلاف مواردی که تا به حال معرفی شدند، Fiddler یک افزونه نیست. بلکه یک نرم افزار مجزا از Firefox است. اما به علت نیازی که به آن وجود دارد تصمیم گرفتم در این لیست قرار بدهمش. البته بی دلیل هم نیست، چون در ابتدا قصد داشتم افزونه Live Http Headers رو در لیست قرار بدم. اما چون ویژگی های Fiddler بسیار بیشتر است، Fiddler جای Live Http Headers را گرفت. بعد از نصب نرم افزار، افزونه ای هم بر روی  Firefox نصب می شود که به راحتی می توان Fiddler را فعال یا غیر فعال کرد.

در یک کلام، Fiddler برای نشان دادن کل ترافیک ارسالی و دریافتی مرورگر استفاده می شود. برای ساختن نرم افزارهای تحت وب واقعا چنین چیزی فوق العاده مورد نیاز است.

لینک افزونه

———————————————————–

افزونه FireFTP:

ساده، ولی بسیار کارآمد! یک مدیر FTP در Firefox.

لینک افزونه

———————————————————–

افزونه Window Resizer:

مسلما همه ی کاربران وب از یک Resolution به صفحه ی وب نگاه نمی کنند. برای اینکه بدانیم سایت ما در Resolutionهای مختلف چطور نمایش داده می شود، می توانیم از این افزونه ساده استفاده کنیم. البته همین قابلیت در Web Developer هم وجود دارد، اما کار با این افزونه کمی راحت تر است.مخصوصا که اندازه های پیش فرض را هم از قبل تعریف شده دارد.

لینک افزونه

———————————————————–

افزونه YSlow:

افزونه ای برای Firebug! این افزونه که توسط یاهو ساخته شده است، چند نکته اساسی برای بالا بردن سرعت بارگذاری سایت ها را بررسی می کند. البته واقعا بعضی موارد را نمی توان کاری کرد. رعایت بعضی از موارد هم ممکن است سرعت مشاهده را برای کاربران با اینترنت سرعت پایین نامناسب تر کند. به هر حال باید با دقت به این موارد توجه کرد.

لینک افزونه

———————————————————–

افزونه MeasureIt:

گاهی اوقات طراح وب نیازمند آن است که اندازه بخشی از صفحه وب را بر حسب pixel بداند. این افزونه جالب به راحتی این امکان را در اختیار طراح وب قرار می دهد تا بتواند با کشیدن یک مستطیل بر روی صفحه طول و عرض آن را بر حسب pixel بدست آورد.

لینک افزونه

———————————————————–

افزونه IE Tab:

در صورتی که بخواهیم بدانیم سایتی در مرورگر Internet Explorer به چه شکلی نمایش داده می شود، اما نخواهیم Firefox را ترک کنیم، می توانیم از این مرورگر استفاده نماییم.

لینک افزونه

———————————————————–

افزونه SeoQuake:

این افزونه اطلاعاتی را مرتبط با SEO به طراح وب می دهد. اطلاعاتی نظیر PageRank در سایت های مختلف، قیمت تقریبی محاسبه شده سایت، امکانات SEO نصب شده در سایت و موارد دیگر

لینک افزونه

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *