آخرین خبرها

چرا گاهی احساس تنهایی می کنیم

چرا گاهی احساس تنهایی می کنیم: همه انسانها بدون شک در مقطعی از زندگیشان احساس تنهایی می کنند بعضی ها از این تنهایی احساس لذت و شادی می کنند و عده ای دیگر به شدت ناراحت هستند و در این پست سعی شده راهکارهایی برای جلوگیری از حس تنهایی  بیان شود.

.jpg - چرا گاهی احساس تنهایی می کنیم
تنهایی

احساس تنهایی

گاهی طبیعی (بهنجار) و گاهی غیرطبیعی (نابهنجار) است. انسانها به طور معمول گاهی احساس تنهایی می‌كنند علت آن است كه قلب دارای حالتهای متغیر و دگرگون شونده است.گاه شرایط محیطی وپیشامدهای زندگی آنچنان انسان رامی‌آزارد كه حتی برون‌گرا ترین افراد افسرده وگوشه گیر می‌شوند. این قسم مدت كوتاهی دارد و گذراست كه البته مفید است، چون انسان می‌تواند در آن لحظه توجهی به اعمال روزانه و گذشتة خود كند، بر تفكرات خود مروری داشته باشد و با محاسبة آنها افكار و اعمال غیرصحیح را برای اعمال و افكار بعدی تصحیح كند.

قسم دوم تنهایی(نابهنجار) و مرضی است كه این قسم طولانی است، گاهی ناراحت كننده است و گاهی حتی برای شخص احساس خوشایندی دارد چرا كه فرد در اعماق خود فرو می‌رود و ناكامی‌ها و مشكلات خود را كه در بیرون نتوانسته حل كند (و یا خواسته‌هایی كه به آنها نرسیده است)، در عالم خیال پردازی و آرزوهای طولانی حل می كند و به آن می‌رسد(1).

به تعبیر دیگر به افسردگی خو می كند. این قسم باید درمان شود و اگر مدت آن طولانی شود مشكلات زیاد روانی و جسمانی به بار می‌آورد. فرد باید یاد بگیرد چگونه با تفكر، استفاده از كمك و تجربه دیگران، مشاوره با متخصصان، توكل به خدا و راضی شدن به رضای الهی مشكلات خود را حل كند. بنابراین ما باید از اوقات خلوت، فراغت و تنهایی خود به نحو مطلوب استفاده كنیم.

راه حل پیشنهادی

دوستی با خدا: وقتی ما به سمت خدا برویم و با خدا باشیم همه چیز داریم و آدمی که همه چیز داره ، هیچ وقت احساس تنهایی نمی کنه.وقتی خدا را صدا می کنیم چنان آرامش در دل ایجاد می شه که هرگونه تشویش و دلتنگی را از انسان دور می کنه

امام صادق علیه السلام می فرمایند: شیعیان ما کسانی هستند که در خلوت و تنهایی خدا را فراوان یاد می کنند.

2-اجتناب از بیکاری و داشتن یک برنامه ریزی مناسب برای پر کردن اوقات فراغت مانند ادامه تحصیل ، داشتن شغل مناسب، شرکت در فعالیت های اجتماعی ، کاس های هنری و ورزشی ، سیر مطالعاتی و .. در این صورت هم با افرادی آشنا می شوید که از بین آن ها می توانید دوستان مناسبی اختیار کنید ، هم اوقاتتان به بطالت نمی گذارد و در نتیجه احساس تنهایی نخواهید کرد

در حدیث نبوی معروف است که پیامبر اکرم صلی الله علیه او آله فرمودند: هر كسی كه بیكار بگردد و سنگینی اقتصادی خود را بر دوش مردم بیندازد ملعون است و لعنت خدا شامل اوست.

………………………………………….. ………………………………………….. ……………….

1- هیلگارد، زمینه روان شناسی ج 2 ص 173 ـ 182

2- فرهنگ اصطلاحات عرفانی ابن عربی ص 288 قال الصادق(ع): «شیعَتُنا الذین اِذا خَلَوا ذکروا اللهَ کثیراً

3- كافی ج5ص72 قال روسل الله صلی الله علیه و آله ملعون من القی كله‏ علی الناس

منبع : دانشنامه تی تیل                        چرا گاهی احساس تنهایی می کنیم

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *