آخرین خبرها

پنج راه برای بالا بردن اعتماد به نفس

ra4 3915 300x209 - پنج راه برای بالا بردن اعتماد به نفس
 پنج راه برای بالا بردن اعتماد به نفس
با تمام موانع و انرژیعای منفی که در طول روز با اونها مواجه میشیم، تصور کن آدم بتونه از پس هر مانعی که توی زندگی کاری یا اجتماعی اش وجود داره، بر بیاد. حالا خودت رو تصور کن که برای تصمیم های زندگی ات ریسک می کنی و مجبور نیستی برای هر قدمی که بر میداری، تایید دیگران رو داشته باشی.
به این روش میگن روش زندگی آدمهایی که اعتماد به نفس دارن.
چطوری به این زندگی میرسیم؟
اگه همیشه تردید دارید و اعتماد به نفستون کمه، این مطلب بهتون ۵ راهکار برای مقابله با این مشکل پیشنهاد می کنه. فقط باید همیشه به یاد داشته باشید، اعتماد با نفس پایین، یه حکم ابدی نیست. آدمها میتونن با تمرین، تلاش و آموزش دیدن مثل هر مهارت دیگه ای، این مهارت رو هم به دست بیارن. بهتره یه برنامه ی اساسی برای یادگیری این مهارت بریزید، چون میتونه روی همه ی جنبه های دیگر زندگی هم تاثیر بذاره.
1 . تصویر خودت رو پرورش بده.
اگه شکست داره روحیه تون رو میگیره، داتون باشه که همیشه یه راه حل وجود داره. شاید مجبور باشید دوباره امتحان کنید، اما همیشه میتونید اشتباهات دفعه قبل رو مورد بررسی قرار بدین. بهترین راه برای اینکه بعد از یه شکست، تصویر خودتون رو پرورش بدین، اینه که همه ی چیزهایی که یاد گرفتین و به دست آوردید رو روی کاغذ بنویسید. این لیست رو جایی بگذارید که جلوی چشم باشه، مثلا کنار صفحه مانیتور.
2 . اهداف واقع گرایانه تعیین کن.
اگه استعدادها و قدرت خودت رو میشناسی، اهدافی تعیین کن که با اینها جور در بیان. چیزهایی که خیلی فراتر از مهارت ها، توانایی ها، و تجربیاتتون هستند رو قبول نکنید. در این قسمت میتونید به طور واقع گرایانه ضعف ها رو بررسی کرده و روی قدرتتون کار کنید.
3 . روی مسیر فکرهای مثبت راه برو
حتما میدونید که هلن کلر اولین فرد کور و کری بوده که در دنیا موفق به گرفتن مدرک تحصیلی شده، و چیزی که اون رو تا این درجه از موفقیت رسونده، قطعا یک عالمه فکر مثبت و انرژی بخش بوده.
مثبت گرایی اعتقادی است که به موفقیت ختم میشود. هیچ چیزی بدون امید و مثبت گرایی انجام نمی شود. – هلن کلر
چرا فکر های مثبت؟ چون فکر های منفی فقط برای تصور کردن سناریوهای شکست به درد میخورن. در واقع وقتی شما یه موج از افکار منفی میگیرید، ذهنتون همه چیز به غیر از تصویر شکست رو از ذهنتون خارج می کنه.
4 . رفتار و زبان بدن از همه مهمتره
داشتن ذهن مثبت خیلی خوبه، اما باید این ذهن رو با رفتار مثبت همراه کنید. یه تحقیق در دانشگاه کولومبیا نشون داده فقط یک دقیقه حالت اعتماد به نفس دادن به بدن (مثلا گذاشتن دو تا پا روی میز) باعث بالا رفتن اعتماد به نفس آدمها میشه. این یعنی حالت بدن و شکل راه رفتنمون میتونه توی موفقیت تاثیر بذاره!
5 . قدرت اراده رو بیشتر کن
اگه مشکل نبود انگیزه و مثبت نگری دارید، چند تا کلک جالب وجود داره که باعث میشه اراده تون رو بالا ببرید، تا کارهایی که برای موفقیت لازم هست رو انجام بدید. مثلا یه تحقیق روی کسانی که میخواستن رژیم لاغری بگیرن، نشون داده که خوردن با دستی که خیلی باهاش راحت نیستند باعث میشه بیشتر راجع به غذایی که میخورند فکر کرده، و مقدار اون رو راحت تر کنترل کنند. وقتی بتونید نتایج بهتری در قدرت اراده، افکار مثبت، و ذهن سالم ببینید، اعتماد به نفستون هم بالا میره.
Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Reza Vahedi

یک نظر

  1. هنگام درج مقاله مقاله را به صورت متن عادی در ویرایش گر کپی کنید . گزینه مورد نظر در ویرایشگر مطلب وجود دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *